جلسه معارفه و تودیع فرماندار شهرستان نایین

معاون استاندار اصفهان: برخی نقدها از دولت غیرمنصفانه است 
معاون استاندار اصفهان: برخی نقدها از دولت غیرمنصفانه است اصفهان- ایرنا- ... قاسمی با اشاره به تاریخچه پرافتخار نایین در دوران مشروطه و بحث ملی شدن صنعت نفت گفت: نایین با داشتن بزرگانی همچون آیت‌الله نایینی از ظرفیت بالای نیروی انسانی برخوردار است که البته در برنامه‌ریزی‌های استان نیز جایگاه این شهرستان همواره مدنظر بوده است.
 نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: معیار مسئولان استان در توجه به هر منطقه تنها نباید شاخص جمعیت باشد و  شهرستان‌های نایین و خور و بیابانک با داشتن یک سوم از وسعت استان اصفهان بایستی بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
عباسعلی پوربافرانی اضافه کرد: بطور قطع از ابتدای انقلاب و در همه دولت‌ها اقدامات بسیار خوبی انجام شده است ولی این اقدامات هنوز هم مناسب شهر آیت الله نایینی نیست.
 نماینده نایین و خور و بیابانک در مجلس تاکید کرد: اگر شخصی برای اشتغال و سرمایه گذاری اقدام می کند باید مورد حمایت قرار گیرد نه اینکه بر سر راه او سنگ اندازی شود.
پوربافرانی با تاکید بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: اقدام و عمل بر پایه اقتصاد مقاومتی این است که بودجه و قدرتی که در اختیار مسوولان است، درست هزینه شود.
وی افزود: مردم هم اینک دچار سختی‌های شدیدی هستند و فشار زیادی بر آنها وارد می شود و تمام تلاش ما در مجلس رفع مشکلات اقتصادی مردم بخصوص مردم مناطق کویری است.
این وکیل مجلس یادآور شد: نایین از توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار است و رفع مشکلات این شهرستان نیازمند همراهی مردم و پافشاری آنها برای رفع مشکلات موجود است.
پوربافرانی افزود: تعریف الگوی بومی باید توسط مسوولان ادارات و شهرستان صورت گیرد و این الگو با نظر کارشناسی به استان ارائه شود.
وی با قدردانی از اقدامات فرماندار پیشین نایین اظهار داشت: انتظار داریم سرپرست جدید فرمانداری نیز در پیگیری امور بخصوص حمایت از سرمایه‌گذاران سنگ تمام بگذارند تا بتوانیم در زمینه تولید و اشتغال و توسعه شهرستان گام‌های ارزشمندی برداریم.
فرماندار پیشین نایین نیز در این نشست گفت: آغاز به کار من به‌عنوان فرماندار نایین همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بود که با تلاش همکاران و هیات اجرایی و نظارت، این انتخابات بدون هیچ‌گونه حاشیه خاصی برگزار شد.
محمود جمالی افزود: در ادامه با توجه به برخی از مشکلات اقتصادی در برهه‌ای با تعدیل نیروهای کارخانجات و واحدهای صنعتی و افزایش نرخ بیکاری به ۱۶ درصد مواجه شدیم که با پیگیری انجام شده توانستیم تا پایان سال ۹۷ این رقم را به ۱۲ درصد کاهش دهیم.
وی اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاران گام‌های مهمی در طول ۲۹ ماهی که به‌عنوان فرماندار در خدمت مردم این خطه کویری بودم، برداشتیم که بزودی با بهره‌برداری از چند واحد صنعتی و معدنی شاهد کاهش نرخ بیکاری و تک رقمی شدن آن در این شهرستان خواهیم بود.
فرماندار سابق شهرستان نایین ادامه داد: در باره مشکلات گام(فاز) دوم طرح مسکن مهر یا همان مسکن ۱۵۰ واحدی که باعث بروز برخی مسائل اجتماعی شده بود، این طرح با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی مواجه بوده و در زمینه ارائه خدمات به ساکنان مسکن ۱۵۰ واحدی نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است.
جمالی اضافه کرد: همچنین در زمینه طرح‌های فرهنگی از جمله ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آغاز به کار کتابخانه نایین اعتبارات خوبی جذب و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص داده شده است.
وی اظهار داشت: همچنین پیگیر مشکلات سینما "نارین" نایین که توسط بخش خصوصی ساخته شده است، بودیم که در هفته‌های آتی مردم عزیز نایین شاهد بهره‌برداری از تنها سینمای این شهرستان خواهند بود.
جمالی گفت: در بخش آبرسانی و گازرسانی به روستاها نیز اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.
در این جلسه، محمدحسین نصرتی در حکمی از سوی استاندار اصفهان به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان نایین منصوب و از خدمات محمود جمالی تقدیر شد. نصرتی دارای مدرک کارشناسی ارشد است و سابقه فرمانداری شهرستان سمیرم و معاونت دفتر بازرسی استانداری اصفهان را در کارنامه خود دارد.
(۲۴ شهریور ۱۳۹۸،‏ ۲۰:۳۹ - کد خبر: 83476606)