در تبدیل نایین به قطب پزشکی و درمانی شرق استان اصفهان تلاش خواهیم نمود

معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی : در تبدیل نایین به قطب پزشکی و درمانی شرق استان اصفهان تلاش خواهیم نمود به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نایین جلسه کارگروه بهداشت و درمان شهرستان نایین با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی حجت الاسلام سجادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نایین ، ،پوربافرانی نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ، دکتر چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونین ایشان ، فرماندار شهرستان نایین ، معاونت فرمانداری، بخشداران مرکزی و انارک ،رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و سایر مسئولین شهرستان در زمینه بررسی مشکلات درمان در شهرستان نایین در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.
ما باید شهرستان نایین را بعنوان یک مرکز درمانی در شرق استان ببینیم و در تبدیل نایین به قطب پزشکی و درمانی تلاش خواهیم نمود
دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه عنوان نمود از نماینده محترم مردم شهرستانهای نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی که دعوت نمودند و در شهرستانهای نایین و خور و بیابانک میزبان ما بودند تشکر می کنم همچنین از مهمان نوازی فرماندار محترم و امام جمعه معزز نیز سپاسگزارم .
دکتر جان بابایی افزود نماینده شما مرتبا با حضور در وزارتخانه و همچنین طی تماسهای تلفنی مکرر پیگیر مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش بهداشت و درمان می باشند و با توجه به بازدیدهای انجام شده قطعا مشکلات حضور متخصصین در شهرستان نایین را حل خواهیم کرد.همان گونه که ازنزدیک مشکلات را بررسی کردیم برخی از قسمت های استان اصفهان خصوصا شرق استان بی شباهت به مناطق مرزی نیست و محرومیت و فاصله های طولانی می طلبد توجه ویژه ای به این مناطق معطوف گردد مثلا در قسمت چوپانان مردم جهت انتقال بیماران با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که در این قسمت باید اقدامات موثری در مبحث وسایل انتقال بیماران انجام دهیم . وی خاطر نشان کرد بیمارستان شهر خور تاپایان سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت . معاون درمان وزارت بهداشت گفت ما باید شهرستان نایین را بعنوان یک مرکز درمانی در شرق استان ببینیم و برای خدمت رسانی به مردم این منطقه و مصدومان حوادث ناشی از تصادفات رانندگی باتوجه به محورهای مواصلاتی پر تردد و گسترده این شهرستان در تبدیل نایین به قطب پزشکی و درمانی تلاش خواهیم نمود. البته این انتظار می رود دستگاههای مسئول نیز در ایمن سازی و استاندارد نمودن جاده ها تمام تلاش خود را به کار گیرند تا شاهد کاهش چشم گیر حوادث جاده ای باشیم .دکتر جان بابایی در پایان با اشاره به پیگیری های انجام شده درخصوص تکمیل بیمارستان افضلیان عنوان نمود همه منابع را درحوزه درمان و توسعه از سوی وزارتخانه در جهت تکمیل این بیمارستان به کار خواهیم گرد.
امید واریم با حضور معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مشکلات بخش درمان در دیار میرزای نایینی مرتفع گردد.
حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا سجادی امام جمعه نایین نیز در بخشی از جلسه با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی شهرستان نایین عنوان نمود نایین در گذشته ای نه چندان دور به عنوان مرکزیت تجاری ، سیاسی ، اقتصادی و درمانی در میان شهرهای همجوار زبان زد بوده است اما در مسیر توسعه نتوانسته با سرعت شهرهای همجوار به پیش برود به گونه ای که امروز مردم این شهرستان باید برای اشتغال و درمان به شهرهای همجوار مراجعه نمایند. امام جمعه نایین در ادامه ابراز امیدواری نمود با حضور معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با حمایت های مسئولین استان و شهرستان مشکلات بخش درمان در دیار میرزای نایینی مرتفع گردد.
نبود متخصص بصورت ۲۴ ساعته در شهرستان موجب سلب اعتماد مردم در بخش درمان می گردد
پوربافرانی نماینده مردم شهرستانهای نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه عنوان نمود از جناب آقای دکتر جان بابایی که به شهرستان های نایین و خور و بیابانک تشریف فرما شدند تشکر می کنم. پوربافرانی افزود نبود متخصص بصورت ۲۴ ساعته در شهرستان موجب سلب اعتماد مردم در بخش درمان می گردد چراکه وقتی بیماری به بیمارستان مراجعه می کند و با عدم حضور متخصص ارتوپدی مواجه می گردد به سرعت با وسیله نقلیه و طی مسافتی یک ساعته خود را به بیمارستان میبد و اردکان می رساند حال اگر همین بیمار بخواهد از روستای چوپانان با طی مسافت ۱۶۰ کیلومتری به بیمارستان نایین مراجعه و با نبود متخصص مواجه شود چگونه می توان اعتماد این مردم را به بخش درمان شهرستان جلب نمود. وی ادامه داد ما در حوزه حضور پزشکان متخصص نیاز داریم نظارت به گونه ای باشد که متخصص تمام ساعات موظفی خود را در محل کار خود حضور داشته باشد و همچنین مبحث جدید سقف تعداد ویزیت بیماران که از سوی بیمه مطرح گردیده است متناسب با شرایط شهرستانهایی نظیر نایین نمی باشد که امیدواریم این موضوع اصلاح گردد.
امکانات درمانی در شهرستان نایین درخور شان مردم و خدمت رسانی به موقع به بیماران نیست
محمود جمالی فرماندار شهرستان نایین در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به مهمانان عنوان نمود امیدواریم این افتتاح هایی که امروز در بیمارستان حشمتیه انجام شد در راستای رضایتمندی شهروندان باشد. جمالی گفت شهرستان نایین یک چهارم وسعت استان را داراست و در تخصیص اعتبارات به دلیل اینکه مبحث وسعت را جزء معیارهای تخصیص بودجه قرار نمی دهند ما با کمبود شدید اعتبار مواجه هستیم که در این راستا تلاشهای نماینده محترم مردم شهرستانهای نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در تامین اعتبار قابل تقدیر می باشد .
فرماندار شهرستان نایین در ادامه افزود امکانات درمانی در شهرستان نایین درخور شان مردم و خدمت رسانی به موقع به بیماران خصوصا بیمارانی که از فواصل دور همچون چوپانان و روستاها به مراکز درمانی نایین مراجعه می کنند نمی باشد . وی افزود باتوجه به تردد روزانه بالغ بر ۲۰ هزار خودرو شخصی هفتصد دستگاه اتوبوس و سایر وسائط نقلیه سنگین و قرار گرفتن این شهرستان در چهار راه مواصلاتی کشور نیاز این شهرستان به امکانات تخصصی و حضور ۲۴ ساعته متخصصین باید از جمله اولویت ها جهت خدمت رسانی مناسب به اهالی شهرستان و بیماران شرق استان و مصدومان تصادفات احتمالی با این حجم تردد در شهرستانی با این  وسعت زیاد قرار گیرد.
فرماندار نایین خاطر نشان کرد همچنین امکانات درمانی و حضور پزشک در شهرهای انارک و بافران نیز از جمله نیازهای این شهرستان در بخش درمان می باشد . وی در پایان با اشاره به نبود آمبولانس های درجه یک در شهرستان نایین خواستار اختصاص آمبولانس های مجهز به این شهرستان گردید.
(۱۳۹۷/۰۸/۰۳)