آثار پدافند هوایی پادگان شهر انارک در خیمه گاه «کرب و بلای حسینی تا کربلای خمینی»

خیمه گاه «کرب و بلای حسینی تا کربلای خمینی» در مزرعه امام نایین برپا شد
خیمه گاه «کرب و بلای حسینی تا کربلای خمینی» با هدف شناساندن واقعه عاشورا در مزرعه امام شهرستان نایین گشایش یافت. حسین داودی، مسئول برگزاریخیمه گاه «کرب و بلای حسینی تا کربلای خمینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: این نمایشگاه اولین بار در سال 1386 در روستای مزرعه امام برگزار شد که با توجه به استقبال عموم مردم روند اجرای آن  هرسال در آغاز ماه محرم انجام می شود. وی با اشاره به عنوان نمایشگاه افزود: این نمایشگاه باعنوان «از کربلای حسینی(ع) تا کربلای خمینی(ره)» برگزارشده و هدف اصلی برگزاری آن، به تصویر کشیدن واقعه عاشورا و کربلا و ظلم و ستمی که به اهل بیت(ع) روا گشته، بوده است.
مسئول هیأت جوانان ثارالله روستای مزرعه امام خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در زمینی به مساحت حدود یکهزار متر مربع به همت جوانان هیات ثارا... روستای مزرعه امام دایر شده و در آن نهر علقمه، بین الحرمین، گودال قتلگاه، تل زینبیه، خیمه ها، شبه حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع)، سرهای بریده شهدا، پرچم های نمادین لشکر امام حسین(ع)، میدان رزم و محل شهادت شهدای کربلا و... با حال و هوایی معنوی و غمناک به تصویر کشیده شده که دل هربیننده ای را بدرد می آورد.  وی  با اشاره به گرامی داشت و تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم اظهار کرد: قسمت میانی نمایشگاه با  ۸ ستون گرامی داشت  ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس وشهدایی که کربلای دیگری آفریدند. وی افزود: همچنین دراین نمایشگاه صحنه هایی از دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی نیز به تصویر کشیده شده است که  با یاری خدا و عشق امام حسین(ع) این نمایشگاه از اول محرم برگزار شده و تا سیزدهم محرم الحرام دایر خواهد بود.
گفتنی است در این نمایشگاه، آثار  پدافند هوایی پادگان های شهر انارک و هاشم آباد نایین برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است.
(۱۳۹۶/۶/۳۱ - ۱۴:۲۵شناسه خبر :۶۵۷۴۴۰)