چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط  است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه اول فروردین ماه 99 تا آدینه هشتم فروردین ماه به شرح زیر می باشد. 

 الف - چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است":
1- برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت انجام شود. حداقل نماس با دیگران.
2- لزوم انتقال گاز توسط لوله از نایین به انارک.
3- سیمان ویژه انارک با پولهای گرفته شده چه کرد؟
4- چرا انجمن انارکیهای مقیم تهران به نیازهای انارک توجهی ندارد؟
5- لزوم تشکیل کلاسهای ورزشی در انارک.
6- بررسی اساسی در ایجاد پیست اتومبیلرانی و موتورسواری.
7- لزوم دعوت سرمایه گذاران و خیرین.
8- نیاز شورا به سند چشم انداز.
9- رسیدگی به پیاده رو شهرک.
10- با افرادی که در کار شورا دخالت می کنند چه باید کرد؟
11- لزوم در اختیار گذاردن کمکهای نقدی به یک هیئت امنا
12- مشکل تأمین کپسول گاز و کمبود آن که صف و بی اثرکردن تلاشها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا را در بردارد.
13- ایستگاه احداث مرکز محیط بانی و پایش های زیست محیطی بخش انارک و هواشناسی چه شد؟
14- لزوم توزیع ماسک ومواد ضدعفونی بین بیماران و سالمندان برای جلوگیری از کرونا.
15- جمع آوری سگهای ولگرد
16- ایجاد کارگاه و کارخانه برای ایجاد اشتغال
17- لزوم یک داروخانه که حداقل خواسته ها را برآورد نماید.
18- لزوم بازدید از پلهای جاده انارک-نایین و خالی کردن آنهایی که در صورت سیل باعث ورود سیلاب به جاده می شوند.
19- لطفا کسانی که با بورس آشنایی دارند با آقای ایرانپور برای طرحشان همکاری نمایند.
20- خطر کرونا در کمین کارگران نخلک و خانواده آنها و بالطبع شهرهایی که ساکن آن هستند. تعطیلی یا قرنطینه کردن فوری آنان در نخلک با هزینه پیمانکار.
21- لزوم استفاده بیشتر از نیروهای محلی در ادارات و محیط های کاری.

ب- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم:
1- سوم فروردین ماه 1399، اگر خطر گسترش و همه گیری ویروس کرونا نبود، همانند سالهای گذشته "جشنارک" (جشن نیلوفری انارک) در درنجیل (دره انجیر) از ساعت 16 تا 18 برگزار می شد. جشنارک در دهمین سالگرد برگزاریش تعطیل می شود تا سهمی در جلوگیری از گسترش ویروس کووید 19 داشته باشد.
2- عوامل دست اندر کار و کارکنان زحمتکش شهرداری به اتفاق شهردار محترم  که امروز سوم فروردین ۱۳۹۹ ضدعفونی معابر پرتردد سطح شهر را پوشش دادند.

پ-  اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- انجمن انارکیهای مقیم تهران
-ناشناس: آب انبار میخواییم چیکار آخه. واقعا اگر قصد کار خیر دارن ببینن نیاز انارک چیه.
2- کلا سهای ورزشی
- آقای معدنچی: جوونا برا اینکه هر روز تو این خیابون سروصدایی خدایی ناکرده پیرزن یا پیرمردی را ناراحت کنه درخواست پیست دادن. به کجا رسید؟ آیا این همه انجمن که در این شهر برپا می شود نمی تواند پاسخگوی اینگونه درخواست ها باشد؟ جوانی که در انارک تفریحی جز همین بیابان های اطراف پیدا نمی کند عاقبت چه می شود. مگر انارک نمی تواند مجموعه استخر، باشگاه بدنسازی، کلاس هایی از قبیل کونگ فو و .... داشته باشد؟
- آقای ایرانپور: پیشنهادات خوبی ارائه کردید کردید باید بررسی بشه آیا ایجاد این امکانات در انارک توجیه اقتصادی دارد یا باید با نگاه خیریه راه اندازی کرد. بابت پیست موتور و حتی اتوموبیل رانی به نظرم اگر یک پیست با استانداردهای کشوری و جهانی ایجاد شود با توجه به کمبود این نوع پیست ها در ایران می تواند بسترساز حضور موتورسواران و اتوموبیلرانان حرفه ای کشور برای بهره برداری از این پیست بود. برگزاری مسابقات رالی در انارک هم با وجود این امکان فراهم می شود. البته این پیست نیازمند سرمایه گذاری فراوان با حمایت فدراسیون و وزارت ورزش هست و یک سرمایه گذاری در زمینه ورزش به شمار می رود.
3- شورا و دیگر خیرین
- آقای ایرانپور: شورا به خودش و دوستانش اتکا کند. به عنوان یک پیشنهاد عرض می کنم می شود خیرین و سرمایه گذاران در سطح استان و کشور را با یک برنامه مناسب دعوت و با فرصت ها و تهدیدهای انارک آنها را آشنا کرد. این امکان وجود دارد و استقبال هم می شود به شرط خواستن و پیگیری.
- امیدوارم شورا در تدوین اهداف و اولویت ها و به طور کلی یک سند چشم انداز برای انارک اقدام کند و همه انارکی ها را در جریان بگذارد. صرف دانستن اهداف و برنامه ها از سوی مدیران به هیچ وجه موثر نیست و باید تمام افراد یک شهر یا سازمان آگاه شوند. بنده قبل از شروع به کار شورای فعلی در قالب یک مقاله پیشنهاد دادم که در سایت و کانال انارک نیوز هم منتشر شد و طرح مقدماتی آن را نیز نوشتم اما هرگز و هرگز از سوی شورا استقبالی نشد. بنده همان زمان می توانستم معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم که از دوستان هستند با هدف مشاوره به شورا و حمایت مالی و معنوی به انارک دعوت کنم، پیشنهاد هم دادم اما باز هم اعضای شورا استقبالی نکردند. حتی شخص معاون سازمان برنامه هم پذیرفت اما چه سود که استقبالی نکردید عزیزان. شخصا همان زمان برای تک تک اعضا در تلگرام ارسال کردم و تلفنی هم چند نوبت با آقای ... صحبت کردم اما متاسفانه دریغ از یک بار پیگیری از سمت دوستان. متاسفانه شورا آن زمان غرق در انتخاب شهردار بود و فکر می کرد با انتخاب شهردار مسائل حل می شود اما نتیجه انتخاب شهردار هم دوستان بهتر از بنده می دانید. انتخاب شهردار مهمترین اقدام نبود و نیست که اگر هم بود متاسفانه گزینه های معقولی بر مسند شهرداری تکیه نزدند. مهمترین اقدام تعیین اهداف و برنامه ها و بعد انتخاب فردی دلسوز برای دستیابی به همان اهداف و برنامه ها بود. این شهر مدیر جوان با انگیزه و دلسوز می خواهد حالا در هر بخشی چه شهرداری چه ادارات و شرکت های دیگر نه کسی که انارک برایش زنگ تفریح باشد و بس.
- ناشناس: چرا به پیاده روهای شهرک در انتهای خیابان اصلی توجه نمیشه؟
4- سنگ اندازی
- آقای ایرانپور: در این شهرداری و شورا چه رانتی یا بودجه ای وجود دارد که باید یک عده گروه و دسته مخالف تشکیل بدن که برای شورا سنگ اندازی کنند؟
- مهندس زاهد: انارک یک شورای شهر در سایه داره. این شورای سایه متاسفانه ابتدا بخشدار و شهردار را با مثلا دلسوزیهای کذایی خویش به گروگان می گیرند و در تمام ادوار شورا مخالف اصلی فعالیتهای شورای اسلامی شهر هستند و سنگ اندازیهای زیادی در اقدامات و فعالیتهای قانونی شورا انجام می دهند و با‌اهدافی کاملا مشخص  و شخصی خیرین و دوستداران انارکی خارج  از انارک را نیز به خود جذب کرده و‌افکار آن بزرگواران را نیز نسبت به شورای شهر مسموم می کنند. متاسفانه تجربیات تلخی است که از رویارویی با این شورای غیر منتخب و منفور و‌مغضوب مردم شهر انارک  داشته ام و متاسفانه با نیرنگ و‌فریب توانسته اند بارها مردم را در مقابل منتخبینشان قرار دهند. در اغلب موارد رانت مالی نیست، رانت منیت وخودنمایی است که سالهاست  هرکار شده است ما انجام داده ایم ، ما بزرگ انارکیم ، ما و ما، شورا باید بله قربانگوی ما باشد و متاسفانه برای عبور از این منیتها وقت زیادی صرف شده تا کاری انجام شود. در شورای دور اول فقط برای اینکه ساختمان شهرداری از بخشداری جدا بشه مخالفتهای زیادی صورت می گرفت و کار بجایی رسید که برای ناامن نشان دادن محل در نظر گرفته برا شهرداری، شیشه های قسمت اداری ورزشگاه شکسته شد.
- دوست داریم پشتکار و همت شهرهای دیگر را بر سر انارکی بکوبیم. شما چقدر از کارشکنیها و سنگ اندازیها در اجرای فعالیتهایی که می خواستند در انارک انجام شود اطلاع دارید؟ انارک بزرگ خیری ندارد که بدون منت بخواهد برای زادگاهش کاری انجام دهد اما با نام انارک چه منافعی که به جیب نزده اند اما سودی نصیب انارک نشده است. باید چکار می کردند انارکیها که نشان از همتشان باشد. از آنان که رفته اند نه توقعی داریم و نه انتظار دلسوزی داریم که دلسوزی همانها باعث شد بسیاری از داشته هایمان نیز از کف برود لااقل همین عزت نفس را نیز از این مردم شریف ساکن در انارک نگیریم. نایین یک بزرگمرد داشت بیمارستان ساخت. خور همچنین یک انسان بزرگ بیمارستان و دیگر بزرگ دانشگاه پیام نور دایر نمود و البته صدها مثال دیگر. انارک کدام بزرگ را دارد که بدون منت کاری انجام داده باشد، بزرگی هایشان از نمایندگانشان در امور شهر مشخص است. منت میگذارند معدن راه اندازی کردیم. نه از انارک پرسنل دارند و نه مایحتاجشون را از انارک تامین میکنن. فلان معدنمان که باعث افتخار شهرستان نایبن بود انارکی جزو  پرسنل رده های اخر حساب میشوند و ....
- هدف همبستگی و اتحاد است، اتفاقا تمام مسایل مطرح شده در این جهت بود که جلو تخریب گران مشهور در انارک گرفته بشه. آنها اگر فکر اتحاد بودند شش ماه از دهه محرم تا الان بلندگوی تخریب رییس شورا  را در دست نمی گرفتند که بگویند آقای پاکروان مخالف اصلی ساخت آب انبار ((جدید)) توسط خیرین است. نمی گویند ابتدا برای ساخت آب انبار در پارک ورودی شهرک از شورا و شهرداری درخواست انتفاع از واحدهای تجاری ان را داشتند. نمی گویند که برای تحویل زمین در نوبت بعد احتیاج به مصوبه شورا بود اما از اعضای شورا در جلسه تصمیم گیری دعوت به عمل نیامده بود. اتفاقا اگر ان مقصرها که الان شناخته شده اند اگر رضایت دهند و از منافعی  که تا الان با نام انارک برده اند سیر شده باشند و انارک را رها کنند شک نکنید انارک بلافاصله در راه آبادانی و پیشرفت جهش خواهد نمود. متاسفانه این مقصران خود باعث عدم همدلی و صداقت هستند و از همان روش امپراطوری فخیمه تفرقه بینداز و حکومت کن استفاده میکنند و بارها با جنگ زرگریشان زیراب انارکیهای دلسوز را زده اند.
- ناشناس: یک نمونه ازخیلی نمونه ها، وقتی می خواستند آموزشگاه جهت دانشجویان معدن نخلک درست کنن یکی دونفرازبزرگواران وقدیمی ها که فقط ادعا دارن نگذاشتند درانارک ساخته بشه. این تفکرغلط بین یکی دونفراز بزرگ مردانی که دم می زنید در آن زمان گفتند تعدادی ا زدانشجویان غریبه ممکن است نگاهشان نگاهی دیگرباشه!
- آقای رشیدی: بنده مدتی پیش مشکلی داشتم وقتی با حاج آقا سیدی مطرح کردم، وقتی ازم پرسیدن از راههای قانونی اقدام کردید یا نه گفتم نمیخوام باعث دلخوری همشهریا بشم. فرمودند این اشتباه است. کسی که از پذیرش اشتباه خود سر باز می زنه را نباید رها کرد و باید حرف زد و از راههای قانونی وارد عمل شد. مشکل ما انارکیها همینه. همش می گیم نگو به اون برمیخوره به این برمیخوره نه عزیزان باید گفت.
- اگه کمکها چه نقدی چه به صورت اجناس و...دراختیار فرد قرارداده نشه و به کمیته ای متشکل از یکی از اعضای شورا و امام جماعت و... تحویل داده بشه و بعد ازشون حساب و کتاب بخوان مطمئنا بهتر مسائل انجام می شه و بعضیها هم که الکی بزرگ شدن دیگه رشد نمی کنن.
5- نفت و گاز
- خانم فرازی: برای دریافت کپسول گاز باید چیکار کرد ؟؟ ظاهرا چند روزی هست گاز نیست؟؟ چه وقتی بازه؟؟؟؟!!!!!!
- ناشناس: امسال همش همین طوری بوده یک روز تو هفته کپسول میارن و همون روزم تمام می شه. تا هفته بعد باید صبر کرد که کپسول بیارن. با دعوا باید کپسول گرفت... شاید کسی دوکپسول بیشتر نداشته باشه، هردوتاش هم وصل باشه و یکی دوروز دیگه کپسولها خالی بشه. تکلیف صاحبخونه چی میشه؟ تا کی صبر کنه تا کپسول گاز برسه؟
-  همسر من که قلبش را عمل کرده، رفته کپسول گاز بگیره. به علت این که نتوانسته کپسول گاز را جابجا کنه شاگرد گازفروش پرخاش کرده که به او کتک بزنه. حالا شما بگوئید این کپسول چه ارزشی داره وجنابان شورا یا بخشدار یا شهردار چه دفاعی از شهروند خودشان انجام داده اند؟ نا گفته نماند که اطلاع داده شده است.
- خانم زاهد: نحوه برخورد شاگرد محل توزیع گاز بسیار زشت و دور از ادب بوده. این بجای کمک کردن ایشان بوده؟؟؟ واقعا جای تاسف دارد.
- اواخر بهمن ماه گفتند در اسفند ماه دو بشکه به هر خانواده می دهند و تا اول اردیبهشت دیگر خبری از نفت نیست.
- من در طول شش ماه گذشته دستکم چهار ماهش را در انارک بودم و هفته ای نبود که پدر و مادرم چند بار برای نفت به مسئول نفت یا به بخشداری مراجعه نکنند که هر بار بعدازظهر نزد مسئول نفت می رفتند. آنها را ارجاع به بخشداری می دادند و پدر ومادرم روز بعد صبح به بخشداری می رفتند. در طول یک ماه ونیم  هفته ای نبود که اینکار صورت نگیرد. موضوع سر شماره کارت بانکی نبود حال که می خواهید همه بدانند سر این موضوع بود که خانمتان طریقه وارد کردن به سامانه را اشتباه انجام می دادند وبا اینکه چند بار کپی مدارک را خدمتتان آوردند هربار می گفتید در سامانه ثبت نام نشده وباز می گفتید مدارکی کم است من تمام این موارد را شاهد بودم که سری دوم باز تمام مدارک را خدمتتان دادند وپدر ومادرم  و یا شاید هم بقیه همشهریان نه یکبار که دوبار هزینه برای ثبت نام دادند ولی این حرفتان که پدرم کارتش را نمی داد برایم خیلی گران آمد.
- خودم شاهد بودم که بخاطر نبود گاز در این روزهای سرد آبگرمکن خانه را روشن نمی کردند که گاز برای پخت وپز داشته باشند آیا این درست است؟
- آقای رشیدی: سهمیه بندی نفت خیلی خوب پیش رفت که گاز هم سهمیه بندی بشه؟ کسایی مثل من که خارج انارک هستیم و بعضی وقتها می خواهیم انارک بیاییم چی؟ مثل نفت بگن چون ساکن نیستی بهت تعلق نمیگیره، گازم همین بشه اونوقت به نظرتون منطقیه؟ وقتی مراجعه کردم ودرخواست دادم گفته شد انجام نمی شه و بقیه هم قراره حذف بشن مگر اینکه ساکن انارک باشن.
- مهندس زاهد: هفته ای پانصد کپسول به انارک آورده می شود و هم اکنون در این وضعیت شیوع بیماری ((کرونا)) مردم باید در صف بایستند تا کپسولهای خالی را تعویص کنند. واقعا چه مسئولی باید پاسخگو باشد که چندین ماه است مردم انارک از همه لحاظ باید تحت فشار باشند بعد ایراد می گیریم چرا خیلی از همشهریها از شهرهای دیگر اومده اند. مگر تا پارسال سهمیه ای بوده که گاز به همه رسیده؟؟ یا جمعیت انارک بیشتر شده؟ متاسفانه کم کاری وبی توجهی بعضی مسولین باعث وضعیت فعلی است. نفت به همه می رسد اما آیا برای خانه های بزرگ انارک کفایت می کند؟؟ امیدوارم هر جه زودتر با نصب تجهیزات گاز معضل کپسول گاز حل بشه که البته معضل بزرگتر برای مزارع نشینهای انارک شروع می شه که دیگر نمایندگی فروش کپسول گاز نیز نخواهیم داشت.
- آقای ایرانپور: چرا تعداد عامل توزیع را بیشتر نمی کنید؟ یک نفر عامل توزیع در هر موضوع و کالایی مشکلاتی به همراه دارد. اگر تعداد عامل توزیع بیشتر و تعداد کپسول هم افزایش یابد این مشکل تا حدود زیادی حل می شود. فروش یک کپسول گاز را نباید به یک کسب و کار مستقل و انحصاری تبدیل می کردید. اصلا چرا صف؟ یک توزیع کننده با وانت می تواند به راحتی کپسول را در شهر به درب منازل بیاورد بدون اینکه صفی تشکیل شود. هر کس تلفنی درخواست کند و به جای هجوم و تشکیل صف، توزیع کننده درب منازل تحویل و هزینه کپسول و حمل و نقل را از متقاضی دریافت کند. شورا و یا هر مسئول دیگر پیگیر و این انحصار رفع شود.
- آقای مطلبی نیا: انشاالله با نصب دستگاه های گازکشی تا دوماه دیگه از شر کپسولم راحت می شویم.
- آقای حسینی: انشاء الله که گاز لوله کشی کشوری به اونجا بیاد و حتی توی بیابونهامون هم گاز باشه.
6- ایستگاه احداث مرکز محیط بانی و پایش های زیست محیطی بخش انارک و  ایستگاه هواشناسی
- آقای علیزاده: حدود دو سال پیش کلنگ احداث مرکز محیط بانی و پایش های زیست محیطی بخش انارک  توسط نماینده وقت جناب آقای پوربافرانی، شهردار وقت نقوی وعزیزان در شورای اسلامی شهر انارک و مابقی اعضا و مسئولان شهرستان از جمله فرماندار وقت، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان و...در حضورمردم فهیم و بزرگوار شهر انارک  محکم بر زمین زده شد. انجمن های مختلف هم در آن زمان  پیگیر این مسله بودند ولی بعد از گذشت دوسال متاسفانه  هیچ خبری از  نتیجه نهایی این کلنگ زنی نشد که نشد. در آن زمان درمسجد چهارده معصوم شهرک قول مساعد دادند که به نظر می رسید از آن پروژه هایی است که سریع نسبت به ساخت و راه اندازی اقداماتی اساسی  صورت می پذیرد. این پروژه به کجا رسیده؟ مسئول رسیدگی این پروژه کیست؟ چرا نباید بعد از گذشت بیش از دوسال از این کلنگ زنی هیچ اقدامی صورت  بگیرد. آیا شهردار و اعضا محترم  شورا اسلامی شهر به اتفاق پیگیر این مسله بوده اند؟  آیا  شهر انارک فقط باید شاهد زدن  چند کلنگ توسط مسولین در برهه هایی از زمان  وعلی الخصوص دهه فجر باشد و بعد از گذشت چند وقت  به باد فراموشی سپرده شود؟ همین کلنگ ها و پروژه ها در شهرستان های نایین و خور و بیابانک به بار می‌نشیند و همه پروژه ها زودتر از زمان مقرر وتعیین شده به بهره برداری می رسد؟ و هزاران چرا دیگر... تاریخ کلنگ زنی پروژه بیست و یکم بهمن سال 1396. زمین 700 متر مربع، زیر بنا 300 متر، اعتبار بالغ  بر چهار میلیارد  و پانصد ملیون ریال، اعتبار اولیه اختصاص یافته هشتاد ملیون تومان. لازم به ذکر است این اطلاعات را از داخل گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان   استخراج شده است. در فاز اول که عمليات احداث آن شروع شده مبلغ ۸۰ ميليون تومان اعتباراز محل اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه اي شهرستان نايين اختصاص داده شده است. آقای پوربافرانی که فقط زحمت زدن کلنگ را کشیدن. لااقل فیلم این کلنگ زنی را نشان نماینده منتخب سرکارخانم دکتر آزاد دهند تا انشاالله و به یاری خدا در چهار سال که پیش رو داریم حداقل اتفاقی مثبت در این رابطه انجام پذیرد.
- آقای مطلبی نیا: ایستگاه هوا شناسی انارک تا حدودی پیگیری شده ولی به علت نبودن جای مناسب،
نبودن زمین جهت نصب دستگاهها دیگر اجرا نشد. حتی مقداری بودجه هم برای این کار در نظر گرفته شد.
- زمینی که برای پارکینگ کنار کمربندی در نظر گرفته شده، نمی شد به این امر اختصاص داده می شد؟
7- ویروس کرونا
خانم حلوانی: اگرازطرف خیرین ماسک ومواد ضدعفونی به مرکزبهداشت تحویل داده می شود خواهشا به خانوارهایی که مشکل قلبی و فشارخون و سالمند هستن رسیدگی که جلوی هرگونه مریضی وعفونت گرفته و پیشگیری شود.
- با توجه به اینکه سگ ها هم می‌توانند ناقل کرونا باشند آیا بهتر نیست سگ های ولگرد در سطح شهر به طور موقت هم شده جمع آوری بشن.
8- دیگر موارد
- ناشناس: انشااله کارخانه ساخته بشه تاجمعیت بیشتربشه و درنهایت به پیشرفت شهر ختم بشه.
- این عکس چندین دهنه پل جاده انارک به نائین هستش که الان نزدیک یکسال بعد از سیل و بارون هنوز دهانه پل ها باز نشده و پر گل و لای و خاک مونده. اگر امسال هم بارش هایی به شدت سال قبل بیاد تمام این پل ها مسدود می شه و باعث خسارت به جاده و حتی خودروهای عبوری می شه. چرا هيچگونه لایروبی انجام ندادن و فکری به حالش نمی کنن.
- آقای ایرانپور: اگر در میان همشهریان انارکی عزیز کسی با سازمان و عملکرد بورس آشنایی دارید و یا تاکنون اقدام به خرید و فروش سهام کرده است لطفا اطلاع دهد. (این پرسش صرفا یک نظرسنجی برای اجرای یک خدمت جدید در شهر انارک هست).
- ما 12 سال پیش کلی پول دادیم که انارک  کارخانه سیمان درست بشه، چی شد؟ حالا گفتند بیایید فرم پر کنید پولتون پس بگیرید. آن پول آنروز کجا و حالا کجا؟ یک عده که خوشودن می خواستن با آشناهاشون پول بردن کارخانه سیمان زدن و ما بی خبر از همه جا. هیچی سرمایه اونا هزار برابر شده ولی...
- مهندس زاهد: اتفاقا موردی که نام بردید بر اساس اهداف اولیه اش متاسفانه  موفق نبوده  و همین شرکت فراز معادن باعث ‌شد انارکیها رغبت چندانی به سرمایه گذاری در شرکتهای جدید نداشته باشند. شرکت توسعه و‌عمران انارک نیز با اینکه در اداره ثبت اسناد نایین ثبت شده متاسفانه دفتری در انارک ندارد که این خود بزرگترین ضعف این شرکت و حامیان آن است. شرکتی که بیشترین سهام در اختیار افراد انگشت شمار است و مردمی که سهام دارند حتی رایشان به اندازه یکی از اقایون ارزش ندارد چه شرکت مردمی؟؟؟
9 – نخلک
- ناشناس: لطفا اطلاع بدین کارگرای معدن سرب نخلک همشون نفس تنگی دارن واز پنجم شروع به کار کرده و حدود  ۴۰۰کارگر هستن که از تمام نقاط ایران هستن از بیرجند وشهرکرد و شمال و تهران واگر خدایی نکرده اتفاقی بیفته کل شهرستان درگیر شدن. چون هروز یک مینی بوس از نایین می ره وبرمی گرده و اتوبوس از انارک و چوپانان. جلوی فاجعه رابگیرید لطفا.
- آقای رشیدی: تا بچه های منطقه هستند نباید از جای دیگه بیاد و تو شرکت، اداره و.......مشغول بشه همه جا هم همینه ها.
