282هکتاراز اراضی بیابانی چوپانان و محور انارک به نایین تا پایان امسال نهالکاری می شود.

تا پایان امسال؛ 282 هکتار از اراضی بیابانی نایین نهالکاری می شود 
به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان روز پنجشنبه به نقل از ' کیوان لوکی انارکی ' افزود: 132 هکتار از این طرح در اراضی چوپانان با اعتباری بیش از 630 میلیون تومان و 150 هکتار آن در اراضی بیابانی محور انارک - نایین با اعتباری بیش از 570 میلیون تومان است. وی اضافه کرد: کنترل بیابان و مقابله با بیابان زایی بیشتر به جهت کاهش اثرات مخرب آن و با هدف احیای مراتع و توسعه پوشش های گیاهی در اراضی بیابانی انجام می شود و باعث خواهد شد تا منابع طبیعی حفظ و از نابسامانی های اجتماعی و اقتصادی جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، اجرای عملیات نهالکاری در اراضی بیابانی با گونه های مقاوم به شوری و خشکی از قبیل تاغ یا قره داغ انجام می گیرد، به این صورت که ابتدا نهال در گودالهایی که با عمق تقریبی 80 سانتی متر از قبل احداث و خاک رس زراعی در آنها ریخته شده کاشت می‌شود و بعد از آن تا زمان استقرار کامل گیاه در داخل خاک و رشد و نمو کافی و مشاهده شادابی در نهال، بوسیله تانکر آبیاری می شود.
معضل ریزگردها در دهه اخیر به مشکل و چالشی جدی صنایع و اقتصاد کشورمان و همچنین برای سلامت شهروندان تبدیل شده به نوعی که منشاء بسیاری از بیماری ها را می توان در این ذرات ریز جستجو کرد.
کنوانسیون جهانی مقابله با بیابان زدایی سازمان ملل متحد در سال 2017 شعار 'سرزمین ما، خانه ما، آینده ما' را انتخاب کرده و این موضوع اهمیت پیگیری طرح های بازدارنده برای پیشرفت بیابانها و کاهش و کنترل کانون های انتشار ریزگردها را نشان می دهد.
شهرستان کویری نایین با40هزار نفر جمعیت در140کیلومتری شرق اصفهان واقع است و انارک در 75 کیلومتری وچوپانان در 190 کیلومتری شرق نایین قراردارد.
(کد خبر: 82778747 (6319953) - 1396/10/07ساعت: 18:12)