پوزخندهای دردآور رییس و‌ وزیر

انارک نیوز - عجیب خنده های روحانی و ظریف حالم را بد می کند حس می کنم به ریش ما می خندند تا اینکه اروپا و امریکا و اعراب را به مسخره گیرند. 
این خنده ها یعنی چی? یعنی شما ترسی ندارید از آنچه رخ داده و در حال وقوع هست? یعنی شما خیالتان راحت است از چند موشک و خمپاره? یعنی تحریم ها بی تاثیر بوده? یعنی نیازی به اروپا و امریکا و همسایگان ندارید? 
یک سوال چرا هر سال به امریکا سفر می کنید که در سازمان مللی که امریکا بیشترین نقش را در تصمیمات ان ایفا می کند سخنرانی کنید? مگر شما به مقاومت اعتقاد ندارید? 
مگر شما تحریم ها را دور نزده اید? مگر شما در لبنان و فلسطین و سوریه و یمن و عراق و ... قدرت سیاسی و نظامی ندارید? مگر شما خودکفا نیستید?
اقا، عزیز، بزرگوار، حاجی، رئیس، وزیر چرا با همه این مگرها که پاسختان به انها مثبت هست دمی از مذاکره دم میزنید و بازدمی نگذشته شرط می گذارید و هنوز دهانتان بسته نشده مذاکره را ممنوع می کنید? 
ترامپ دیوانه و روانی و هر چه شما می گویید, هست; قبول. شما چرا هر روز حرفتان عوض می شود? اگر این اسمش سیاست هست که نیست که باید بگویم بیش از دنیا مردم کشورتان را به بازی گرفته اید و بس.
اقا مذاکره ممنوع; بسیار خب ممنوع لطفا به سازمان ملل نروید سخنرانی هم نکنید و شرط و شروط هم نگذارید بچسبید به داخل مملکت از شما آبی در دنیای بیرون گرم نمی شود.
هر روز یک فاجعه خلق می کنید و شبکه های اجتماعی را علیه خود بسیج می کنید که چه? سرگرمی برای مردم درست می کنید که فراموش کنند در چه منجلابی غوطه‌ور هستند!
اقا به هر که می پرستید اگر واقعا اعتقاد دارید امریکا شیطان بزرگ هست لطفا به این بازی احمقانه و زجراور خاتمه دهید و اما اگر بعد از چهل سال بازی دادن مردم و دنیا به این باور رسیده اید که برای بقا خودتان هم که شده چاره ای جز تغییر و مذاکره و معامله با جهان ندارید لطفاً اندکی صداقت به خرج دهید و دست از شارلاتان گری بردارید و بسم اله رویکرد جدیدی اتخاذ کنید.
کاش به جای پوزخند های دردآور و دورویی و‌دروغ یکبار زندگی این مردم را که سرنوشتشان به اشتباه در دست شما افتاده جدی می گرفتید و مثل یک انسان آزاده با انها رفتار می کردید.  بقای شما در دست همین مردم هست نه ترامپ، نه موشک، نه انرژی هسته ای، نه اعراب شیعه و نه چین و ‌روسیه، هیچکدام شما را نجات نخواهند داد.
(سینا ایرانپور انارکی)