10- داروخانه
- ناشناس: دیروز رفتن قرصی که معمولی هست ولی مهم برا سالمندها، قرص فشار برا مادرم داروخانه انارک بگیرن نبوده. اون وقت میخواهید مهاجرت نکنن به جاهای دیگه .

ت- به "نمک خوردن و نمکدان را شکستن" می رسیم: (فقط این بار نامها را نمی نویسیم)
1- ا.م: اگر‌پرخاشگری تو این زمینه ((جابجایی کپسول گاز)) صورت گرفته بخاطر این بوده که فرهنگ صف و نوبت هنوز تو انارک جا نیوفتاده.
- اگر هرکس به اندازه نیاز نفت یا گاز بگیره هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
- یه چیز خاص تو این گروه ((نارسینه راهکار)) هست که واسم جالبه. ۲۷۵ نفر عضو داره، کلی هم افراد آنلاین ولی فقط از دو یا سه خانواده خاص گلایه و شکایت شنیده می شه و اکثرا هم برمی گرده به اینکه یک سری افراد نباید مسئول جایی باشن که هستن. .یکم واسم جای تعجب داره این قضیه. به نظر من راهکار فقط واسه اسمه گروه بوده و بس. بیشتر برای تشویش افکار عمومی هست. آخه خوب نگاه کن و ببین یه عده خاص بحث را شروع می کنن. اصولا هم یه سری بحث که واقعا نمی شه یکدفعه تصمیمی براش گرفت. بعد یک نفر را میزارن به جای سیبل و با انتقاد اونا هدف قرار می دن.
خوب که نگاه می کنی می بینی بیشتر به سودجویی و پیشروی حرف یه عده خاص آخرش می رسیم تو این گروه. مدت طولانی هست فقط مطالب و حرف های دیگران تو گروه را می بینم ولی تو بحثی شرکت نمی کنم . جمع بندی من از این گروه همین چیزی بود که اول بحثم گفتم. بین ۲۷۵ نفر عضو کلا سه تا پنج نفر کلا گلایه و بحث و آخرش هم تخریب یک نفر خاص را دارن. این افراد اونایی هستن که جایی حرف یا سندشون اعتباری نداره و فقط می تونن این جور به اون شخصی که دل خوشی ازش ندارن صدمه بزنن. یک بار نفت، یک بار گاز، یک بار پل، یک بازار نظافت و و و ....
- اولا فکر نکنم روی صحبت با شما بوده باشه. دوما کسی که می خواد انتقاد کنه باید جزو افرادی  باشه حداقل یکبار تو خود انارک دچارش شده باشه ولی تا یادم میاد شمارا ندیدیم.
- واسه گاز و کپسول هم آقای دهقانی تلاش زیادی کردن ولی کسی حمایتی از ایشون نکرده که وضع بهتر بشه. فقط حرف زدن و آخرشم آقای دهقانی مقصر شده.
2- ا.م: این گروه ها صرفا جهت سرگرمیه.
3- م.م: اگر کسی واقعا دلسوز انارک است با صحبت کردن تو این گروها مشکلی حل نمی شود باید بیان بنشینند مشکلات را عنوان کنند و راهکار پیدا کنن.

ث: پاسخ به نمک خورها و نمکدان شکنان:
- خانم ناشناس: ولی واقعا هم از ماست که بر ماست. ببینید بجای این که بگویند کسی حق نداره به ارباب رجوع توهین کنه از فروشنده دفاع می کنن والا اگه هر جای دیگه بود از ما دفاع جانانه می کردن. واقعا جای تاسف دارد. ای کاش رحم و مروت در شهر انارک کم رنگ نشود. احترام به بزرگتر در هرجا که باشیم باید مراعات شود. بخصوص در اینجا که می بایست به دبیر محترمی که سالها در آموزش به دانش آموزان این منطقه با دل و جون زحمت کشیده.
- آخه اینا ((نفت و کپسول گاز)) چیزی نیست که آدم بخواد زیادتر بگیره هر کسی به اندازه نیاز می گیره.
- همینه ها تو انارک نمی شه حرفی زدا دوبار که اینجوری با طرف صحبت بشه طرف بار سوم دیگه از هیچ مشکلی دم نمیزنه.
- اگه این گروه نباشه چطوری باید مشکلات را به گوش مسئولان رساند دستشون درد نکنه.
خانم زاهد: مگر می خواهند قاچاق کنند که زیادتر بخرند. خوب است که همه می دانیم درانارک هیچکس اسراف نمیکند و حتی در زمستان تمامی اتاقها را که به هال راه دارد بسته است تا با این اندک سهمیه که اکثرا هم بعضی ازماهها به علت نبود نفت به سوخت می افتد بتوانند زمستان را سر کنند پس  به اندازه نیاز یعنی چه؟؟؟
- آقا مغلطه نکنید بحث وصحبت از طرز برخورد شاگرد مسئول گاز شروع شد که شما وچند نفر دیگر مرتبا مردم همشهری را مقصر دانستید که چرا بلد نیستند صف بکشند و همه چیز را بهم می ریزند و اعصاب مسئول پخش را بهم می ریزند و مردم بییشتر از نیاز خود نفت وگاز می گیرند. دست کم در این شش ماه که من بیشتر در انارک حضور داشته ام مشکلاتشان را ازنزدیک دیده ام و پیگیری مداوم آنان را هم دیده ام. حتی در عرض یک هفته چندین بار به بخشداری مراجعه کرده اند ولی این توهین آخری به دبیر گرامی دیگر غیرقابل بخشش است. در طول شش ماه گذشته برای مشکلاتی که خود شاهد بودم بارها به اداره مربوطه مراجعه شده.
- انتقام جویی ؟؟؟  چه شخص یا اشخاصی انتقام گرفته اند؟؟ واز چه کسی یا کسانی انتقام گرفته شده است؟؟
- آقای حسینی: باید رفت وسط میدون بعد لنگش کنی. البته تا وسط میدون نباشی، داد زدن که لنگش کن راحته. یک وقتایی تا بجای طرف نباشی، نمی تونی بگی چرا اینطوری شده. شاید خودتم باشی بهتر کار نکنی اما خب وقتی جمعی از کسی گله دارند حتما مشکلی هست. متاسفانه مسئولین نمیان مشکل رو بگن و راهکار بخوان. چرا که می گن خودم بلدم و کارم درسته. می ماند بقیه که فقد ناله کردن بلدن و تقریبا هیچکدوم تا حالا مدیریت جایی رو نداشتند که کار عملیاتی داشته باشند و بتونند تحلیل درستی از مشکلات بکنند و بگند پس میمونه همان ناله و درد دل.
