گشایش نمایشگاه فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی در انارک

اولین نمایشگاه ابزار، ماشین آلات و تولیدات فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی تحت پوشش کارخانجات گوهر تراشان انارک، سوم فرودین ۹۸ در انارک افتتاح شد.
گشایش نمایشگاه فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی در انارکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، این نمایشگاه با حضور شهردار، بخشدار، انجمن انارکی‌های مقیم تهران و با حضور مسئولین شهری افتتاح شد. در افتتاحیه این نمایشگاه زیباترین نمونه‌هایسنگ‌های زینتی جهان به نمایش گذاشته شد. 
منصور رجایی مدیریت و مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف نمایش زیباترین نمونه سنگ‌های زینتی از جهان و ایران و شناساندن ماهیت و حدود هنر جواهر تراشی و در سه بخش شناخت سنگ‌های جواهر، آشنایی با سنگ تراشی و کار‌های هنری، مجسمه سازی و لاکچری افتتاح و در حال برگزاریست
به گفته وی ظرفیت اشتغال زایی تا ۲۵۰ نفر در این عرصه در شهر انارک وجود دارد و این مرکز آمادگی اشتغال زایی برای تمام رده‌های تحصیلی و جسمی را داشته و بستر اشتغال زایی برای معلولین جسمی در این مرکز فراهم است که بومی گزینی اولین اولویت این مرکز جهت اشتغال خواهد بود.
رجایی با اشاره به تکمیل و راه اندازی مجموعه اصلی و تخصصی در سه فاز و در طی سه سال آینده افزود:امکان تولید و سنگ تراشی بی نظیر‌ترین سنگ‌های زمرد، یاقوت در سطح خاورمیانه در این مرکز وجود دارد و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی مسئولان شهر انارک هر چه زودتر شاهد این اتفاق بین المللی باشیم و چه زودتر می‌بایست شاهد افزایش مساحت ۲۵۰۰ متری مرکز فعال فعلی و افزایش دستگاه ها، ماشین آلات و تجهیزات باشیم.
مسئول برگزاری نمایشگاه اظهار نمود:هدف از فعالیت این مجموعه صرفا تولید برای داخل نیست و تسخیر بازار‌های جهانی و صادرات با توجه به پتانسیل موجود دور از انتظار نیست کمااینکه در حال حاضر نیز کشور‌های اروپایی، ژاپن، عراق و سوریه از محصولات کارخانجات گوهر تراشان استفاده کرده و سفارش کار دارند.
رجایی در اشاره به تکنولوژی این مرکز ادامه داد:تکنولوژی، دانش و تجهیزات این مرکز کاملا تولید داخلی و وابسته به هیچ کشوری نیست و آموزش استادکاران و نیرو‌های متخصص این مرکز با آموزش‌های اروپا برابری و گا‌ها از آن‌ها فراتر و علمی‌تر است. سعی بر آن داریم در این مرکز و در شهر انارک از لحاظ تراش جواهرات، برند جهانی شویم که راه عمده این هدف را تاکنون پیموده ایم.
وی در پایان گفت: کارگاه‌های تخصصی، نیرو‌های فعال، استادکاران نمونه، تجهیزات پیشرفته داخلی کارخانجات گوهرتراشان انارک قطعا تحول شگرفی را در صنعت سنگ‌های زینتی جهان بوجود خواهد آورد وشاهکار‌های هنری ایران بازار این صنعت را از آن خود خواهد کرد.
(کد خبر: ۶۸۷۶۱۲۸ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷)