پوربافرانی هم طرح مستثنی شدن شهردار تهران را امضا کرد

اسامی نمایندگانی که طرح مستثنی شدن شهردار تهران را امضا کرده‌اند 
صراط: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی استفساریه تبصره یک قانون اصلاح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوبه ۶ شهریور ۹۷ را در جلسه علنی امروز پارلمان مورد بررسی قرار دادند. 
به گزارش فارس یک فوریت طرح مستثنا شدن شهردار تهران از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که با امضای 137 نفر از نمایندگان مجلس به هیأت رئیسه مجلس ارسال شده بود، نهایتا با ۱۲۶ رأی مخالف و تنها 94 رای موافق درمجلس رد شد. 
خبرگزاری فارس، متن کامل طرح مذکور به همراه نمایندگانی که این طرح را امضا کرده‌اند منتشر کرد که به شرح زیر است:
مقدمه (دلایل توجیهی):
نظر به اینکه:
الف) مطابق ماده (۸۰) قانون شوراها و انتخاب شهرداران و انتخاب آئین‌نامه اجرایی آن، شهردار توسط منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر برای مدت چهار سال انتخاب می‌شود و شهردار می‌تواند هیچ‌گونه رابطه استخدامی بادولت و سایر نهادها نداشته باشد.
ب) طبق تبصره (۳) ماده (۳۰) قانون استخدامی مصوب ۱۳۴۵ و ماده (۲۷) آئین‌نامه استخدامی شهرداری تهران مصوب ۱۲ آبان ماه ۱۳۵۸ معاونین شهردار هم‌تراز معاونین وزرا می‌باشند.
ج) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ آبان‌ماه ۱۳۸۶ مقامات را پیش‌بینی و در تبصره (۱) خود تعیین پست‌های هم تراز با مقامات را منوط به مصوبه هیأت وزیران دانسته است و هیأت وزیران به موجب مصوبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ شهردار تهران را هم‌تراز با وزرا اعلام کرده است.
د) شهردار تهران عضو هیأت دولت بوده و در جلسات آن شرکت می‌کند.
عنوان طرح: استفساریه تبصره یک قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۶ شهریورماه ۱۳۹۷
موضوع استفساریه: آیا همچنان که وزرا و معاونین رئیس‌جمهور در قانون منع به کارگیری بازنشستگان استثنا شده‌اند، شهردار تهران باتوجه به موارد پیش‌گفته از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنا است؟
پاسخ: ـ آری
به گزارش فارس، نمایندگان زیر، طرح مستثنا کردن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان را امضا کرده‌اند: ... *عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین و خور و بیابانک
(کد خبر: ۴۳۷۲۷۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲)


نمایندگان شهرستان؛ خواستار ماندن شهردار تهران!! / هزینه لابی های پشت پرده بر گردن تهرانیان
یک فوریت مستثنی قائل شدن شهرداری تهران در قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی رد شد اما این فوریت تنها راه برای دور زدن آقای شهردار با مجلس بود؛ اتفاقی که اگر رخ می داد امروزه باید منتظر دور زدن قانون در همه دستگاه ها با سلاح لابی بودیم. اما سوالی که مطرح است کدام نمایندگان از مستنثنی شدن آقای شهردار دفاع کردند؟
به گزارش تیتر شهر؛ قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس به تصویب رسید و پس از آن اصلاحیه اش شهردار تهران را در زمره بازماندگان از بهشت قرار داد؛ اما این روزها افشانی در حال لابی برای ماندن در این جایگاه بود؛ اتفاقی که ممکن بود با قدرت لابی منجر به سوراخ شدن قانون شود و این گمانه را ایجاد نماید که قانون برای مدیران بلندمرتبه نیست؛ با این وجود مجلس شهردار را مستثنی ندانست و این روزها منتظر رفتن آقای شهردار هستیم. اما این سوال به ذهن می رسد کدام یک از نمایندگان به حمایت از شهردار بازنشسته تصمیم به دور زدن قانون را داشتند؟
یک عضو هیات رییسه مجلس با بیان این که طرح مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مورد حمایت مجمع نمایندگان تهران و فراکسیون امید نبوده، این طرح را مورد حمایت نمایندگان شهرستانی عنوان کرد و گفت که با توجه به مخالفت مجلس با فوریت این طرح، موضوع برای شهردار تهران منتفی است...عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین و خور و بیابانک...
همان گونه که ملاحظه می شود بیشتر نمایندگان حامی استفساریه از شهرستان های غیر از تهران بوده و خواستار ماندن شهردار تهران!!! شده اند. حال این سوال پیش می آید نمایندگان شهرستان ها تحت چه منطقی این طرح را برای ماندن شهردار تهران امضا کردند و با توجه به اینکه در گذشته نمایندگان تهران طی نامه ای، از پیگیری قانون منع بازنشستگی و اصلاحیه آن در مجلس خبر داده بودند، چرا شورای پنجم به این لایحه توجه کافی نشان نداد تا بدین منظور امروزه هزینه تغییر شهردار و لابی های پشت پرده نمایندگان شهرستان ها به گردن تهران نباشد؟
(کد خبر: ۸۳۲۸۷ - ۱۴ : ۱۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷)