تکمیل پروژه های نیمه تمام در سال جاری

اجرای ۷۰ هزار واحد مسکونی در قالب اقدام ملی مسکن// پروژه جدید بدون اعتبار تعریف نمی شود 
دکتر قاری قران.اصفهان علیرضا قاری قرآن ضمن تشریح پروژه ها و اقدامات انجام شده در سال ۹۸، برنامه های سال ۹۹ این اداره کل در حوزه های مختلف مسکن و ساختمان، شهرسازی و معماری، املاک و حقوقی و مهندسی و ساخت راه ها را اعلام کرد.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه وشهرسازی استان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تشریح اقدامات انجام شده در سال ۹۸ در سطح استان و برنامه های پیش رو در سال ۹۹ گفت: ... 

درخصوص اعتبار مورد نیاز جهت تهیه و یا تکمیل طرح های توسعه و عمران این استان از محل اعتبارات ملی ۸۳۵۰ میلیون ریال جهت پرداخت مطالبات مشاورین و مبلغ ۱۰ هزار میلیون ریال جهت تهیه طرح های جامع جدید مورد نیاز است همچنین باتوجه به عدم اختصاص اعتبارات ملی به تهیه طرح های تفصیلی، این اداره کل سعی کرده است در راستای ایفای نقش نظارتی خود و تهیه هرچه بهتر طرح های تفصیلی، حتی الامکان بر اساس اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای (استانی)، راسا اقدام به انعقاد قرارداد تهیه طرح های تفصیلی کند. بر این اساس جهت تکمیل طرح های در دست تهیه مبلغ ۳۶ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و جهت تهیه طرح های تفصیلی جدید مبلغ ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در اعتبارات مورد نیاز سال ۹۸ پیشنهاد شده است.  

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان، ۳۴ شهر مورد نظر جهت تهیه طرح تفصیلی در سال ۱۳۹۹ شامل شهرهای کوشک، کامو و چوگان، جوشقان قالی، منظریه، زواره، شهرضا،  مهاباد، اردستان، طالخونچه، چمگردان، سده لنجان، ورنامخواست، عسگران، اژیه، گزو برخوار، چرمهین، نوش آباد، دستگرد، دولت آباد، بویین میاندشت، زاینده رود، چرمهین، بافران، ورزنه، اژیه، تودشک، انارک، جندق، حبیب اباد، عسگران، میمه، وزوان، لایبید و افوس است.  همچنین تهیه طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین نیز به صورت پایلوت در کشور  در دستور کار این اداره کل است که به صورت جد در حال پیگیری و تهیه است. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال ۹۹ با پیگیری ها و تلاش مضاعف بتوان تمامی پروژه های نیمه تمام را در حوزه های مختلف به اتمام رساند.
(۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴)