چه باید کرد؟

انارک نیوز - اخبار تکمیلی و گزیده کوتاه دیدگاهها و راهکارهای انارک از شنبه یازدهم آبان ماه 98 تا آدینه هفدهم به شرح زیر می باشد. 

الف- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم: 
- جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی مراسم راهپیمایی یوم ا... 13 آبان بخش انارک به ریاست آقای تاجمیری بخشدار انارک و با حضور امام جماعت و فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج انارک، فرماندهی انتظامی بخش، نایب رییس شورای اسلامی شهر و مسئولین دستگاههای اجرایی و مدیران و نمایندگان شرکتها و کارخانجات سطح بخش در محل بخشداری برگزار و تصمیماتی در راستای هرچه باشکوهتر برگزار نمودن این راهپیمایی اتخاذ و به تصویب رسید. 

ب- چکیده دیدگاه ها و راهکارها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است" این است:
- نارضایتی از بردن تجهیزات گازرسانی انارک به فرخی و لزوم پاسخگو بودن آقایان محترم پوربافرانی نماینده و تاجمیری بخشدار انارک، بجای درخواست از مردم سالخورده ناتوان برای تحویل کپسول های گاز به مسئول مربوطه و دریافت آن در آینده، بهتر است وانتی کپسولها را درب خانه تحویل گیرد. انتقاد از برخی از جلسات کوتاه مدت مسئولین که حواس مدعوین با پذیرایی پرت می شود.

ج-  اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- آقای حسینی: چه عکسهای زیبایی. میشه بپرسم این جلسه چند ساعت طول کشیده ؟؟!! در فیلم و تصاویر جلسات دولت و سطوح بالا دیدیم که یک بطری آب معدنی ولیوان جلو افراد هست. البته برای نهار و غیره هم بعد از جلسات ساعتی سر میز نهار میرن. یا در دوره ها و جلسات و کلاسهای خودمون که از هشت صبح تا اذان ظهر طول می کشه، نیم ساعتی بین اون کلاسها یا جلسات از اتاق جلسه خارج شده و روی میز برامون کیک و چایی و نسکافه می گذارند که افراد استفاده کنند ولی ندیده بودیم در جایی که مسئولین برای جلسه ای یک ساعته شرکت می کنند بجای توجه و بحث بر سر موضوع جلسه حواسشون به خوردن چایی و مخلفات باشه. همینه که کار ما سامان نمی رسه.
2- خانم فرازی: اعلام کرده اند کپسولهای گاز خالی رو بیارید ولی خیلی از ساکنین انارک مسن هستند و این توانایی را ندارند. باید کپسول رو در خونه ها رد و بدل کنند. واقعاً این امر شدنی نیست؟؟؟
3- آقای ترابی: به قول اخبار سال ۹۳ گازدار شدن شرق اصفهان کلید خورده دوساله مردم دارن لوله کشی گاز انجام میدن. امسال گفتن باید برید واسه نفت ثبت نام کنید. مثل نفت نشه اول برو ثبت نام، دوم برو ببین شارژ شده، سوم برو کارت بکش. همه میدونن گاز و جاده کارهای اساسی مربوط به نماینده و بخشداری می شه از شورا می خوان که ورود کنن و پیگیری همین.
4- ناشناس: مشکل اصلی فک کنم نماینده آقای پور بافرانی هم هستند که از حق مردم انارک دفاع نکردن و همینطور بخشدار. تا جایی که من پیگیری کردم شورا هم خیلی تلاش کردن در این مورد ولی متأسفانه بیفایده بوده. وقتی قرار بوده اون مخزن را به انارک بدن ولی سر از فرخی در میاره، مسئولای رده بالاتر هم باید جوابگو باشن.
5- آقای مهدوی: شورا از آقای بخشدار بخواد که مخزن که از انارک بوده چرا به فرخی دادن. جواب بخشداری را شورا به مردم بدهند. درست است وظیفه بخشداری است، اگر شورا پیگیری کند کسی نمی تواند بگوید وظیفه شورا نیست و پیگیری هم کرده. از بخشدار و نماینده بخواهید که چی شد حتی اگر لازم باشد چند نفری با استهشاد به استانداری ودفتر ریاست جمهوری باید منعکس کرد. دیگری مسئولی که قول داده باید جوابگو باشد. بهانه جمعیت و یا ..... من در رابطه با جاده شکایت کردم. خدا روشکر جاده را افتتاح کردن از حداقل سه ماه پیش تاکنون جاده به همین طور بوده.
6- آقای رشیدی: اگه همه باهم به فرمانداری و استانداری از بخشدار شکایت می کردن، شاید مشکل زودتر حل می شد. این آقا چون می بینه باهمه این مشکلات هنوز پابرجاست خوب معلومه، واسه گاز کاری نمی کنه. نماینده هم که برای ۴ تا رأی بیشتر مسلماً به جاهای شلوغتر فکر می کنه. برای همین مخزن گاز انارک سر از فرخی در میاره. اگه همه انارکیها و چوپانانیها متحد بشن و به اینگونه نماینده ها رأی ندنT روشون حساب می کنن و دیگه اینجوری ندید نمی گیرنشون.

د- در اینجا با عنوان شیرین"شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم که آقای میرزایی نایب رئیس شورای شهر می باشد:
اینکه علیرغم پیگیریها این دستگاه در فرخی افتتاح می شود، متأسفانه خارج از اختیارات شوراست. زمانی که پاسخ منطقی داده نمی شود، زمانی که بحث جمعیت را بهانه کرده، در حالی که روستاهای نایین با دو خانوار گاز دارند. زمانی که از پنج ایستگاه دختر، سه ایستگاه در خور افتتاح شده و سهم شهرستان نایین هیچ است و باز هم وعده آینده داده می شود، در حالی که ایستگاه انارک یک هفته به افتتاح  تغییر اولویت می دهد، همه درد است.
- در مورد آسفالت اقدامات و هزینه هایی که در این خصوص انجام شده و باز هم در آینده صورت می پذیرد خود گویاست، حفاری گاز و آب و غیره اجتناب ناپذیر است. لیکن شهرداری انارک با هیچ درآمدی تلاش کرده مشکلاتی از این دست را برطرف کند. در این دوسال صدها میلیون تومان هزینه آسفالت در انارک شده که تأمین این بودجه در این اوضاع بسیار مشکل است.

ه- کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین پرانتزها از انارک نیوز می باشد.