اختصاص سهمیه بومی پزشکی به چوپانان و انارک در کنکور96

رشته های تحصیلی مخصوص استان بومی و دارای تعهد خدمت در دانشگاههای علوم پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در راستای تربیت و تأمین نیروی انسانی بومی مورد نیاز مناطق محروم كشور ظرف ده سال آینده، قـانون
»اصلاح بند ) (3ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تكمیلی و تخصصی« مصوب مورخ 1392/7/10 مجلس شورای اسلامی، برای رشته های مندرج در جداول ذیل را در آزمون سراسری سال 1396اجرا می نماید. بر اساس این قانون تا %30ظرفیت دررشته های مورد نیاز از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استانها با نوع گزینش بومی استانی پذیرش میشـود.
این رشته ها بر اساس قانون مذكور به همراه ظرفیت، شرایط و ضوابط مهم و سایر اطلاعات مورد نیاز ذیلاً درج گردیده است. لازم به ذكر است نحـوه پذیرش دانشجو در این رشته ها، »با آزمون« می باشد.
شرایط و ضوابط مهم: -1سهمیه های بومی متناسب با وضعیت نقاط محروم هر استان برای داوطلبان بومی متقاضی خدمت در مناطق محروم در دانشگاههای علوم پزشكی ایجاد شده است. اكثر ظرفیتهای پیش بینی شده به شیوه »بومی استانی« بوده كه دانشگاه محل قبولی داوطلب، مطابق نقاط محروم مندرج در جداول مربوط، از پذیرفتـه شـدگان تعهد محضری اخذ می نماید.
-2استفاده از این سهمیه ها مستلزم سپردن تعهد خدمت سه برابر طول دوره تحصیل به صورت غیرقابل خرید و جابجایی میباشد.
-3ارائه مدرك تحصیلی، بعد از اتمام دوره تعهد انجام می پذیرد.
-4دانش آموختگان سهمیه بومی در طول مدت زمان تعهد، مجاز به فعالیت پزشكی در سایر نقاط كشور نمی باشند.
-5اولویت تحصیل دانشجوی بومی، در استان خود میباشد.
-6ادامه تحصیل، پس از گذراندن نیمی از مدت زمان تعهد امكانپذیر است.
-7مشمولان این سهمیه، مجاز به نقل و انتقال و تغییر رشته قبولی نمی باشند، لذا لازم است در انتخاب رشته دقت لازم را مبذول نمایند.
-8كلیه پذیرفتهشدگان استفاده كننده از این سهمیه، مكلف میباشند قبل از ثبتنام، ضمن حضور در دفاتر اسناد رسمی در معیت نمایندگان دفتـر حقـوقی دانشـگاه / دانشكده ها نسبت به تودیع سند تعهد پذیرفته شدگان مقطع عمومی )سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی و اصلاحات بعدی( مطابق فـرم تعهدی كه در زمان ثبتنام در اختیار آنان قرار میگیرد، اقدام نمایند.
-9در مواردی كه به علت نزدیك نبودن یك رشته در یك استان، سهمیه بومی در استانهای همجوار ایجاد شده، لازم است دانشگاه محل قبولی داوطلب، با دانشگاه متقاضی ایجاد سهمیه، در خصوص اخذ تعهد هماهنگی نموده تا داوطلب پس از فارغ التحصیلی به دانشگاه استان بومی خود جهت ارائه خدمت هدایت شود. اردسـتان، اصفهان یك)ورزنـه، اسلام آباد(، اصفهان دو)رامشـه، نصرآباد(، بوئین و میاندشت)میاندشت، بوئین، معصومآباد(، تیران و كرون)عسگران، دولتآباد(، چادگان)اورگان، مشهد كـاوه(،خوانســار)خــم پــیج(، خوروبیابانــك)جنــدق، فرخــی(، دهاقــان)قمبــوان(، ســمیرم)كمــه، ونــك(،شهرضا)هونجان(، فریدن)گنجه، داران(، فریدونشهر)برف انبار، سیبك(، گلپایگان)گوكد(،لنجان)چم یوسفعلی(، نائین)چوپانان، انارك(، نجفآباد )دهق، اشن(، نطنز )خالدآباد
منبع : راهنمای کنکور 96 تجربی 
(وبلاگ چوپانان آباد - جمعه 13 مرداد 1396 | نویسنده: نسل سومی)