اخبار‌ تکمیلی هفته پیش

انارک نیوز - انارک نیوز - اخبار تکمیلی و گزیده کوتاه دیدگاهها درباره انارک در هفته گذشته از شنبه بیست و ششم مردادماه 98 تا امروز یکم شهریور ماه به شرح زیر می باشد. 

الف- در آغاز به اخبار می پردازیم:
1-  بازدید آقای تاجمیری بخشدار و اعضاء شورای اسلامی انارک و نماینده انجمن انارکیهای مقیم تهران از کارخانه آذر فدک در انارک که مهندس فاتحی سرپرست کارخانه عنوان کرد درحال حاضر 37  نفر دراین کارخانه مشغول کار می باشند و طرح توسعه آن درحال بررسی است.
2- کسب مقام دوم استانی دررشته موسیقی (دف) تکنوازی درمسابقات فرهنگی هنری دراستان اصفهان سال 97_98 توسط خانم معصومه فدوی.
3- ایستگاه صلواتی توزیع آش به مناسبت عید سعید غدیر بین زائران حرم علی بن موسی الرضا (ع) در ورودی شهر انارک.
4- حضورتیم جوانان و نوجوانان مدرسه فوتبال انارک درمسابقات چهارجانبه شهرستان نائین و کسب مقام نائب قهرمانی تیم جوانان انارک، با مربیگری آقای مهدی اوشنی و سرپرستی مهران مطلبی.
5- شرکت تعاونی مصرف کارگران معدن سرب نخلک در نظر دارد جهت افزایش سرمایه و راه اندازی مجددفروشگاه تعاونی نسبت به پذیرش سهامدار جدید و یا افزایش میزان سهام اعضا قدیم اقدام نماید.
6- بازدید دکتر احمدی مدیر کل حفظ واحیای بافت ها و بناهای تاریخی ایران، آقای تاجمیری بخشدار انارک و مهندس مدنیان رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نائین از روستای تاریخی عشین انارک.

ب - اینک بخش دیدگاه ها و  "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- (ناشناس): ازسال ۹۷ جهت پروژه گازرسانی، اکثر ساکنین برای انحام لوله کشی گاز درمنازل اقدام نمودند و در حال حاضر نیزمنازلی که لوله کشی را انجام نداده اند باکارشناسان تاییدشده شروع به کار نمودند. اما مردم شهر ما که از سال  گذشته مسئولین قول گازرسانی داده اند، اقدامی صورت نگرفته. چرا باید هر۶ ماه مبلغی را بعنوان تاییدیه پرداخت نمایند؟  
تقاضا می شود پیگیری لازم جهت نصب مخازن گاز و راه اندازی دفتر گازرسانی اقدام که در زمستان همشهریان بتوانند یه زندگی راحت بعداز سالیان سال داشته باشند.
2- (فرازی): یک عده هم سال 74 به همین امید لوله کشی گاز رو در منازل انجام دادن که باید مجدداً از اول لوله کشی رو انجام بدهند! امیدوارم این قصه (لوله کشی جدید) مثل قصه ی پیشین به درازا نکشد.
3- (حمید): هدف این گروه بی تفاوت نبودن در برابر  مشکلات موجود و توسعه انارک می باشد. با بیان دیدگاههای شما و انتقال آن از راههای فضای مجازی و حقیقی سعی می شود مسئولین را پاسخگو نمود. بی شک اگر  بکوشیم انارک را زیباتر نماییم بهتر از این است که لب فرو بندیم و هیچ نگوییم.
4- (ابراهیم زاهد): در این پروژه بزرگ (وتلند) به امید خدا اب فضای سبز تامین می شود ضمن انکه مراحل اجرا نیز توسط پرسنل زحمتکش شهرداری انجام می شود. امیدوارم بتون استفاده شده در پروژه نیز از خود انارک تامین شده باشد و اگر غیر از این است انتظار میرود شورای  محترم و شهردار ارجمند در جهت رفع  این  مشکل شهر نیز اقدامات ارزنده ای انجام دهند.
5- (مهدی فرجی): من یک جوان ۱۷ساله با سابقه ۲ سال تمرین در رشته کیک بوکسیگ و دوستم با سابقه ۱۰سال تمرین‌کردن، ‌مرتب با آمدن به انارک ‌نمی توانیم اینجا تمرین‌کنیم. ما به یک محیط ورزشی نیاز داریم مثل طبقه بالای باشگاه شهرداری که چندین بار ما به آقای مسئول باشگاه گفتیم‌ که برای ما هم یک کلید بسازید تا ما ورزشکارا سر ساعت مشخصی بریم باشگاه و تمرین‌کنیم اما ایشون قبول ‌نکردن و اگر هم قبول‌می کردن با شرایط خیلی بد و نه کلید به ما می دادند و نه امکانات در اختیار ما قرار دادند و هیچی و تاتِمی های طبقه بالای باشگاه شهرداری را جمع کردن که ما باید روی سرامیک تمرین‌ کنیم‌ که این اصلاً اصولی نیست و عوارض های بدی داره.....با این همه مشکلات ما تجهیزات و وسایل برای خودمان آورده ایم و می خواهیم افتخاری برای این شهر کوچک باشیم....از شهردار و مسئولین محترم‌ خواهشمندیم که برای ما یک محیط برای تمرین مهیا کنند.
6- (ترابی): یک مثل هست که میگه به شتر گفتن چرا گردنت کجه گفت کجام راسته که گردنم راست باشه! شما مگه تازه اومدی انارک که  به این زودی به صدا امدی؟ اینجا سوختن وساختنه والسلام. اسم گروه قشنگه فکر کردی الان من وتو بگیم کولاک میکنه با بولدوزر میان مشکلات من وشما را صاف کنن! اینجا که هیچی کل ایرانم اکر  کسی کاری کرده بخاطر شهرت ومنافع شخص خودش بوده.
انارک شبیه یک خونه قدیمی که همه می خوان یک عکس یا یک فیلم باهاش داشته باشن. همین  وگرنه تو که تو انارکی دو روز دوروز نون گرم گیرت نمیاد.
هدف گروه راهکاره. چرا مردم از مسئولین  نمی پرسن تو انارک قیمتها خیلی گرونتر از شهر وشهرستانه. دلیل سکوت چی میتونه باشه؟ نان لواش ۱۰۰ گرونتره. گوشت ۱۰ هزارتومن گرونتره. کپسول گاز ۲ هزارتومن گرونتره. میوه و صیفی جات را تمام وانتی ها دوره گرد ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ تومن گرونتر از خور و جندق به انارکیها میفروشن. شهردار وبخشدار تو شهر خریدی انجام نمی دن؟  کارمند بخشداری و شهرداری و شوراها چرا هیچی نمی گن؟

