کانون فرسایش بادی محور نایین به انارک

پایان مالچ پاشی و نهال کاری در بحرانی ترین کانون فرسایش بادی استانحدود 30 درصد مساحت استان اصفهان بیابانی است؛ بیابان زدایی در بحرانی ترین کانون فرسایش بادی اصفهان 
مالچ پاشی و نهال کاری در وسعت 500 هکتاری بحرانی ترین کانون فرسایش بادی استان اصفهان با 16 میلیارد ریال هزینه اجرا شد. 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان هدف از اجرای این طرح در دشت سجزی را ضمن کنترل فرسایش بادی, کاهش خسارت به فرودگاه بین المللی شهید بهشتی, پایگاه هوایی شهید بابایی, محور ترانزیتی شمال به جنوب و خطوط ریلی بیان کرد.
آقای حسین علی نریمانی افزود: برای نهال کاری تاغ و مالچ پاشی این کانون بحرانی که از آبان پارسال آغاز شد و تا امسال ادامه داشت,حدود 16 میلیارد ریال هزینه شد. 
وی با اشاره به اینکه تاکنون 16 کانون فرسایش بادی به وسعت یک میلیون و 92 هزار هکتار در استان اصفهان شناسایی شده است ادامه داد: دشت سجزی به وسعت 35 هزار هکتار و محور نایین به انارک به وسعت 67 هزار هکتار به ترتیب بحرانی ترین این کانون ها هستند. وی گفت: تاکنون از وسعت هشت هزارو 500 هکتاری کانون بحرانی اولویت دار دشت سگزی, پنج هزار هکتار آن تثبیت شده است. 
رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: اجرای طرح های بیابان زدایی در این استان تاکنون سبب حفظ و پایداری 38 هزار هکتار زمین کشاورزی و هزار کیلومتر جاده و راه آهن شده است. 
نریمانی پیش بینی کرد تا پایان سال طرح بیابان زدایی در وسعت 15 هزارو 690 هکتار از بیابان های استان اصفهان اجراشود.
از وسعت سه میلیون و 200 هزار هکتاری بیابان های استان اصفهان (30 درصد مساحت استان) تاکنون 307 هزار هکتار آن تبدیل به جنگل دست کاشت شده است.
(کد خبر: ۲۱۵۲۷۷۵ / تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲)