وضعیت کتابخانه شهرستان نایین

فرماندار شهرستان نایین : متاسفانه وضعیت کتابخانه شهرستان نایین با توجه به سبقه فرهنگی و تاریخی این شهرستان و وجود رجال و مشاهیر نامی در شان مردم و نام پرآوازه این شهرستان نیست
با حضور نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ،فرماندار شهرستان نایین و مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان مسایل و مشکلات کتابخانه ها و پروژه در حال ساخت کتابخانه عمومی نایین مورد بررسی قرار گرفت .

 

مهندس نصرتی فرماندار شهرستان نایین در این جلسه عنوان نمود متاسفانه وضعیت کتابخانه شهرستان نایین با توجه به سبقه فرهنگی و تاریخی این شهرستان و وجود رجال و مشاهیر  نامی در شان مردم و نام پرآوازه این شهرستان نیست.

نصرتی ادامه داد خوشبختانه با پیگیری های انجام شده ساخت کتابخانه نایین آغاز و در حال اجرا می باشد که امید واریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت سرکار خانم آزاد به عنوان  نماینده محترم مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی و پیگیری ایشان در سطح ملی با تامین اعتبار این طرح هر چه سریعتر شاهد بهره برداری از کتابخانه عمومی نایین باشیم.

فرماندار شهرستان نایین در پایان خاطر نشان کرد البته  باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه استفاده شود و این اعلام آمادگی از سوی اینجانب وجود دارد تا در معیت نماینده محترم بتوانیم در ترغیب خیرین برای ورود به این عرصه نیز پیگیری و اقدام نماییم.

 نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی : از مهمترین اولویت های بنده در کنار معیشت و اقتصاد مردم مباحث فرهنگی است

خانم الهام آزاد نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی نیز در بخشی از این جلسه عنوان نمود همانگونه که می دانید از مهمترین اولویت های بنده در کنار معیشت و اقتصاد مردم مباحث فرهنگی است که در این زمینه قطعا پیگیری لازم را در خصوص تامین اعتبار این پروژه و سایر پروژه های فرهنگی و عمرانی انجام خواهم داد .

خانم آزاد خاطر نشان کرد متاسفانه بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه با آن مواجه هستیم به دلیل فاصله گرفتن از مسایل فرهنگی می باشد که باید در این زمینه گام های موثری برداریم و پیگیری مسایل مربوط به کتابخانه نیز در همین راستا می باشد.

 نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد :بنده قطعا در این خصوص از طرق محتلف پیگیری خواهم نمود تا بتوانیم در تامین اعتبار و تکمیل ساختمان کتابخانه نایین گامی اساسی برداریم.

خانم آزاد در بخش پایانی صحبت های خود عنوان نمود مسئله کتاب و کتاب خوانی و مطاله جزء تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و از آموزه های دینی ما بوده است که باید با یک حرکت جهادی بتوانیم حرکت نهادینه ای در این موضوع انجام دهیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان  اظهار داشت شهرستان نایین همواره در جشنواره های فرهنگی با وجود کمبود ها حایز رتبه برتر در استان بوده است
 

هلاکوئی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان نیز در این جلسه عنوان نمود جایگاه فعلی کتابخانه نایین بسیار نا مناسب و دور از شان مردم فهیم و متمدن شهرستان نایین می باشد و همانگونه که مستحضر هستید کتابخانه ها برای دریافت کتاب و تجهیزات و امکانات در کشور دارای رتبه بندی می باشند که کتابخانه فعلی نایین به دلیل قرار گرفتن در مکانی نا مناسب از این امر نیز متضرر گردیده است.

هلاکویی افزود در حال حاضر در مجموع ۴ کتابخانه در شهر نایین ،شهر بافران ،شهر انارک و روستای چوپانان داریم که بالغ بر ۶۵ هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها موجود است.وی ادامه داد علی رغم کمبود های موجود ماهانه ۳۸ هزار جلد کتاب از کتابخانه های سطح شهرستان به امانت گرفته می شود که این آمار با عنایت با شرایط موجود نشان از توجه ویژه مردم با فرهنگ این شهرستان به کتاب و کتابخوانی دارد و همین امر مسئولیت ما را دوچندان می نماید.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان اظهار داشت شهرستان نایین همواره در جشنواره های فرهنگی با وجود کمبود ها حایز رتبه برتر در استان بوده است که در همین راستا در جشنواره فرهنگی امام رضا نیز که در حال برگزاری می باشد شهرستان نایین در سطح استان تا کنون دارای رتبه برتر می باشد.

هلاکویی در پایان با اشاره به پیشرفت حدودا ۳۰ درصدی طرح کتابخانه عمومی نایین عنوان نمود این کتابخانه با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع زیر بنا با نظر ۵ گروه معماری متناسب با شرایط بومی شهرستان نایین طراحی و از جمله کتابخانه های منحصر به فرد در کشور خواهد شد .این پروزه برای تکمیل نیازمند دو میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار می باشد که امید واریم با پیگیری های مسئولین شهرستان بتوانیم با تامین اعتبار ملی این طرح را طی دو سال آینده به بهره برداری برسانیم.

شایان ذکر است پس از پایان جلسه محل ساخت کتابخانه عمومی نایین مورد بازدید مسئولین قرار گرفت.
(فرمانداری شهرستان نایین - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷)