یادواره شهدای شهر انارک

انارک نیوز- دیروز پنجشنبه 20 بهمن ماه 1396 در حسینیه انارک مراسم یادواره 22 شهید شهر انارک با حضور نماینده محترم مجلس پوربافرانی، فرماندار جمالی و ... برگزار شد. 
در این مراسم که از ساعت 18 تا 21 بود سخنرانان به مقام شامخ شهدا و نقش آنان در تداوم انقلاب اسلامی پرداختند.
22 شهید 8 سال دفاع مقدس و تظاهرات قبل از انقلاب یاد شده در یادواره شهر انارک عبارتند از: سید عباس اطهری - سعید پورحیدری - غلامحسین جعفر - سید رضا حسینی انارکی - مهینه خدایی - ذوالفقار ذوالفقاری - محمود رجایی - رحمتعلی زمانی زاده - مجید شجاعیه - جلال شیروانی - علیرضا صمدی - حبیب الله صمدی عشین - سید کمال الدین طباطبایی انارکی (دانش آموز، اصابت گلوله در تظاهرات عاشورای 1357 اصفهان) - منوچهر عظیمی - سعید علمی - محمدحسین علوئی - علی اکبر علیزاده - رضا فصیح بیکی - ابوالفضل مسعود - سید جمال موسوی - حمید نیک خواه - سید محمد هاشمی .


انقلاب اسلامی معادلات جهانی را بر هم زد
نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب های دیگر بی نظیر است زیرا که توانسته بسیاری از معادلات بین المللی و ابر قدرت ها را به هم زند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نایین، عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در یادواره شهدای شهر انارک گفت: اگر بخواهیم در روز های متعلق به سی امین سالگرد انقلاب اسلامی سخن در خصوص شهید و شهادت بگوییم مناسب است ابتدا به تاریخ انقلاب و حوادثی که سبب شد این انقلاب رقم بخورد اشاره کنیم، ما در شهری قرار داریم که از جهت مقدم بودن برای انقلاب ویژگی های خاصی دارد. 
وی اظهار داشت: آن چیزی که در اسلام و دین و قرآن بر همگان اثبات شده ‌است این است که وراثت و محیط دو عامل اثر گذاری ویژه ای می باشد و مطمئن باشید شهر انارک به عنوان یک محیط در ایجاد دوران انقلاب و رهبری و راهبری پس از انقلاب نقش موثری داشته است .
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب اسلامی با درایت و تدبیر رهبر کبیر انقلاب آغاز شد و در همان ابتدا هم ناملایماتی زندگی را در عرصه های گوناگون مورد توجه و هجمه قرار داد، یک نهال زمانی که کاشته می شود نیاز به آب، هوا، خاک، مراقبت و تکیه گاه دارد و همه این عوامل دست به دست می دهند تا نهال تبدیل به گیاه و درخت تنومند شود و این شهید و انقلاب نیز به مثال همان نهال است .
پوربافرانی افزود: این انقلاب در ادامه با اداره ماهرانه و بی نظیر مقام معظم رهبری همراه است، انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب های دیگر بی نظیر است زیرا که انقلابی است که توانسته بسیاری از معادلات بین المللی و ابر قدرت ها را به هم زند .
گفتنی است شهر انارک در فاصله ۷۵کیلومتری شهرستان نایین  قرار دارد و دارای ۲۲ شهید بزرگوار و نیز از شهدای دفاع حریم (شهدای ناجا که محل شهادت منطقه سیاه کوه انارک بوده است) تقدیم کرده است.
(۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - ۱۰:۱۵ - شناسه خبر :۶۸۸۷۲۳)