بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال خسارت طوفان شن و سیل در شهرستان نایین و خور و بیابانک

طوفان شن با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت و بحران سیل روز‌های نخست نوروز ۹۸ در سطح شهرستان نایین و خور و بیابانک، بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود جمالی، فرماندار شهرستان نایین گفت: کارشناسان و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان با بازدید‌های میدانی از نقاط مختلف شهر و روستا‌های شهرستان، نقاط آسیب دیده را شناسایی کرده و تمهیدات لازم را جهت آماده سازی و رفع مشکلات اندیشیده اند مردم فهمیده و با درایت شهرستان نایین نیز مثل همیشه یاری گر ما در بحران‌ها بوده و تمامی قوای خود را در جهت کاهش خسارات انجام دادند و همکاری مردم با تمامی ارگان‌ها در زمان بحران ستودنی بود. ما مسئولان نیز وظیفه داریم برای رفاه حال مردم و ارائه خدمات به آن‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنیم. متاسفانه طوفان شن ۱۲ فروردین ماه ۹۸ و سیل روز‌های نخستین نوروز ۹۸ در سطح شهرستان نایین و خور و بیابانک با خساراتی در زیرساخت‌های کشاورزی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، مسکن، صنعت، اماکن دولتی عمومی و خصوصی همراه بود. 
محمود جمالی بیان کرد: بحران طوفان شن آسیب‌های جدی را به شهرداری نایین، بافران و انارک وارد کرد که مطالعات و بررسی‌های اولیه حاکی از خساراتی بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال است که ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرداری نایین، ۱۵ میلیارد ریال خسارت به شهرداری بافران و ۵ میلیارد ریال خسارت به شهرداری انارک واردشده است و سهم خسارت سیل به ارگان شهرداری انارک و بافران به ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون تومان است. 
فرماندار نایین ادامه داد: بخش صنعت با برآورد خسارت ۲۰۰ میلیون تومانی و بخش مسکن با برآورد خسارت ۲۵۰ میلیون تومانی کمترین خسارات ممکن را از بحران طوفان به خود دیده اند هر چند که در بحران سیل بخش مسکن شهرستان با خسارتی بالغ بر ۱۶ میلیارد ریالی دست و پنجه نرم میکند.
جمالی با اعلام خسارت‌های وارد شده به بخش راهداری گفت:متاسفانه بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نایین با خسارت سنگینی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از طوفان و ۲۵ میلیارد ریال از سیل روبه رو شده است.
فرماندار نایین تاکید کرد:در بخش کشاورزی نیز خسارتی بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال از طوفان و ۱۶ میلیارد ریال از سیل وارد شده است که در مجموع خسارت ناشی از طوفان شن و سیل درتمامی زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف در سطح شهرستان نایین بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است که گزارش کامل از جزئیات این بحران به ستاد مدیریت بحران استان ارسال شده است.

(کد خبر: ۶۸۸۸۰۲۳-  ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵)