۳۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل به نایین اختصاص یافت

 ۳۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل به نایین اختصاص یافت

۳۰ میلیارد ریال به منظور بازسازی و جبران خسارت‌های سیل در بخش مسکن و کشاورزی به شهرستان نایین از توابع استان اصفهان اختصاص یافت. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان شنبه شب در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان نایین گفت: پیش از این برای اجرای پروژه‌های کنترل بیابان و اجرای پخش سیلاب در منطقه نایین اعتبار ۲۶میلیارد ریالی اختصاص یافته بود که این اعتبار مصروف اجرای این طرح‌ها در محور انارک نایین و پخش سیلاب روستای چوپانان شد.
منصور شیشه فروش افزود: همچنین باتوجه به قرارگرفتن یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست با نام های  "عباس آباد"، "کوه بزرگی" و "خارو"  در شهرستان نایین، طرح‌هایی برای پیشگیری از خشکسالی و کم آبی با توجه به اهمیت موضوع که این مناطق زیستگاه بزرگی برای یوز ایرانی و پلنگ ایرانی و همچنین گونه‌های نادر زاغ بور و هوبره است، تصویب شد که امیدواریم به حفظ این زیستگاه‌ها کمک کند.
وی افزود: علاوه بر این برای بازسازی و جبران خسارت ناشی از سیل در بخش مسکن و کشاورزی نیز ۳۰میلیارد ریال اعتبار به شهرستان نایین اختصاص یافت که در زمینه اجرای طرح‌های پیشگیری از سیل در روستاهای بخش مرکزی و شهر انارک شهرستان نایین هزینه می‌شود.
وزش طوفان شن و جاری شدن سیل اوایل بهار امسال خساراتی به زیرساخت‌های کشاورزی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، مسکن، صنعت، اماکن دولتی عمومی و خصوصی شهرستان نایین وارد کرد.
(۱۳ بهمن ۱۳۹۸،‏ ۷:۵۹ - کد خبر: 83656433)