در نظر گرفته شدن سایت امداد جاده ای در محورنایین- انارک - چوپانان

جاده های کشور در آرزوی امکانات امداد رسانی مجهز
کارشناسان در میزگرد کمبود امکانات وتجهیزات، پایگاههای اورژانس وهوایی، نیروهای امدادی، آمبولانس و ایجاد پد بالگرد در بزرگراه ها و آگاهی نداشتن عموم مردم از ارایه کمکهای اولیه درحوادث را ازجمله مشکلات امدادرسانی درجاده های کشور دانستند که با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. 
به گزارش ایرنا، این کارشناسان با نقد و بررسی این موارد و با تاکید بر تامین نیازهای این بخش به عنوان نیاز ضروری جاده های ایران گفتند امکانات موجود امداد رسانی با توجه به حادثه خیز بودن محورهای ارتباطی کشور با استانداردهای جهانی فاصله داردکه باید برای تامین نیازهای این بخش تدابیر ویژه اتخاذ شود. 
کارشناسان امر می گویند امکانات پایگاه های امداد و نجات هلال احمر ایران با معیارهای روز و استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد که باید توجه افزایش روز افزون حوادث جاده ای باید امکانات موجود به روز شود...
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده در استان، 109 نقطه پرتصادف و پرخطر در شناسایی شده که 67 نقطه از آن در تهران مصوبه کشوری اخذ کرده و ردیف اعتباری برای آن پیش بینی شده است. 
وی تاکید کرد: 30 درصد تصادفات در کشور در نقاط پرخطر جاده ای صورت می گیرد که کمتر از 20 درصد از تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است. 
وی بیان کرد: یک سایت امداد جاده ای با همکاری اداره راهداری، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر در حال راه اندازی است و دو سایت دیگر در محورهای نایین- انارک- چوپانان و طبس- خور در نظر گرفته شده است. 
دادخواه با تاکید بر اینکه نقاط پرتصادف مدام در حال جابجایی هستند ادامه داد: از طبس تا اصفهان نقاط حادثه خیز زیادی داریم و تراکم تصادفات در این محور بالاست.
(کد خبر: 83180714 (6853514) - 1397/11/03 - ساعت: 6:58)