رونق اقتصادی و جذب گردشگری انارک

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف استان اصفهان صبح امروز در نشست خبری هفته اوقاف ضمن گرامیداشت این هفته و تسلیت به مردم زلزله‌زده اظهار داشت: شب گذشته 400 پتو و تشک و نیز یک تریلی آب معدنی برای زلزله‌زدگان از موقوفات منطبق با کمک به درماندگان ارسال شد، تا زمانی که غرب کشور نیاز داشته باشد، آماده کمک هستیم. وی با اشاره به اشتغال‌زایی اداره اوقاف در اصفهان ابراز داشت: کاروانسراهای ابوزیدآباد آران و بیدگل، روستای ظفرقند اردستان، عباسی شهر کوهپایه، شهر انارک، شهر ورزنه، بازار بزرگ و چوپانان نائین و حمام بهشت گلپایگان با همکاری اوقاف فعال شده و به اشتغال‌زایی نیز کمک کرده است. (تاریخ: ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳کدخبر: ۱۳۹۶۰۸۲۳۰۰۰۴۶۳)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه هتل، سوییت و هایپرمارکت امام‌زاده سید محمد خمینی‌شهر تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسیده، گفت: کاروانسراهایی نیز به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم تا رونق اقتصادی و جذب گردشگری اتفاق بیافتد و هم موضوع اشتغال در نقاط مختلف استان بهبود یابد. برای مثال کاروانسرای ابوزیدآباد آران و بیدگل، زفرقند اردستان، کاروانسرای عباسی شهر کوهپایه و کاروانسرای شهر انارک و ورزنه نیز واگذار شده‌اند. (ایسنا ۲۳ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۶)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان راه‌اندازی کاروانسراها در راستای جذب توریست و اشتغال را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در هر کاروانسرا حدود 15 نفر مشغول به کار می‌شوند، کاروانسرای ابو زید آباد آران و بیدگل، کاروانسرا شهر انارک و ورزنه از جمله کاروانسراهایی است که به مرحله اشتغال‌زایی رسیده‌اند. (تسنیم / شناسه خبر: 1573735 / ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴)