مسير طبس - تهران چهار ساعت كوتاه مي شود

مديركل راه آهن شرق كشور گفت: با راه اندازي قطار جديد در مسير طبس - تهران و بالعكس و عبور از شهر اردكان استان يزد اين مسير چهار ساعت نسبت به مسير قبلي كوتاه تر مي شود.
به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل راه آهن شرق، محمد ابراهيم اقبالي افزود: در زمان حاضر مسير قطار طبس - تهران از سمت تربت حيدريه و نيشابور است كه زمان سير آن ۱۶ ساعت است. وي اظهار كرد: با رايزني هاي صورت گرفته و موافقت اوليه به زودي يك رام ديگر قطار طبس - تهران راه اندازي مي شود كه از سمت جندق، چادرملو، اردكان، نايين، كاشان و قم به تهران خواهد رفت و زمان سير آن چهار ساعت از قطار قبلي كمتر خواهد بود.
مديركل راه آهن شرق گفت: مردم شهرستان هاي بيرجند، فردوس و سرايان كه قصد عزيمت به تهران دارند از اين قطار استفاده مي كنند. به گفته وي با هماهنگي هاي انجام شده با پايانه هاي مسافربري اين شهرها مردم با اتوبوس به طبس انتقال مي يابند و با قطار عازم تهران خواهند شد. وي ادامه داد: قطار جديد طبس - تهران از مسير جديد به صورت يك روز در ميان مانند قطار قبلي از طبس و تهران حركت خواهد كرد كه به اين صورت هر روز قطار به سمت پايتخت از طبس و برگشت از تهران خواهد بود. اقبالي گفت: به قطار فعلي طبس - تهران كه سازمان آن واگن هاي درجه يك شش تخته است چند واگن درجه يك چهار تخته اضافه خواهد شد. مسير فعلي قطار تهران - طبس در زمان حاضر از شهرهاي قم، كاشان، نائين، اردكان، ميبد، يزد و بافق مي گذرد. هم اكنون طبس به عنوان تنها شهر خراسان جنويي كه در ۳۰۰ كيلومتري غرب بيرجند مركز استان قرار دارد به راه آهن سراسري متصل است،
(۲۰:۲۲ - ۰۱/۰۹/۱۳۹۴ :خبر تاريخ | ۸۱۸۴۹۴۶۹ :خبر كد)