در دستور کار قرار گرفتن طرح گازرسانی به انارک طی سال جاری

مديرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی گفت: با گازرسانی به واحدهای صنعتی و مرغداری های سطح استان طی 6 ماه گذشته بالغ بر 200 ميليارد تومان در مصرف سوخت های مايع صرفه جويی شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان٬ سعيد مؤمنی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان و حسين صادقيان مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در نشستی مشترک در خصوص تقویت جایگاههای سوخت CNG و احداث جایگاه های جدید در شهرستان های نایين و خوروبيابانک به بحث و تبادل نظر پرداختند. این نشست به منظور تأمين زیرساختهای موردنياز گازرسانی به شهرهای فاقد گاز شهرستان های نایين و خور و بيابانک در شرکت پخش فرآورده های نفتی برگزار شد.
طرح گازرسانی به خور٬ انارک٬ جندق و فرخی 4 شهر کویری استان طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است به این صورت که این شهرها از طریق جایگاههای CNG به وسيله کپسول های بزرگ قابل حمل از نعمت گاز طبيعی برخوردار شوند. گفتنی است٬ علت تأخير در گازرسانی به این مناطق نسبت به سایر شهرستان های سطح استان فاصله زیاد این شهرها از خط انتقال سراسری (خط هشتم انتقال گاز)٬ پراکندگی شهرها و روستاهای تابعه است.
در عمليات اجرایی طرح گازرسانی از طریق جایگاه های ٬CNG تمامی زیرساخت های گازرسانی اعم از شبکه ها٬ ایستگاه ها٬ علمک ها و...نصب و راه اندازی می شوند اما گاز طبيعی از کپسول های بزرگی که در ایستگاه های CNG مستقر خواهد شد به شبکه ها تزریق می گردد و پس از اینکه خط انتقال سراسری یازدهم به استان اصفهان رسيد این کپسول ها حذف و شبکه گازرسانی شهرها به خط یازدهم متصل خواهد شد. با اجرای این طرح 4 شهر و 100 روستای تابعه٬ از نعمت گاز طبيعی برخوردار خواهند شد.
(شماره : 13940623000083 94/06/23 ­ 09:30)