- مهندس زاهد: واقعا از گروه به چه کسی سودی رسیده است ؟؟؟ از کسانی از جمله خودم که در بحثها شرکت می کنیم و اتفاقا اخوی جنابعالی نیز در مباحث شرکت می کند و خوشبختانه همین انتقادها به گوش مسئولان  محترم رسیده و همان دیروز که در ارتباط با جمع  آوری سگها صحبت  می شد مسئولان بیخیال نبودند و اقداماتی انجام داده بودند و زمانی ک برای گاز صحبت  می شد و یک عده اصرار بر کوپنی کردن گاز می کردند اعضای محترم شورا اعلام کردند که سهمیه گاز انارک هزار تا افزوده شد. نفت از اول انقلاب کوپنی و سهمیه بندی بوده و الان روش اجرا از کوپن کاغذی به سمت سیستم الکترونیک و کارت بانک و کارت ملی رفته اما کوپنی بودن گاز تا الان چندین بار می خواستند اجرا کنند و واقعا اجرا شدنی نیست اما امروز اگر بخواهی واقعا گاز را سهمیه بندی کنی مستلزم  ان است که حتما کارگروهی خانه بخانه برود و ‌یا خوداظهاری  کنند که چه وسایلی در یک خانه با گاز کار می کنند. در مورد هواشناسی نیز که دو روز است عنوان می شود هم آقای مطلبی بطور مستند  مراحل اجرا و حتی مشکلات موجود را عنوان کردند و آقای میرزایی نیز اشاراتی نمودند. واقعا از گروه به هر اسمی چه توقعی دارید؟ انتظار دارید کارخانه بزنیم  و یا مثلا چه کار اجرایی انجام شود؟ همین الان که به انتقادهای گروه انتقاد می کنید، چهار نفر معترض شدید که دونفرتان از یک خانواده هستید و شکر خدا دیروز بجز قدردانی از زحماتتان در توزیع نفت صحبت دیگری نبود و اینکه از دویست وهفتاد و سه نفر فقط چند نفر انگشت شمار  چت می کنند و انتقاد می کنند و از قضا اکثرا نیز فامیل یا وابسته  و دوست و آشنا هستند تنها سودی که می برند شاید مشکلاتی است که خودشان با آن روبرو بودند و شاید حل شود که اگر حل شد در کنار آن مشکل خیلی از همشهریان دیگر نیز مرتفع می گردد. اگر انتقادها اشتباه  هست بفرمایید. بنا نیست در گروههای انارکی فقط گزارش و خبر کارهایی که باید انجام می شد گذاشته شود و ما نیز برایشان دست بزنیم و به به  کنیم. آقای مطلبی همینطور که خدمت آقای معدنچی گفتم مطالب این گروه چه انتقادی چه انتقامی به بالاترین سطح مدیریت شهرستان و چه بسا حتی استان می رسد و‌جالب این است در کنار انتقاد حتی راهکار نیز ارائه  شده است. من با سهمیه بندی گاز کلا مخالفم و این روش را اتفاقا سودجوی عده ای محدود می دانم. شکر خدا که با لوله کشی این مشکل کلا حل خواهد شد. آقای مطلبی، اتفاقا اون چیز که در انارک تجربه نشان داده و واقعا قابل اجرا شدن نیست جمع کردن افراد و مردم دور هم است برای مطرح کردن مشکلات. شما که انتقاد همین چند نفر را در فضای مجازی تحمل نمی کنید و می خواهید همین زبان مردم را نیز حذف نمایید چگونه میتوانید انتقاد در تجمع چند صد نفره را تحمل کنید؟ آن وقت باید به سر و کول هم بزنیم. خواهشا کمی در جاده انصاف حرکت کنید.
- این که در شهر انارک بعد چندین ماه مهمترین مشکلات  انارک، اولیه ترین مایحتاج مردم است واقعا جای تاسف دارد. وقتی بعد از پنج شش ماه هنوز این مشکلات پا برجاست انتظار دارید کدام مشکل مهمتر انارک حل گردد. تا جایی که دیروز در این وضعیت شیوع بیماری باید مردم تجمع کنند که گاز بگیرند و‌بعد دعوا شود وبعد به معلمی محترم که به گردن همه ما انارکیها حق دارد توهین شود که اگر معلم نیز نبود باید احترام سن آن بزرگوار رعایت می شد و در گروه از زحمات شما قدردانی نمودند و باز نیز قدردانی می کنیم حالا چه کسی را سیبل حملات کردند که به شما برخورد، نمی دانم؟؟؟
- وقتی شخصی حتی می ترسد در جمع انارکیها، شناخته شده باشد، چگونه شعار همدلی می دهد. شاید انتقاداتمان گاها تند بوده اما تقریبا همه از هم شناخت داریم و باور دارم انتقادات و پیشنهادات که در گروه مطرح شده در روند حل مشکلات عنوان شده موثر بوده و توضیحات و اطلاع رسانی مسئولان بزرگوار شهر و بخش در گروه نیز باعث ‌دلگرمی اعضای گروه بوده است  وبزرگوارانی که در این گروه نظر داده اند چند نفر محدود نبوده اند و نماینده تعداد زیادی از همشهریان عزیز می باشند. انشالله که انتقادهایمان را جهت تخریب خود ندانید.
- آقای ایرانپور: به نظرم وقتی هنر استفاده موثر از یک ابزار را بلد نیستیم و از طرفی هنوز یاد نگرفتیم در یک گروه چطور صحبت کنیم، حداقل توهین به اعضای حاضر نکنیم دوست عزیز و جوان. اینکه شما درک درستی از رسانه ندارید دلیل نمی شه به دیگرانی که بسیاری از اونها حداقل ۱۰ سال و برخی بیش از ۲۰ الی ۳۰ سال از شما بزرگتر هستند و بسیاری از اونها تحصیلات و سوابق بالاتری از شما دارند توهین کنید. احترام شرط اول هر نوع گفتگویی هست.
- باید بابت مسائل موجود صحبت کرد. هیچکس قصد تخریب ندارد. صحبت سر گشایش در امور و رفع موانع هست. تا زمانی که نتونیم به درستی پیرامون اون چه وجود دارد صحبت کنیم هرگز به توافق و تفاهم نمی رسیم. تاکنون هم اسم از کسی برده نشده، اگر هم برده بشه فرصت دفاع در همین گروه وجود دارد. چه بهتر که سوء تفاهم های موجود بین اعضای شورا و سایر افراد مدعی در شهر هر چه زودتر رفع بشه. اگر در کلام اختلافات را رفع کنیم برای عمل و اقدام هم همکاری و همراهی دوچندان می شود.
