چوپانان پایگاه‌های امداد جاده‌ای ندارد

۶ نقطه استان اصفهان نیازمند پایگاه امداد و نجات است ۶ نقطه استان اصفهان نیازمند پایگاه امداد و نجات است
۶ نقطه استان اصفهان فاقد پایگاه امداد و نجات جاده‌ای است و با توجه به آغاز ماه‌های سرد سال و افزایش بارش‌ها و احتمال وقوع حوادث، ایجاد پایگاه موقت در منطقه ضروری است.  معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: برای ایجاد این پایگاه‌ها با سازمان مرکزی مکاتبه شد و امیدواریم این نیاز ضروری استانی که همواره به‌عنوان شاهراه اصلی غربی شرقی و شمالی جنوبی کشور نقش اساسی در امدادرسانی و نجات داشته است، رفع شود.
داریوش کریمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: نقاطی در چوپانان و نایین واقع در شرق، فریدونشهر در غرب و قُرُقچی در شمال استان،  پایگاه‌های امداد جاده‌ای ندارند و بی‌شک برای روزهای آینده به چنین پایگاه‌هایی نیاز خواهد بود.
وی، تامین اعتبار برای این مراکز امدادی را ضروری دانست و افزود: پایگاه‌های مذکور به تجهیزات و امکانات نیاز دارند تا در مواقع بحرانی و خطر، بتوان در کمترین زمان ممکن به یاری حادثه‌دیدگان شتافت.
کریمی با بیان اینکه طرح زمستانه هلال احمر از اواسط آذر آغاز خواهد شد، تصریح کرد: برای امداد مناسب در ماه‌های آینده برنامه‌ریزی شده است و در این پیوند، دوره‌های بازآموزی برای نجاتگران برگزار کرده‌ایم.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در مقوله‌های امداد و نجات خاطرنشان کرد: در این راستا دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی، تدوین و طرح درس برای هر کدام از موضوعات، تنظیم و ارائه شده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: ۴۳ پایگاه ثابت امدادی در استان در روزهای پیش‌رو فعالیت خواهند کرد و سعی بر این است تا در صورت عدم موافقت و تامین نشدن اعتبارات برای تاسیس پایگاه‌های موقت، از این مجموعه‌ها استفاده کنیم.
کریمی، هماهنگی سایر نهادها برای ارائه خدمات بهتر و کاهش هرچه بیشتر مصدومیت‌ها و حوادث را با اهمیت و لازم دانست و اظهار داشت: همکاری و همیاری با نهادهایی مانند اورژانس، پلیس و مدیریت بحران در سطح مناسبی قرار دارد.
شهروندان در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده‌ای و کوهستانی می‌توانند با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.
بیش از چهار هزار امدادگر و نجاتگر، عضو جمعیت هلال احمر استان اصفهان هستند.
ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان به‌شمار می‌رود و ۴۳ بلای طبیعی شناخته شد در جهان ۳۵ مورد آن در ایران روی می‌دهد.
(۳ آبان ۱۳۹۸،‏ ۸:۴۰ - کد خبر: 83527194)