فرآوری سنگ ساختمانی انارک در زنجان

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛آسيا و اروپا عمده ذخایر سنگهای ساختمانی و تزیينی را دارا هستند و ایتاليا٬لهستان٬ یونان٬ استراليا و ایران برترین توليد کننده های سنگ در دنيا می باشند. سنگ از دیر باز در خدمت هنر و هنرمندان بوده حالا این هنر در ترکيب با دستان صنعتگر زنجانی ها یک قدم پا را فراتر گذاشته است.
در این باره به سراغ یکی از بزرگترین توليد کننده های سنگ در استانمان رفتيم. مدیر یکی از بزرگترین کارخانه های توليد کننده سنگ شمال غرب کشور در باره توليدات این کارخانه می گوید:یکی از آیتم های توسعه جهان امروز ساخت و سازهای خوب در ساختمانها و پروژه های شهری و مبلمان شهریست. وی ادامه می دهد : از انجایی که سالانه بيش از 2 ميليارد دلار برای واردات سنگ های تزیينی ارز خارج می شد متخصصين ایرانی به فکر ایجاد یک مرکز فرآوری سنگ شدند. ...
وی می گوید: گرانيت مرمریت ٬گوهره ٬انارک ,تراورتن از انواع سنگهای توليد شده در این کارخانه می باشند٬ این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال زایی به خاطر استقبال بازارهای جهانی موجب افزایش صادرات در این بخش شده است. گفتنی است ٬خراسان­ اصفهان – مرکزی – زنجان بيشترین ذخایر سنگ های تزیينی کشور را در اختيار دارند.
(۰۹:۴۵ ­ ۱۳۹۴ فروردين ۲۴ :تاریخ ۵۱۷۲۹۸۳ :خبر کد)