«جهاد طلاق» برای تکمیل «جهاد نکاح»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سایت خبری «اخبارالآن» ...
وضع هولناک زنان در عراق

 اما درعراق نیز وضعیت اسفناکی بر فضا و به ویژه درباره زنان، حاکم است. اینجا هم مثل سوریه، داعشی ها به رسم نیاکان خود، اعراب جاهلیت، اقدامات هولناکی را علیه زنان پیاده می کنند. شبکه العراقیه در گزارشی، این جنایات هولناک را به تصویر کشیده است.
گزارش ها حاکی است، بسیاری از زنانی که در مناطق تحت کنترل داعش قرار دارند، به علت آزارهای جنسی وارد شده بر آنان به شدت دچار بحران روحی و روانی شده اند و در مواردی اقدام به خود کشی کرده اند.
ناظران حقوق بشر می گویند: داعش اخیرا زنان را در مناطق تحت نفوذ خود، مجبور کرده از همسران خود جدا شوند و بعد از آن همسران آنها را در جلوی چشمان وحشت زده شان، کشته و زنان و دختران را به بردگی می گیرند.
آخرین قوانین داعش علیه زنان
مجموعه جنایت هایی که داعش علیه این زنان بی پناه روا داشته، شامل ممنوعیت استفاده از عبایه های رنگی و تزئین شده، منع تردد به تنهایی و اجبار در رفت و آمد با یکی از محارم در سطح شهر، پوشاندن تمام صورت و بدن به جز چشم ها، همچنین ممنوعیت:
ـ پوشیدن شلوار جین برای زنان
ـ پوشیدن شلوار جین توسط مردان کمر باریک
- کوتاه کردن مو
ـ نمایش لباس‌های زنانه در ویترین و کار کردن مردان در فروشگاه لباس زنانه
ـ ورود مردان به مغازه‌های لباس خیاطی زنانه
ـ تبلیغ آرایشگاه‌های زنانه
ـ استفاده از کلمه داعش
ـ مراجعه زنان به پزشک مرد
ـ شانه کردن موی سر و صورت برای مردان
ـ کشیدن سیگار و قلیان
ـ نشستن زنان بر صندلی
مردم  و به ویژه زنان نیز برای اینکه این مجازات‌ گریبانشان را نگیرد، به جز در موارد ضروری از خانه بیرون نمی‌روند. آنها تهدید کرده اند چنانچه زنانی از این قوانین سرپیچی کنند، در ملا عام سنگسار خواهند شد.

فعالان حقوق بشر درعراق هم در واکنش به این اقدامات، جنبشی با نام «دخترانمان را به خانه هایشان برگردانید»، شروع کرده اند که این جنبش برای آزادی دختران و زنان از تمامی گروه های قومی و مذهبی، از مسیحی و ایزدی و شیعه و ترکمن که از جنایات این خونخواران قرن، جان به در نبرده اند و یا به دست داعش اسیر شده، یا به عنوان برده فروخته یا هدف آزار جنسی قرار گرفته اند، تلاش می کند.
جنایت ها تا جایی پیش رفته که حتی دخترانی که سن برخی از آنها حدود سه سال است، در امان نبوده و یا ربوده شده، کشته شده، هدف تجاوز جنسی قرار گرفته یا برده و زندانی شده اند.

همچنین گروه تروریستی داعش  در اقدام حیوانی دیگری، اهالی یک عشیره سنی در منطقه ضلوعیه در استان صلاح الدین عراق را به اسارت زنان و نابودی آن عشیره تهدید کرد.
بر اساس این گزارش به نقل از سومریه نیوز، ضلوعیه منطقه ای است که از سه جهت با آب احاطه شده که بخش چهارم آن تحت سلطه گروهک تروریستی داعش قرار دارد و از سه ماه پیش در محاصره عناصر این گروهگ است.
به گفته اهالی ضلوعیه، عناصر گروهک تروریستی داعش دو روز پیش از طریق بلندگو در مناطق تحت سلطه خود، اهالی منطقه جبور را تهدید کردند که زنان آنان را به اسارت خواهند گرفت و ریشه نسل این عشیره را خواهند خشکاند.
مشارکت زنان کرد در جنگ با داعش
 زنان بومی و محلی، دفاع از آینده خود و مبارزه با افکار مبتنی بر اهانت به زنان را، علت مشارکت خود در درگیری ها با داعش می دانند.
برابر این گزارش به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، زنان در جبل مخمور در شمال عراق سلاح به دست گرفته اند تا به هرگونه حمله احتمالی افراد مسلح داعش پاسخ دهند.
هدف این زنان فقط نابود کردن این گروه نیست، بلکه مشارکت آنها در ادامه تلاش ها برای آزادی زنان صورت می گیرد.
زنان بومی می گویند، شرکت آنها در جنگ علیه دولت داعش برای مبارزه با افکار داعش است که بر اهانت به زنان مبتنی است. آنها قصد دارند جلوی افکار عناصر این گروه را در خصوص تعامل با زنان بگیرند.

(یک شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷)