آغاز طرح اقدام ملی مسکن

ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن درپنج شهر شمال و شرق استان اصفهان آغاز شد 
معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی اصفهان از آغاز ثبت نام متقاضیان اقدام ملی مسکن در شهرهای کاشان، نایین، قمصر، جوشقان و انارک در شمال و شرق این استان خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام در این طرح تا سه روز دیگر ادامه دارد. 
ایمان طاهر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت :به‌دنبال ثبت نام هفته گذشته طرح اقدام ملی ساخت مسکن در اصفهان و با توجه به امکان سنجی جدید در شهرهای کاشان، نایین، قمصر، جوشقان و انارک برای ثبت نام در این طرح، این امکان از ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه ۳۰ آذرماه ۹۸ برای ساکنان شهرهای یاد شده فراهم شد. به گفته وی  نام نویسی برای طرح ملی مسکن شهرهای کاشان، قمصر، جوشقان قالی، نایین و انارک در استان اصفهان از ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه ۳۰ آذرماه آغاز شده و متقاضیان می‌توانند تا پایان وقت روز دوشنبه دوم دی امسال برای نام نویسی اقدام کنند. 
وی با بیان اینکه نام نویسی طرح ملی تامین مسکن در این استان که از امروز شنبه آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت ادامه داد: چنانچه تعداد افراد ثبت نام کننده در هر شهر، زودتر از زمان پایان مهلت تعیین شده، به تعداد ظرفیت آن شهر برسد، سامانه پس از تکمیل ظرفیت هر شهر برای آن شهر بسته خواهد شد.
معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن نیازی به مراجعه حضوری توسط متقاضیان نیست خاطرنشان کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی در طرح ملی مسکن به سایت https://tem.mrud.ir مراجعه کنند.
وی افزود: افرادی که در مرحله نخست طرح موفق به ثبت‌نام شده‌اند، پس از پالایش و در صورت داشتن شرایط مرحله بعد به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.
طاهر ادامه داد: طبق اعلام معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی حدود ۲۵ درصد ثبت‌نام کنندگان مرحله اول اقدام ملی بدون شرایط هستند و پس از پالایش از فهرست متقاضیان حذف می‌شوند.
در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.
متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی از سال ۱۳۸۴ به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.
(۳۰ آذر ۱۳۹۸،‏ ۱۱:۲۸ - کد خبر: 83602275)