پروژه های بیابان زدایی در سطح 250 هکتار درانارک و چوپانان آغازشد

پروژه های بیابان زدایی در سطح 250 هکتاردرنایین آغازشد
اصفهان-ایرنا- پروژه های بیابان زدایی در سطح 250 هکتار ازاراضی بیابانی انارک و چوپانان از توابع شهرستان نایین با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال آغاز شد.به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان نایین طرح های یاد شده در سطح منطقه با کاشت نهال گیاه تاغ در اراضی تحت فرسایش بادی انجام می شود.
کیوان لوکی انارکی افزود: کانون های فرسایش بادی در سطح شهرستان بیشتر در منطقه کویری انارک و چوپانان واقع شده که در بسیاری از موارد منشأء تشکیل گرد و غبار و ریز گردهاست. وی افزود: با اجرای عملیات بیابان زدایی و تثبیت و کنترل حرکت ماسه های روان می توان تا حدودی از پیشروی بیابان و افزایش آلودگی هوا جلوگیری کرد.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نایین خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر که خسارات جبران ناپذیری را به پوشش گیاهی مراتع وارد آورده است از دامداران، روستائیان و سایر اقشار مردم شهرستان تقاضا داریم در حفاظت از پوشش گیاهی موجود جهت تثبیت خاک برای جلوگیری از فرسایش بادی و آبی کما فی السابق اهتمام داشته باشند.
چوپانان در190 کیلومتری وانارک در 75 کیلومتری نایین وشهرستان نایین با بیش از39 هزارنفرجمعیت در140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
(تاریخ خبر: 1396/06/30ساعت: 10:23)