تبعیدی به انارک / آیت‌الله طاهری گرگانی مخلصانه برای پیروزی انقلاب تلاش کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله طاهری گرگانی از روحانیون پیشرو در مبارزات انقلابی علیه رژیم طاغوت در منطقه مازندران و گرگان بود، گفت: این عالم بزرگ، مومنانه و مخلصانه برای پیروزی انقلاب کار می‌کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت‌الله علی معلمی ظهر امروز در نخستین همایش « حبیب انقلاب اسلامی»، گرامیداشت مرحوم آیت‎الله سیدحبیب‌الله طاهری گرگانی ( نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری و از روحانیون مبارز و انقلابی مازندران و گرگان) اظهارداشت: انسان عالم باید به آنچه می‌گوید و تبلیغ می‌کند، باور داشته و به آن پایبند باشد تا حرف و عملش در جامعه اثربگذارد. همانطور که ملت ایران امام خمینی (ره) را پذیرفتند چون ایشان به آنچه می‌گفت باور داشت.
وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله طاهری گرگانی گفت: هرچند حیات طیبه برای آخرت است اما برخی از مصادیق آن در دنیا نیز نمایان می‌شود. ایمان داشتن و انجام عمل صالح سبب پاک بودن زندگی می‌شود که این عالم بزرگ و مبارز، بسیار ساده‌زیست و زندگی‌اش مصداق حیات پاکیزه بود.
آیت‌الله معلمی افزود: توفیق براطاعت و فرمانبری خداوند، تواضع و فروتنی، قناعت‌پیشگی، تربیت فرزندانی صالح و غیره را می‌توان برخی از ویژگی‌های آیت‌الله طاهری برشمرد.
وی با بیان اینکه آیت‌الله طاهری گرگانی از روحانیون پیشرو در مبارزات انقلابی علیه رژیم طاغوت در منطقه مازندران و گرگان بود، ادامه داد: این عالم بزرگ مومنانه و مخلصانه برای پیروزی انقلاب کار می‌کرد نه اینکه بخواهد کاسب‌کاری کند.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری بیان داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه روحانیت استان مازندران شکل گرفت و ایشان نیز با انگیزه انقلابی و بسیار مصمم در جلسه‌های آن شرکت می‌کرد.
وی به تبعید آیت‌الله طاهری گرگانی توسط رژیم شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: ایشان در جریان مبارزات در مدت کمتر از 6 ماه به 3 شهر یاسوج، انارک و سقز تبعید شدند. این نشان می‌دهد که ساواک از فعالیت‌های انقلابی و تبلیغی مرحوم طاهری نگران بود.
امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه سازش‌ناپذیری با جریان‌های انحرافی و التقاطی یکی از ویژگی‌های بارز آیت‌الله طاهری بود، افزود: اگر مرحوم طاهری کمترین نرمشی از خود در برابر جریان‌های التقاطی و سیاسیون انحرافی از خود نشان می‌داد، ترور نمی‌شد. پس از ترور آیت‌الله طاهری وقتی در بیمارستان بر بالین ایشان حاضر شدم، تصورم این بود که امکان زنده ماندن ایشان وجود ندارد اما خداوند حیات دوباره به ایشان بخشید تا چند سالی دیگر هم به انقلاب و نظام خدمت کند.
وی بیان داشت: مرحوم آیت‌الله طاهری انسانی وارسته و انقلابی بود که در تدوین قانون اساسی نمایندگی مردم مازندران را برعهده داشت و تا زمان وفاتش نیز عضو مجلس خبرگان رهبری بود.
(۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱)