تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذاران خارجی برای حل مشکل اشتغال

نماینده مردم نایین در مجلس بر ضرورت جذب سرمایه گذاران خارجی برای حل مشکل اشتغال تاکید کرد.  تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذاران خارجی برای حل  مشکل اشتغال عباسعلی پوربافرانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری حضور خود در نشست شورای اداری شهرستان نایین با استاندار اصفهان، ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت، افزود: نایین در محور ترانزیت و موقعیت استراتژیک خاص قرار گرفته است و بیش از یک چهارم مساحت کل استان را تشکیل می دهد که از استاندار اصفهان درخواست دارم در اختصاص اعتبارات به شهر نایین اقداماتی انجام دهد تا در پیشرفت شهر ملموس باشد.
نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین باید در حوزه اشتغال علاوه بر رفع موانع تولید و حمایت از تولید کنندگان نسبت به هدایت سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذاران خارجی اقدام نمایند زیرا این شهرستان آماده استقبال از سرمایه گذاران است و به جز آب در این زمینه مشکلی نداریم.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: باید با احداث بندر خشک که حق نایین با موقعیت متفاوت از سایر شهرستان های استان می باشد موافقت شود تا علاوه بر اینکه سهم نایین از موقعیت استراتژیک آن پرداخت می شود، مردم نیز از آسیب های اجتماعی نجات یابند.
وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت های معدنی و گردشگری با ایجاد شهرک های تخصصی و اختصاص بودجه ویژه برای شهرستان جهت خروج از بن بست شهری از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.
پوربافرانی، افزود: مناسب نیست در شهر آیت الله نایینی کتابخانه عمومی نداشته باشیم لذا تسریع در ساخت کتابخانه در دستور کار قرار گیرد.
وی به حل مشکل آب رسانی در نایین و مسکن معلولان اشاره کرد و گفت: در حوزه آب با توجه به سهم شهرستان نایین، انتظار می رود نسبت به حل مشکل آب رسانی روستاهای بخش مرکزی اقدام شود همچنین انتظار است اقدامات ویژه جهت رفع مشکل مسکن معلولان به کار گرفته شود.
این نماینده مردم درمجلس دهم، با یادآوری متضرر شدن برخی از تولید کنندگان به ویژه مرغداران خواستار اختصاص تسهیلات شد.
نماینده مردم نائین درمجلس دهم، ادامه داد: در نشست مذکور مقرر شد شرکت شهرک ها نسبت به حل معضل شهرک صنعتی نایین و نواحی صنعتی انارک و نیستانک اقدام کند و با توجه به تصویب ناحیه صنعتی بافران با نظر مساعد استاندار مقرر شد شهرک تخصصی صنایع دستی در محدوده محمدیه و شهرک تخصصی معدن در کنار شهرک صنعتی نایین احداث شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: نایین یکی از شهرهای مهم و تاثیرگذار در اعصار مختلف است و این شهرستان از شهر هزاره های تاریخی و شهر آیت الله نایینی است، شهر مشیرالدوله و موتمن الدوله و دکتر فاطمی است؛ در یک کلام نایین شهر ولایتمداری با مردمی مومن و متدین است.
(خانه ملت/ جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۱)