دستگاه های جنگ الکترونیک بومی سازی شده است/ آماده دفاع هستیم

فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان با بیان اینکه تمامی رادارها و دستگاه های جنگ الکترونیک بومی سازی شده است، گفت: با ظرفیت هایی که در نهاجا وجود دارد آماده دفاع از کیان ایران هستیم.
خبرگزاری مهر، گروه سیاست-محمد شلتوکی: از تاثیرگذارترین صدمات بر پیکر رژیم پهلوی، حرکت همافران نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ بود. در این روز، پرسنل نیروی هوایی ارتش، با حضور در اقامتگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مدرسه رفاه و بیعت با حضرت امام خمینی (ره)، سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ‌های زرین انقلاب اسلامی به ثبت رساندند. این روز یکی از روزهای مهم در تاریخ انقلاب است و پس از پیروزی انقلاب هم نیروی هوایی در دفاع مقدس خدمات زیادی به انقلاب اسلامی انجام داد.
... ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش و بررسی ویژگی های عملیاتی-آموزشی پایگاه شهید بابایی اصفهان بهانه ای شد تا به گفتگو با امیر سرتیپ دوم خلبان «مسعود روزخوش» فرمانده این پایگاه بنشینیم.
... همانگونه که مستحضرید امروزه جنگ ها به سمت بسترهای الکترونیکی و رایانه ای کشیده شده اند، نبردهای هوایی نیز همواره میدان درگیری سیگنال ها و جنگ های الکترونیک بوده اند؛ پایگاه هوایی شهید بابایی در این نوع جنگ ها چه نقشی ایفا می کند؟
تنها میدان تمرین جنگ الکترونیک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار این پایگاه و در منطقه انارک قرار دارد که توسط خلبانان و پرسنل این پایگاه با همکاری متخصصین سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نهاجا اداره می شود که تمامی رادارها و دستگاه های جنگ الکترونیک و اخلالگر آن بومی سازی شده و خلبانان ما چه از این پایگاه و چه دیگر پایگاه های نهاجا تمرینات جنگ الکترونیک خود را در این میدان انجام می دهند.
اشاره کردید به میدان تمرین جنگ الکترونیک، میدان تمرین جنگ الکترونیک به چه معناست؟
همانگونه که شما نیز اشاره کردید امروزه جنگ ها به سمت الکترونیکی شدن پیش رفته اند و شاید به ندرت پیش بیابد که نیاز به درگیری نزدیک هوایی (DogFight) باشد به همین دلیل برای مقابله با تهدیدات الکترونیکی اقدام به ایجاد بسترهای لازم برای آموزش جنگ های الکترونیکی کرده ایم؛ میدان تمرین جنگ الکترونیک شهید ابوعطا نیز فضای بسیار بزرگی است در منطقه انارک که در آنجا رادارهای جنگ الکترونیک و دستگاه های اخلالگر (ECM)، ضداخلالگر و ضدضد اخلالگر مستقر هستند و خلبانان ما در این منطقه تمرینات لازم را انجام می دهند.
(شناسهٔ خبر: 3898758 - سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲)