موضع گیری‌های احمدی‌نژاد در عرصه بین‌الملل مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد

سرویس: سیاسی خانه ملت- امروز یازده ماه و ده روز است که کشور با رأی مردم از سیاست‌ها و تصمیمات یک شبه و عجولانه در حوزه سیاسی و اقتصادی رها شده اما به نظر می‌رسد که مروجان این تفکرات با وجود کارنامه‌ پر از اشتباه هشت ساله‌ در تلاش برای ایجاد فضایی جهت مطرح کردن گروه خود هستند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هنوز یک هفته‌ای از اظهارات پرطمطراق یاران احمدی‌نژاد درباره باقی ماندن تنها 1110 روز تا حضور احمدی‌نژاد در حیات‌ پاستور نمی‌گذرد، که مشاور رسانه‌ای دولت در بحبوحه‌ مذاکرات هسته‌ای و زمانی که این مذاکرات به نقاط حساس خود رسیده در مصاحبه‌ای سیاست‌های نظام، شورای عالی امنیت ملی و دولت یازدهم  در رابطه با مقوله سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای را به باد انتقاد گرفته است، که این موضوع نشان‌دهنده عطش سیری‌ناپذیر مردان دولت دهم برای ماندن در صحنه مطبوعات به قیمت هدف قرار دادن منافع ملی و کلان کشور است. در این رابطه و اظهارات اخیر اطرافیان احمدی‌نژاد، به گفت‌وگو با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخته‌ایم که در ذیل می‌خوانید:
سیدحمیدرضا طباطبایی‌نائینی با اشاره به اظهار نظر مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد مبنی براینکه اقدام شتابزده دولت روحانی برای مذاکره و توافق با 1+5 ، در بدترین شرایط ممکن اتفاق افتاده است، گفت:قطعا این‌گونه اظهارات غیر کارشناسی، سبک و اشتباه است، زیرا مجموعه مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب از سوی شورای عالی امنیت ملی که زیر نظر رهبر معظم انقلاب است، اداره می شود و قطعا تیم مذاکره کننده در این چارچوب فعالیت می‌کند.
نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از حاشیه سازی اطرافیان دولت احمدی‌نژاد درباره مذاکرات هسته‌ای، افزود: به طور حتم اقدامات و اظهارات حاشیه ساز در شرایط کنونی تنها موجب تضعیف جایگاه جمهوری اسلامی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مذاکرات می‌شود.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کارگزاران نظام اقدامات و عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را تأیید کردند، تصریح کرد: در شرایط کنونی همه باید از اقدامات تیم مذاکره‌کننده حمایت کنند، نه اینکه با اظهارات و مصاحبه‌های حاشیه‌ای زمینه تنش در کشور را فراهم کردند.
طباطبایی‌نائینی با اشاره به اقدامات دولت نهم و دهم در عرصه سیاست خارجی، گفت: شاهد بودیم که موضع گیری‌های احمدی‌نژاد در عرصه بین‌الملل مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد، حال همان افراد نباید در شرایط حساس کنونی  با اظهارات حاشیه ساز به روند عملکرد تیم مذاکره‌کننده ضربه بزنند.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اعلام اینکه قضاوت و اظهارات جوانفکر درباره مذاکرات هسته‌ای عجولانه و سبک است، تصریح کرد: این‌گونه اظهارات در شرایط کنونی بسیار سطحی و ناپخته بوده و افراد باید با تمام توان از مواضع کشور دفاع کنند.
دوشنبه 93/4/23 ساعت ۰۹:۵۵