آغاز برداشت پسته در چوپانان

کارشناس مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان نایین گفت: متوسط عملکرد این محصول 1500 کیلوگرم در هکتار پسته خشک می باشد که در مجموع از 300 هکتار باغات بارور این شهرستان 450 تن پسته خشک برداشت خواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، برداشت پسته در این شهرستان از اواسط مردادماه آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.
به گفته محمدی برداشت ارقام زودرس پسته مانند رقم رضایی در این شهرستان از اواسط مرداد در منطقه چوپانان آغاز شده و برداشت این محصول تا اواسط مهر ماه ادامه خواهد یافت.
وی گفت : متوسط عملکرد این محصول 1500 کیلوگرم در هکتار پسته خشک می باشد که در مجموع از 300 هکتار باغات بارور این شهرستان 450 تن پسته خشک برداشت خواهد شد.
وی در ادامه افزود از مجموع 1800 هکتار باغات این شهرستان 1050هکتار به کشت پسته اختصاص یافته که 750 هکتار آن نهال و 300 هکتار بارور می باشد. ارقام پسته این شهرستان شامل اکبری، کله قوچی، فندقی، خیابانی، زودرس رضایی و ارقام محلی می باشند.
چوپانان از توابع بخش انارک این شهرستان و در فاصله 170 کیلومتری شهر نایین می باشد که به دلیل گرمسیری بودن آب و هوای آن، محصولات تولیدی این منطقه نسبت به مرکز شهرستان زودتر رسیده، برداشت و آماده عرضه به بازار می شود.
شایان ذکر است توسعه باغات پسته در شهرستان نایین عمدتا در 4 سال گذشته انجام شده است.
(کد خبر:۴۹۴۹۱۳۳ تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰)