گازرسانی به انارک تا دهه مبارک فجر

سه شهر باقیمانده اصفهان تا دهه فجر گازرسانی می شود
مدیرعامل شرکت گاز اصفهان گفت : با گازرسانی به سه شهر تا دهه مبارک فجر همه مناطق شهری این استان از مزایای گاز طبیعی بهره مند می شوند.
مصطفی علوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سه شهر انارک، جندق و فرخی هنوز به شبکه گاز رسانی متصل نشدند که با تکمیل ایستگاه تقلیل گاز در خور و بیابانک این طرح اجرایی می شود. 
وی بیان کرد : اکنون از بین 107 شهر و هزار و 831 روستا این استان، 104 شهر و بیش از هزار و 300 روستا زیر پوشش شبکه گاز رسانی قرار دارند و بر اساس آمار بیش از 99 درصد جمعیت استان گاز طبیعی دارند.
... علوی همچنین به مشکل گاز رسانی به روستاهای خور و بیابانک اشاره کرد و یادآورشد: در این مناطق پراکندگی روستاها هزینه زیادی را به شرکت گاز تحمیل می کند و با توجه به وضعیت اعتباری چنین اقدامی امکان پذیر نیست.
وی با بیان این که مناطق فاقد شبکه گاز رسانی از سایر سوخت ها از جمله نفت سفید و گازوئیل استفاده می کنند، بیان کرد: تامین چنین سوخت هایی برای مردم آسان تر و با هزینه کمتری انجام می شود.
سالانه هفت میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاه ها، هفت میلیارد در بخش صنایع، پنج میلیارد در بخش خانگی و 2 میلیارد در بخش عمومی و تجاری، مصرف می شود و بر این اساس استان اصفهان بعد از تهران رتبه دوم توزیع گاز را به خود اختصاص داده است .
برای تأمین گاز بیش از یک میلیون و 707 هزار مشترک در استان اصفهان، بیش از یک میلیون و هشت هزار عدد انشعاب نصب شده و 26 هزار کیلومتر شبکه ‌گذاری صورت گرفته است.
بر اساس اعلام شرکت ملی گاز میانگین مصرف گاز هر خانوار ایرانی به طور متوسط سه هزار متر مکعب در ماه است که این رقم در مناطق گرمسیری 700 متر مکعب است.
(کد خبر: 83102009 (6752653) - 1397/08/26 9:11)