اخبار‌ تکمیلی این هفته انارک

انارک نیوز - اخبار تکمیلی و گزیده کوتاه دیدگاهها درباره انارک در این هفته از شنبه بیست وسوم شهریورماه 98 تا امروز بیست ونهم شهریور ماه به شرح زیر می باشد. 

الف- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم که در این هفته نداشتیم.

ب – اینک گزیده و حمع بندی دیدگاه ها و "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- حمید: دوستان گرامی، هر کس حق دارد دیدگاه خود را عنوان نماید زیرا در هر مجموعه، اداره یا سازمان، اشخاص با دید مثبت یا منفی وجود دارند که برای هر تصمیم خود توجیه دهان پرکنی دارند.  اگر بخواهیم دهان هر مخالفی را بدوزیم این گروه نیز مجیزگوی قدرت خواهد شد پس درود بر موافق و هزاران درود بر مخالف. بیایید یک مشت واحد شویم تا بتوانیم مسئولین را پاسخگو نماییم.
2- خانم زاهد: تا به حال که هرکسی خواسته در انارک سرمایه گذاری کند نه از هفت خوان رستم که از چهل خوان باید گذر کند که عمر نوح را می طلبد و باعث ناامیدی شخص سرمایه گذار می شود. امید است نماینده محترم فکری به حال این بوروکراسی اداری بفرمایند تا روند انجام کارها سریعتر انجام شود و باعث دلسردی سرمایه گذار نگردد.
3- ترابی: شهرهای بعد از انارک هفته و یا ۱۰ روزی یکبار نماینده می خواد بره اونجا. تو بوق و کرنا می کنن مردم بیان، داد بزنن واسه مشکلاتشون. اینجا فقط و فقط بدبختی و لنگی دارن ملاقات مردم، نماینده و مسئولین تو خلوته. اگه می رن می شینن خودشون مشکل عنوان می کنن و طرح می دن و حلش می کنن. اگر کسی فهمید، خواست صحبت کنه می شونونش یا بعد عنوان کردن، مشکل را توسط خودیها وتو می کنن. این است مشکل ما! بقول تابلو ورودی شهر سالم انارک.
- شاید درصورت وجود مسکن، بالای ۱۰۰خانوار می خوان به انارک مهاجرت کنن و نمی تونن.
4- خانم فرازی: علت اینکه خرید کم می شه اینه که چون قصابی هرروز نیست، مردم برای زمان طولانی البته وسعشون برسه خرید می کنن. چون مطمئن نیستن هر روز گوشت باشه یانه. به نظر من که اگه هر روزم مرتب بود باورکنید بازار خریدش داخل انارک وجود داشت.
5- خانم حلوانی: هم نانوایی و هم قصابی واجبه. قصابی اگه هفته ای ۲ روز هم باشه مردم ما می تونن خریدشونا انجام بدن. اگه قیمت و تقسیم گوشت گوسفند و شتر رو برنامه باشه و کاملا مغازه بهداشتی و به گفته برادرعزیز آقای ترابی نانوایی چه لواش چه تنوری کلاً باید باز و ساعتی تنظیم که همیشه نان موجود و نخوان از نایین تهیه شود.  از بخشدار و مسئولین تقاضا می شودبا توجه به تردد مسافران از این شهر و سوپری و دکه هایی که در ورودی شهر قرار دارد امکانات را بیشتر که همه در رفاه و رضایت کامل رسیدگی به مسافران و همشهریان داشته باشن.
 6- حسینی: آخه اگر می گین انارک‌جمعیت نداره لااقل قیمتهای زمینهای بیابونهای انارک رو پائین بیارید تا همشهریهای دارا و افراد کم توان بخاطر قیمت پائین زمین و مشتاق به ساخت ملک به اندازه توانشون در انارک بشوند. اونوقت می بینید که جمعیت هم زیاد می شه. حداقل بجای فکر کوتاه مدت و پول در آوردن از فروش زمینهای بیابون اطراف شهر فقط شهر رو گسترده می کنید و هیچ کمکی به شهر نمی شه. در صورتی که اگر دوستان عزیز شورا بجای فکر ساده واقعاً فکری بکنند که جمعیت و کودکان انارک آمارشون بالا بره اونوقت مدارس باز می شه و کسب و کار ایجاد و برای شهرداری پول دائم ایجاد می شه.
-  چنانچه کسی باشه که هر روز قصابی کنه مردم اطمینان می کنند و نیازشون رو از شهر های دیگر تهیه نمی کنند. البته اینکه در انارک قصاب اول صبح گوشت داره و بعد یخچال خالی و قصابی هم نیست خودش مشکلی هست. پس توصیه می کنم مثل همه شغلها قصاب هم باید در طول روز صبح و چند ساعت هم بعد از ظهر حاضر بشه  چرا که بارها شده بود من خودم می خواستم بیام انارک، خریدم رو اصفهان یا نائین و یا تودشک انجام می دادم. چون می دونستم فقط اول صبح گوشت در انارک هست و ممکنه تا چند روز قصابی نشه. پس باید این موارد رو مردم با شهرداری صحبت کنند. مردم باید بخواهند و کاسبها هم باید تغییر رفتار بدهند. خلاصه اگر کاسب تمام روز مثلا گوشت داشته باشه مسلماً فروش بیشتر خواهد داشت نه این که وقت نگذاره ولی از سود نداشتن بناله.
7- رشیدی: بهتر نیست در قسمت خاکی کنار آب انبار حوضی کوچک ساخته شود تا این آبها جمع آوری گردد و بتوان از آن برای آبیاری چند درخت استفاده کرد یا حتی برای پرندگان آب فراهم گردد؟؟؟
8- ناشناس: اینکه فرمودین در جلسات مهم مسئولین میرن در خلوتگاه خودشون می شینن و طرح مشکل می کنن و راه حل ارائه میدن و.... وقتی که اعضای اصلی شورای شهر از چنین جلساتی با حضور نماینده و دیگر مسئولین شهرستان بی خبر گذاشته می شوند و از طریق افراد غیر مرتبط خبردار می شوند اینکه انتظار داشته باشیم فراخوان عمومی برای حضور مردم عادی داده شود بیشتر به طنز شباهت دارد. بالطبع خروجی چنین جلساتی نیز از پیش مشخص است. بر این روضه گر خون بگرییم رواست. از ماست که بر ماست.
- مزایده گذاشتن زمین به نفع پولدار ها می شه چرا که هر کس پول بیستری بده صاحب زمین می شه. شهرداری باید قیمت تمام شده زمین را اعلام کنه به قیمت مقطوع.
- کسی از مسکن مهر که گفتن طرحی آمده و قراره زمین بدن به کسایی که خونه و زمین ندارن و براشون بسازن خبری ندارد؟ فقط حرف بوده و وعده سرخرمن؟ یا واقعا این طرح انجام می شه؟

ج- در اینجا با عنوان شیرین"شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم که این هفته از آقای میرزائی عشین نایب رییس شورای اسلامی شهر انارک پاسخ داشتیم.
- شهرداری موظف است هر گونه فروش زمین را از طریق مزایده و با تصویب شورای اسلامی شهر انجام دهد و اگر شهرداری ای غیر از مزایده  اقدام به فروش زمین نماید تخلف کرده.
- مشکل تعطیلی نانوایی شهرک بررسی شد و دلیل نبود آرد به علت شلوغی زیاد و پخت پیش ازحدم عمول نانوایی شهرک در ایام اخیر عنوان شد که با پیگیری های به عمل امده مشکل برطرف و به زودی نانوایی شروع به پخت می نماید

د- کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود می باشد.