اخبار‌ تکمیلی هفته

انارک نیوز - اخبار تکمیلی و گزیده کوتاه نظرات، انتقادات و پیشنهادها درباره انارک در هفته جاری از شنبه پنجم مردادماه 98 تا امروز یازدهم به شرح زیر می باشد. قابل ذکر است که در صورت دریافت هرگونه خبر، نتایج جلسات، تصمیم های گرفته شده و پاسخ مسئولین به اطلاع همشهریان عزیز رسانده می شود. 

الف- در آغاز به اخبار می پردازیم:
- نشتی کپسول گاز دریک منزل مسکونی واقع در شهرک شهید رجایی انارک حادثه آفرید. دراین حادثه یک نفر مصدوم که توسط نیروهای اورژانس 115 به مرکز بهداشت و درمان انارک انتقال داده شد. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

ب - اینک بخش تلخ "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است" که امیدواریم در آینده نزدیک قبل از "نوشدارو پس از مرگ سهراب" پاسخی به آنها داشته باشیم:
[در رابطه با خبر هفته گذشته درباره درگذشت جانگداز یکی ار جوانانمان و تخریب دیواری در امامزاده داریم:]
1- (ی): درمورد تجهیز قسمت درمان نخلک نامه نگاری و فشار می آوردین، هرچند که بخش خصوصیه. به هرحال کلی جوون دیگه اونجا سرکارن، بازم احتمال تکرار اون اتفاق هست.
2- (.): کاش واسه جاده ی آسفالت گردنه زنجیرگاه که گرفته شد و بجاش خاکی دادن بهمون، نامه می نوشتیم. کاش برای معدنهایی که تعطیل شدن نامه می نوشتیم. کاش واسه مدرسه هامون که یکی پس از دیگری تعطیل شدن نامه می نوشتیم. کاش واسه دردهای مشترکمون نامه می نوشتیم...
3- (علی): شما که رئیس شورا هستید چگونه یکی از افراد شورا آنجا حضور داشته و شما بی خبر هستید؟
4- (على): اگر خلافی انجام شده امامزاده و عام ندارد با آن باید برخورد شود. اگر قرار بوده ساخت و سازی انجام شود باید با اجازه شورای شهر و شهردار انجام شود. اجازه بدهیم گفته شود آیا ساخت و ساز قانونی بوده یا خیر و اگر خیر که باید خراب می شده. خواستار اجرای قانون هستم.
5- (زاهد): آیا چون بخش خصوصی است نباید برا تجهیز آن فشار اورد؟ نخلک خصوصی نیست و در انجا مدیریت دولتی وجود دارد اما بهره برداری از معدن و فراوری ان به بخش خصوصی اجاره  داده شده است. فرقی ندارد دولتی باشد یا نباشد، وقتی  کارگاهی با آن همه خطرهای مختلف وجود دارد و فاصله آن محل با  مرکز شهرستان بیش از صد و سی کیلومتر است و به قول خودشان سیصد نفر پرسنل دارد باید مرکز درمانی مجهز با کادری مجرب داشته باشد و حتی اورژانس و یا هلال احمر نیز در انجا مستقر باشد. بنظرم همه تقصیرها به مدیریت مجموعه بر نمیگردد بلکه شبکه بهداشت نیز بخاطر  بی توجهی به این امر مقصر است. وقتی در شبکه بهداشت، مرکزی به عنوان بهداشت حرفه ای  وجود دارد و فکر می کند فقط وظیفه اش معاینه دوره ای کارگران و یا نظر به سلامت کارگران هنگام استخدام دارد.
و
هر کسی و گروهی برای مسایلی خاص بهش بر می خوره و برای رفع مشکلش نامه نگاری می کند و مطمئناً افراد در زمینه های مختلف سلایق مختلف دارند. امروز جهت این کار (امامزاده) می گویند نامه های متعدد نوشته شده دیگران هم می توانند در ارتباط با مسایلی که فکر می کنند حقی ضایع  شده و یا باید مشکلی حل شود نامه و درخواست بنویسند.
و
الان صحبت از ساخت و ساز غیر قانونی نیست ، بلکه صحبت  از تصرف غیر قانونی زمین است. در ارتباط با ساخت بدون مجوز شهرداری و شورا بدون حکم نمی توانند عمل کنند، اما در ارتباط با تصرف زمین که متعلق به سازمان زمین شهری است آن یگان ویژه اختیارات قانونی دارد. اما الان دو اتفاق افتاده بکی خراب کردن ساخت و ساز جدید که بحثی درش نیست اما متاسفانه هرچه ساخت و ساز از قبل نیز بوده تخریب شده که این سوال را ایجاد می کند که اگر این ساخت و ساز غیر قانونی بوده چرا در این چند سال اقدامی جهت تخریب آن صورت نگرفته و اینکه درختان چندین ساله کنده شده اند واقعاً جای تاسف دارد. ضمن آنکه می توان قانون را بدون خشونت نیز اجرا کرد. مطمئناً اگر تصرف غیرقانونی نیز انجام شده تصرف شخصی نبوده و این محل عمومیت داشته است. در مورد موضوع اخیر متاسفانه اطلاع رسانی دقیق انجام نشد، عده ای فکر کردند در رینگ مسابقه  پوزه حریف را به خاک مالیده اند و بعد که صدای اعتراضات به حق یا ناحق بلند شد، حتی خود نمی دانستند کاری که انجام شده قانونی بوده؟ و حرفهای ضد و نقیض شروع شده که فلان مسئول و شورا خبر نداشته و بعد دوباره گفتند که اصلا خود شهرداری در خواست کرده و خیلی مسایل دیگر. کلاً با نظر شما که قانون باید برای همه اجرا شود موافقم اما بدرستی می دانم که اجرای قانون روحی دارد و در شرایطی همه در مقابل قانون یکسان نیستند چون در هر قانونی تبصره هایی نیز وحود دارد.
6- (فرازی): آب انبار پشت حصار همچنان آب حاصل از شست و شو و... هرز میره ملت دبه هاشونو برا پرکردن آب، اونجا میشورن!!! جایی که آب حکم طلاست، اونم از نوع آشامیدنی و شیرینش!!!
7- (مسافر): زحمات زیادی کشیدند تا آب انبار ساخته شد، قدر بدانیم. روح آنان که بنیانگذار مکانهای عام المنفعه و صدقات جاریه هستند شاد.
 
ج- در اینجا با عنوان شیرین"شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم که شوربختانه این هفته پاسخی نداشتیم.

انارک نیوز اعلام می دارد کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود می باشد.