تجربه‌ در کارخانه سیمان انارک

سیمانظرفیت‌سازی برای 100 میلیون تن سیمان در خط ساحلی جنوب کشور
عضو هیات مدیره خانه معدن ایران مطرح کرد: با بهره‌برداری درست از خط ساحلی جنوب کشور می توان با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، حدود 100 میلیون تن ظرفیت جدید سیمان را ایجاد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از روابط عمومی خانه معدن ایران، محمود گوهرین با اشاره به ذخایر عظیم سنگ آهک در ایران گفت: خط ساحلی جنوب کشور می تواند با توجه به ظرفیت های صادراتی، حدود 100 میلیون تن ظرفیت جدید سیمان را ایجاد کند. او افزود: با توجه به 100 میلیون ظرفیت ایجاد شده، ایران می تواند حداقل 200 میلیون تن سیمان را تولید کرده و به بازارهای سراسر دنیا صادر کند. . با توجه به تجربه‌ام در کارخانه سیمان انارک معتقدم صنعت سیمان به دلیل ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد می‌تواند در بازارهای صادراتی نقش‌آفرینی بسیاری داشته باشد. چرا که سیمان کاربردهای متنوعی دارد و کارخانه‌های داخلی با ظرفیت بالایی تولید دارند.

گوهرین ادامه داد: 80 کارخانه سیمان در کشور فعال است که ظرفیت تولید آنان به 100 میلیون تن می رسد. اما میزان تولید سالانه سیمان هم اکنون زیر 80 میلیون در سال است. دلیل این میزان تولید نبود امنیت تجاری در بازار کشورهای منطقه و رکود در صنعت ساخت و ساز کشور است. 

او درباره تجربه‌اش در زمینه تولید سیمان گفت: راز موفقیت واحدهای صنعتی فقط تولید با کیفیت و بکارگیری دانش بروز در فرآیند تولید سیمان است که این اصل را ما در کارخانه انارک بنا گذاشتیم. سیمان تولیدی ما با بالاترین مقاومت در بازار عرضه می‌شود و در تولید سیمان حفاری ورود پیدا کردیم و موفق شدیم با دقت و ارتقای کیفیت به سوددهی خوبی دست پیدا کنیم.

(شنبه 23 دی 1396 - 20:43)