مدیریت پسماند نيز که کار بسيار دشواری است باید صورت گيرد

کمالوندی با اشاره به نياز راکتور اراک به 65 تن آب سنگين و اینکه می توانيم مازاد آب سنگين را صادر کنيم٬ گفت: بسياری از کشورها به دنبال خرید آن هستند٬ اما به دليل مسئوليت پذیری بين المللی نمی توانيم آن را به هر کشوری بفروشيم.
به گزارش مشرق٬ بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بين الملل٬ حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی روز گذشته (شنبه) در اختتاميه هفتمين دوره مجلس دانش آموزی طی سخنانی رمز پيشرفت جمهوری اسلامی ایران را آموزه حضرت امام (ره) در دميدن روحيه خودباوری در جوانان دانست و اظهار داشت: ... البته در طول دهه های بعد از انقلاب به برکت سرمایه گذاری صدها ميليارد دلاری در زمينه آموزش و پرورش و آموزش عالی و رشد بالای جمعيتی٬ توانستيم نيروی انسانی ارزشمند جوان و تحصيلکرده داشته باشيم که باعث پيشرفت در همه زمينه های علوم و فناوری شده و از همين روست که ما توانسته ایم این افتخار را داشته باشيم که جزو 10 کشور قدرتمند دنيا قرار بگيریم که قدرت غنی سازی را دارد.
کمالوندی با اشاره به چرخه سوخت هسته ای٬ گفت: این چرخه از اکتشاف یعنی استخراج اورانيوم و تبدیل آن به گاز UF6 و سپس تبدیل آن به سوخت تشکيل می شود. مدیریت پسماند نيز که کار بسيار دشواری است باید صورت گيرد. چرا که بعضاً این مواد تا نزدیک به هزار سال فعال می مانند. پنجشنبه 19 فروردین از سایت پسمان گور انارک رونمایی شد و باید بگویم هر یک از دانشمندانی که در این زمينه کار کرده اند و شاید بسيار هم جوان هستند٬ با انگيزه بالایی خواستار پيشرفت و ارتقای کشورشان هستند.
(۱۵:۳۰ ­ ۱۳۹۵ فروردين ۲۲ :تاریخ ۵۵۵۱۱۲ :خبر کد)