حفظ و نگهداري محيط زيست عبادتي بزرگ است

به گزارش روز شنبه ايرنا،حجت الاسلام و المسلمين سيد علي سجادي درسفر يك روزه به پناهگاه حيات وحش عباس آباد از پروژه ها و اقدامات زيست محيطي در اين منطقه ديدن كرد. وي دراين سفر از پروژه ها وفعاليتهاي زيست محيطي از جمله ساخت ، احداث و تجهيز منابع آبي حيات وحش اعم از آب انبارها ، چشمه ها و چاه ها ، چگونگي راهكارهاي حفاظت و احياي تنوع زيستي ، آبرساني سيار و مستمر به مناطق ، به كارگيري فن آوري دوربين هاي تله اي و خودكار در تحقيقات و همچنين فعاليتها ي آموزش و ترويج ديدن كرد.
امام جمعه نايين در اين بازديد حفاظت از محيط زيست را رسالتي خطير و حوزه محيط زيست را بسيار گسترده دانست و گفت: در واقع حفاظت از حيات و بستر توسعه ي انساني و پيشرفت سالم در گروه محيط زيست سالم است. حجت الاسلام سجادي افزود: مناطق حفاظت شده ثروت وسرمايه هاي بسيار با ارزش فرانسلي و ملي است و محيط بانان سربازان شجاع وسخت كوشي هستند كه در شرايط بسيار سخت محيطي و باوجود مشكلات و كمبودهاي زياد، تمام قد و صادقانه به حفاظت از طبيعت مشغولند. امام جمعه نايين همچنين حمايت مسئولين براي رفع كمبود ها و تامين تجهيزات زيست محيطي را مورد تاكيد قرار داد.
پناهگاه حيات وحش عباس آباد با وسعت بيش از ۳۰۰هزار هكتار در ۱۹۰ كيلومتري شمال شرق شهر نايين واقع است و به لحاظ جغرافيايي در شهرستان نايين و بخشي از آن در شهرستان خور و بيابانك قرار دارد. منطقه عباس آباد داراي انواع پستانداران، پرنده بومي، گونه خزنده و طيف وسيعي از پرندگان مهاجر و نيز گونه نادر يوز پلنگ آسيايي است. تاكنون وجود چندقلاده يوز پلنگ در اين منطقه اثبات شده و پيش بيني مي شود جمعيت آن حدود ۱۰ قلاده باشد.
چهارمنطقه تحت مديريت و شكار ممنوع عباس آباد، منطقه حفاظت شده و پارك ملي سياهكوه'، 'منطقه شكار ممنوع كوه بزرگي' و 'منطقه شكار ممنوع هيزم چاه' با بيش از ۷۰۰ هزار هكتار مساحت در محدوده شرق استان اصفهان قرار دارد. اين مناطق با زيستگاه هاي غني و متنوع، داراي جايگاه ممتازي به لحاظ ظرفيت هاي طبيعي و جمعيت هاي حيات وحش است.
(۱۰:۵۱ - ۲۳/۰۳/۱۳۹۴ :خبر تاريخ | ۸۱۶۴۳۹۲۵ :خبر كد)