- شما دوست عزیز حرفت جایی اعتبار داره؟ به نظرت در یک جمع این طرز صحبت کردن خارج از ادب نیست؟ فکر نمی کنی داری توهین می کنی؟ انتظار داری در یک گروه تلگرامی مشکلات انارک حل بشه؟ مگر تعداد اعضای گروه تعیین کننده کارایی یا عدم کارایی هست؟ اینجا صرفا محلی برای گفتگو و ارائه راهکار هست. کی گفته اونچه در گروه مطرح می شه فردا افراد موظف به اجرا هستن؟ مگر مدیران گروه جز مدیران شهر هستن و یا سایر اعضای گروه چقدر قدرت اجرایی دارن؟ این نحوه برخورد شما دقیقا مثل برخورد سانسورچی هست که به رسانه ها مکتوب اعلام می کنن خفه بشید، انتقاد نکنید. چرا از طرح انتقاد و یا شکایت مردم در یک گروه تلگرامی واهمه دارید؟ باید مردم جهت طرح یک انتقاد و یا شکایت بیان کف خیابون دعوا راه بندازن که موثر واقع بشه از نظر شما؟ اینجا و هر نوع رسانه کوچک و بزرگ صرفا محل طرح موضوعات هست و دیگران که مسئولیت اجرایی دارند می توانند از محتوای مطرح شده جهت رفع مشکلات استفاده کنند.
- هر کسی اندازه خودش برای وسط میدون بودن سهم داره. شما اندازه خودت وسط میدون هستید؟ اینجا که یک شهر کوچک با کمترین بودجه و امکانات هست حالا انتظار دارید یک گروه تلگرامی حرف نزنن، عمل کنند؟ من نمی فهمم چرا بابت انارک ما دچار توهم هستیم و مدام مقایسه می کنیم. چرا ما انارکی ها بلد نیستیم با هم حرف بزنیم؟ چرا حاضر نیستیم دو تا انتقاد بشنویم؟ چرا؟ عیب از یک گروه و رسانه نیست عیب از خود ماست.
- شما مفتش انارک تشریف دارید که برای حضور در انارک باید به شما دوست عزیز مدارک ارائه کنیم؟ عبارت اولا، دوما را وقتی به کار می برن که طرف قصد داره از موضع قدرت صحبت کنه. فکر نمی کنم جنابعالی در جایگاهی باشید که بخواهید برای بنده یا دیگران از موضع قدرت اظهار فضل کنید. بعد هم هر کسی هر کجای این دنیا می تونه انتقاد کنه ومدافع مردم باشه. وقتی دارید در گروه صحبت می کنید ولو مخاطب شما یک نفر باشه باید مودبانه و محترمانه صحبت کنید اگر می خواهید احترام متقابل داشته باشید. پیشنهاد می کنم نحوه بیانتون را اصلاح بفرمائید دوست عزیز. اینجا کسی قصد قدرت نمایی یا اظهار فضل و یا تخریب و توهین نداره پس بهتره بهم احترام بزاریم.
- اینجا صف توزیع گاز هست یا نفت برادر من؟ اینجا یک محل برای گفتگو هست ولاغیر. چرا تاوان رفتار غلط دیگران در جای دیگر باید اینجا پس گرفته شود؟ صبح تو خیابون کسی به شما بی احترامی کنه اینجا با طرف برخورد می کنید؟ شان گروه را حفظ کنید دوست من به جای دیگرانی که به شما در صف توزیع بی احترامی کردن عذر می خوام اما دوست من این دلیل نمی شود تندخویی کنید و گروه را به چالش بکشید. رها کنید جناب معدنچی، اینجا محل دعوا نیست عزیز دل. حق مطرح کردن مشکلات خودتون را دارید عزیز من ولی حق برخورد با اعضا را نه. نه شما من هم همچین حقی را ندارم.
- دوستان از همگی خواهش می کنم کمی با هم مدارا کنیم مدارا تنها راه نجات این شهر هست. تا زمانی که ما انارکی ها خودمان با هم درست حرف نزنیم و به همدیگر رحم نکنیم، هیچکس هیچ کاری برای من و شما نمی کند و هیچ پیشرفتی هم رخ نمی دهد.
- بعد هم آقای معدنچی کسی که به یک آدم بیکار انتقاد نمی کنه. هر کس مسئولیتی بر عهده گرفت و کار کرد خب باید منتظر انتقاد و شکایت هم باشه این طبیعی است. ناراحت نشو از انتقادها بشنو. اگر درسته رفعش کن اگر نه این گوش در، اون یکی دروازه. ولی به دل نگیر، کنار هم نکش، تندی هم نکن. من می فهمم تو یک شهر کوچک و در نبود حداقل امکانات کارکردن و زندگی کردن چقدر سخته. هزار تا کار انجام دادی درست ولی وقتی یه تندی بکنی همه به باد می ره پس به دل نگیر و صبور باش و شنونده.
خانم فرازی: انتقاد میشه، نظرات گفته می شه و اگر راهکاری به ذهن رسید ارائه. کجای این مشکل داره؟
- آقای رشیدی: تا نظر مخالف نباشه کاری درست نمی شه. باید نظر داد، مشکل را عنوان کرد تا راه حلش هم پیدا بشه. شاید کسی خبر نداشت یا متوجه نبود که زیر پلهای جاده پرشده از خس وخاشاک. چون بین راه توقف نداشته، حالا که یکی متوجه شده نباید بگه؟ حالامثلا من نمی دونم این مربوط به کدوم ارگانه ولی وقتی عنوان می کنم عزیزانی که می دونن با فلان اداره هست بهش می رسونن تا خرابی بیشتر به وجود نیاد.
- خانم زاهد: از دیشب هم کسی با شما کاری نداشت. شما کاسه داغتر از آش شدید و صحبتهای بی ربطی کردید ودیگر هم با شما صحبتی ندارم .

