انتقال گاز به انارک به روش سی ان جی

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: عملیات انتقال گاز به انارک از طریق خط لوله صرفه اقتصادی نداشته، بنابراین درحال حاضر به روش سی ان جی اجرایی می شود.
سید مصطفی علوی اظهار داشت: در انتقال گاز به روش سی ان جی ابتدا گاز در ایستگاه اصلی (مادر) توسط کمپرسور تا فشار 3600 پی اس آی (PSI) فشرده سازی و داخل مخازن مخصوص تزریق می شود و پس از آن توسط کامیون های مخصوص، حمل و به ایستگاه های مصرف (دختر) منتقل می‌شود.وی ... اظهار کرد: در ایستگاه دختر  فشار گاز این مخزن به فشار 60 پی اس آی (PSI) کاهش می‌یابد و به شبکه تزریق می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: عملیات اجرایی گاز رسانی از طریق سی ان جی (گاز طبیعی فشرده) به دو شهر جندق و انارک در شرق استان اصفهان آغاز شده است.وی بیان داشت: گازرسانی به این دو شهر استان در راستای افزایش ضریب نفوذ گاز در استان بوده که از طریق سی ان جی انجام می‌شود و براساس برنامه طی 400 روز به بهره برداری خواهد رسید.
علوی با اعلام اینکه با نصب و اجرای یک‌هزار و۶۰۰ انشعاب گاز در شهر جندق بیش از یک‌هزارو ۴۰۰ خانوار شهری از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد، افزود: با اجرای پروژه گازرسانی به شهر انارک بیش از ۵۵۰ خانوار از این نعمت بهره مند می‌شوند.
(روزنامه اصفهان زیبا - دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - شماره 2862)