ج- در اینجا با عنوان شیرین"شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم که این هفته از آقایان محمد پاکروان رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر انارک و فرزین میرزایی عشین نایب رییس شورا پاسخ داشتیم.
1- پاکروان: (به دیدگاهی در هفته گذشته) به اتفاق جناب شهردار از محل مورد نظرتان بازدید بعمل آمد و مورد خاصی مشاهده نگردید. لیکن جناب شهردار موارد را در دستور کار قرار داده تا امیدخدا با گروه امانی شهرداری اقدام لازم بعمل آید. کما اینکه بلوار شهرک و... نیز ترمیم گردیده.
در ادامه اطلاع رسانی پروژه وتلند مربوط به تصفیه پساب فاضلاب ... با انجام و اتمام این پروژه بسیار مهم امید آن داریم که مشکل آب جهت افزایش و بهبود وضعیت فضای سبز شهرمان مرتفع گردیده و در نهایت باغاتی که سالیان سال است ما را از چشم انداز بسیار زیبای خود محروم ساخته دوباره احیاء گردیده و این مهم که آرزوی دیرینه ی هر انارکی میباشد محقق گردد. با اطلاعات بدست آمده پس از اتمام و بهره برداری پروژه ی مزبور ،در هر ثانیه سه لیتر آب خواهیم داشت که با برآورد آن در بیست و چهارساعت حدود 260 هزارلیتر آب می باشد و چنانچه این جریان به خواست خداوند تبارک و تعالی بدون هیچ مشکلی محقق گردد این نوید را به همشهریان گرامی میدهیم که فضای سبز شهرمان کاملا متحول گردیده و بتوانیم نسبت به داشتن  پارک جنگلی بسیار زیبا امیدوار باشیم و به طور کل اخبار خوبی را برای شهرمان و شما مردم عزیز و گرامی رقم بزنیم. حتی امید آن داریم تا چنانچه مقدور گردد به طور دایم آب در جویهای سطح شهر در جریان بوده و طراوت و شادابی به فضا سبز موجود بخشیده و سبب افزایش آن نیز گردیم. به امید داشتن شهری زیبا و با طراوت.
2- میرزائی: (به آقای فرجی) در رابطه با شکوائیه ای که مطرح فرمودید لطفا مسائل ومشکلاتی از این دست که خودتان هم  مستحضرید مربوط به شهرداری و شورا  می باشد رامی توانید با مراجعه به شهرداری و از طریق درخواست (کتبـــــــــــی) به شهردار و یا شورا  پیگیری نمایید. قطعا موضوع بررسی و نتیجه به شما اعلام خواهد شد. 

انارک نیوز اعلام می دارد کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود می باشد.