ج: بالاخره با "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم:
1- آقای پاکروان رئیس شورا: این موضوع را که بدون دعوت شورا در بخشداری توسط بخشدار سابق جلسه گرفته بودن و بدون حضور بنده یا دیگر اعضا تصمیم ساخت آب انبار گرفته بودن و.... اعلام نمودم که چرا خیرین را با شورا روبرو نمی کنید تا حرفهای ما ک منتخبین مردم هستیم را بشنوند و... گفتم خیرین عزیز  یک چهارم یا یک سوم پولی ک قرار است خرج آب انبار کنید یه مینی بوس خریداری نموده و تحویل شهرداری نمایید و ما نیز اقدام به سرویس دهی روزنه برای اهالی و دیگر استفاده های عمومی خواهیم کرد ک مردم هر روز دعا گوی عزیزان بوده و امواتشان را درود و رحمت فرستند.
2- آقای میرزائی عشین نایب رییس شورا: چندین بار از طرف شورا درخواست شده و آقای پاکروان شخصا تماس گرفتن  که در شورا میزبان باشیم یا حتی اگر لازمه ما بریم خدمتشان و صحبت کنیم که متاسفانه تا بحال این اتفاق نیفتاده.
- یکی از اصلی ترین موانع اشخاصی هستن که نمیخواهند انارک متحول شود. مثلا زمانی که پروژه وتلند پساب انارک پس از چندین ماه مطالعه و بررسی به مرحله اجرا در آمد پس از مدتی یک اکیپ از یگان حفاظت راه و شهرسازی وارد محوطه و اقدام به تعطیلی پروژه نمودند و شکایتی نیز از شهرداری به عنوان تصرف زمینهای راه و شهرسازی شد. حال سوال اینجاست چهل سال زمینهای پساب در اختیار شهرداری بود و هیچ ادعایی روی آن نبود حال چه شد چه کسی چنین گزارشی را داده بود؟ چه کسی از این مورد اطلاع داشت که حتی پرسنل خود شهرداری نیز خبر نداشتند؟ البته در نهایت با پیگیرای صورت گرفته مشکل حل شد اما متاسفانه از این سنگ اندازیها بسیار است.
- بارها ذهنم درگیر این موضوع شده که چرا نمی گذارند انارک از مسیر زوال خارج شود و دقیقا هر زمان اتفاق خوب و خاصی قرار است برای انارک بیفتد ناگهان شاهد کارشکنیها و حواشی می شویم. تا اینکه به این نتیجه رسیدم، این افراد انارک را همین گونه می خواهند روبه زوال اما زنده تا بتوانند امور را در کنترل خود داشته باشند. چون با رونق شهر و افزایش جمعیت قطعا رقیبان بیشتری پیدا خواهند کرد و کنترل و جهت دادن به  امور برایشان سخت می شود.
- امسال برنامه های ویژه ای برای دخیل کردن همشهریان در امور شهر داریم که امیدواریم با پایان معضل ویروس کرونا بتوانیم  به آنها جامه عمل بپوشانیم.
- در حال حاضر  با بحث تصفیه پساب مشکل فضای سبز انارک با خروجی سه لیتر بر ثانیه حل خواهد شد و با افزایش محدوده شهر و جلساتی که در راستای ساخت و ساز واحدهای مسکونی مشارکتی داشتیم می تواند مشکل مسکن و گرانی اجاره بها را رفع نماید. همچنین امیدواریم با   جلساتی که با مسئولین پروژه کالکافی داشتیم  شاهد جهش افزایش جمعیت در انارک باشیم.
- در خصوص  هواشناسی انارک به عرض می رسانم در حدود هشتاد میلیون تومان تجهیزات در این خصوص توسط اداره  هواشناسی  خریداری شده  و پس از جلساتی که شورا با مسئول  هواشناسی شهرستان نایین برگزار نمود، قرار شد زمینی به متراژ ۱۰۰متر مربع در نظر گرفته شود که این نیز توسط شورا و شهرداری جانمایی و نقشه آن تهیه شد. اما زمان تنظیم قرارداد اداره هواشناسی درخواست ۱۰۰۰ متر مربع زمین نمود بدلیل تاثیری که ممکن است محیط اطراف بر داده های  دریافتی دستگاه ها بگذارد که متاسفانه شهرداری چنین زمینی در اختیار نداشت.  چندین مکان را پیشنهاد دادیم اما به تایید کارشناسان هواشناسی نرسید و در نهایت دو راه ماند اول اینکه صبر کنند تا شهرداری از اداره راه و شهرسازی زمین تهیه نماید یا اینکه خود اداره هواشناسی مستقیما از راه و شهرسازی درخواست کند که راه دوم را در پیش گرفتند. متاسفانه بر خلاف آنچه دیده می شود از زمینهای شهرداری انارک چیزی نمانده  و این زمینها متعلق به نهادهای دیگریست. اما بیش از یک سال است که طرح افزایش محدوده شهر ارائه گشته ولی با مشکلاتی در استان روبرو شدیم که امیدواریم هر چه بیشتر بتوانیم این افزایش محدوده را محقق نماییم.
- پیگیری کردیم سهمیه ((کپسول کاز)) انارک را به سه هزار کپسول  افزایش دهند.
3- آقای بقایی نیا عضو شورا: هماهنگی های لازم در این زمینه شده وطبق دستور شهردار محترم تمامی سگ ها ی ولگرد زنده گیری و جمع آوری می شوند. (جمع آوری سگهای ولگرد سطح شهر توسط پرسنل خدوم وزحمتکش شهرداری. انارک چهارم فروردین ۹۹) یکی از دغدغه های اصلی شهرداری جمع آوری سگهای ولگرد می باشد. باتوحه به تعداد زیاد آنها در سطح شهر این جمع آوری زمان بر و با سختی انجام می شود لذا از همشهریان گرامی تقاضا م یشود که در این زمینه صبور باشید تا جمع آوری انحام شود.
4- آقای معدنچی: نفت سهم برج ۱۲ اول اردیبهشت اعلام می شود. به دلیل گرم شدن هوا دو ماهه شده.
5- آقای معدنچی: جای گفتن نداره ولی همینجور که بنده و بخشداری در جریان هست پدر شما حاضر نبود کارت بانکی خودش را بده تا شمارش ثبت بشه می گفتن کارتم را به کسی نمیدم .انگار ما قصد سوئ استفاده را داشتیم و یا انکه دزد باشیم. دلیل این سرگردانی و برطرف نشدن مشکل این بود. روز های اول سیستمی وجود نداشت واسه ثبت نام فقط ارسال می کردیم نایین. وقتی اونجا گم می شد تقصیر ما بود؟؟؟ بعدش هم کلا یکبار هزینه گرفته می شد اینم پول پست و کاغذش بود.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.