دستگيری يک گروه شکارچی غيرمجاز در عباس آباد

اصفهان-ايرنا- رييس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان نايين از دستگيري يك گروه حرفه اي از شكارچيان غيرمجاز در منطقه حفاظت شده حيات وحش عباس آباد خبر داد.  
حسين اكبري روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: سه نفر از شكارچيان متخلف به جرم شكار غير مجاز پنج راس بز و بزغاله وحشي ، حمل و استفاده از دو قبضه سلاح گلوله زني دوربين دار غير مجاز در پناهگاه حيات وحش عباس آباد دستگير شدند. وي افزود: در سالهاي اخير از سوي اداره حفاظت محيط زيست شهرستان نايين و سر محيط باني چوپانان و محيط باني بياضه تلاش زيادي براي دستگيري اين گروه صورت گرفت ولي بدليل حرفه اي بودن و كسب خبر از همدستان از محل شكار متواري مي شدند.
اكبري تصريح كرد: از جمله شگردهاي اين گروه متخلف، شكار وحوش در پوشش تفريح خانوادگي ، برداشت گياهان دارويي ، رواديد دام و مرتع و يا پيگيري معدن بوده است. وي ادامه داد: در روزهاي اخير مامورين از ورود مخفيانه اين گروه متخلف به پناهگاه حيات وحش عباس آباد خبردار شده و نيروهاي سر محيط باني چوپانان و محيط باني بياضه براي دستگيري آنها وارد عمل شدند. وي افزود: محيط بانان هم در كوه و هم در جاده ها به رديابي و كنترل نامحسوس متخلفان پرداخته و هنگام فرار از منطقه به همراه خانواده با خودرو آنان را رويت كردند.
وي گفت: محيط بانان هم با رعايت اصل غافلگيري با دستور ايست راه را بر آنان بستند و پس از بازرسي از خودرو لاشه پنج راس بز و بزغاله وحشي را بهمراه دو قبضه سلاح دوربين دار دوربرد و غير مجاز، دستگاه فاصله ياب و ديگر ادوات كشف و ضبط و متخلفين را بازداشت كردند. دستگير شدگان در اختيار مراجع قضايي قرار گرفتند .
پناهگاه حيات وحش عباس آباد نايين داراي ۳۲۰ هزار هكتار وسعت است كه تاكنون ۴۳ گونه مختلف پستاندار، ۳۲ گونه خزنده، ۸۶ نوع پرنده بومي و ۱۷۵ گونه پرنده مهاجر و فصلي در آن شناسايي شده است. اين پناهگاه در زمره زيست گاه هاي گونه در معرض انقراض و كمياب يوز پلنگ آسيايي به شمار مي رود.
(۱۲:۳ - ۰۱/۰۵/۱۳۹۴ :خبر تاريخ | ۸۱۶۹۲۱۷۰ :خبر كد)