تنها ۱۱۰ میلیون برای ورود به مجلس هزینه کردم/ سیستم اداری ما سرمایه گذاران را فراری می دهد

نماینده مردم نایین می‎گوید هیچ اسپانسر تبلیغاتی در انتخابات نداشتم، مردم لطف کردند و بسیاری از کارها را در ستاد بدون دریافت هزینه‌ای انجام دادند، حتی وسایل نقلیه هم از خودشان بود بنابراین تنها مبلغی حدود ۱۱۰ الی ۱۲۰ میلیون برای ورود به مجلس هزینه کردم.
عباسعلی پوربافرانی

خبرگزاری خانه ملت- گل زری فرخنده بخش؛ عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین، خور و بیابانک است که بر اساس اظهارات خودش هیچ اسپانسری نداشته و مردم بسیاری از کارها را در ستاد بدون دریافت هزینه‌ای انجام دادند و حتی وسایل نقلیه هم از خودشان بود.
پوربافرانی می‌گوید تنها  110 تا 120 میلیون برای ورود به مجلس هزینه کردم  و بخشی از این هزینه به دلیل مسافت بالای بین روستاها بود که باید هزینه زیادی صرف رفت و آمد به آنها می شد.
این نماینده در فضای مجازی روزانه بیش از صد پیام اختصاصی و  به طور متوسط روزانه حدود صد پیامک دریافت می‌کند و تاکید دارد که سعی می‌کنم تا حد امکان جواب مردم را بدهم و اگر به طور متوسط بخواهیم حساب کنیم تعداد تماس های ارسالی و دریافتی روزانه حدود  300 تا 400  تماس می‌شود.
پوربافرانی عضو فراکسیون بهداشت و درمان، عضو فراکسیون ولایی، فراکسیون اشتغال و توسعه روستایی و رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی است. با توجه به فرا رسیدن نوروز 98 بر آن شدیم تا پای صحبت های این نماینده بشینیم و نقطه نظراتش را درباره موضوعاتی مانند عملکرد مجلس دهم و کمیسیون بهداشت، هزینه های انتخاباتی، مشکلات اصفهان و زندگی شخصی اش جویا شویم.
مشروح این گفت و گو را در ادامه می خوانید.
لطفا در ابتدا خودتان را معرفی کنید؟
من در سال 1351 در یک خانواده مذهبی در روستای بافران متولد شدم و در 7 سالگی پدرم را از دست دادم  در سال 1370 وارد دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بهداشت شدم و به دلیل اینکه بورسیه وزارت بهداشت بودم  در این وزارتخانه به عنوان کاردان مشغول کار شدم و سپس هم لیسانس و فوق لیسانس گرفتم و اکنون نیز در حال دفاع از پایان نامه ام برای اخذ دکترای  مدیریت آموزشی هستم. مدتی در شبکه‌های بهداشت و درمان از پایین ترین سطح در مراکز بهداشتی درمانی روستایی، مرکز بهداشت شهرستان، شبکه بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و سپس وزارت بهداشت مشغول بودم و  اکنون نیز در مجلس فعالیت می‌کنم.
چه شد که وارد عرصه سیاست و نمایندگی شدید؟
من در دوره نهم کاندیدا شدم که البته خیلی جدی نبود و فقط در حد ثبت نام بود که به صورت اتفاقی هم برای انتخابات دوره دهم ثبت‌نام کردم و مردم هم به من لطف کردند و از بین کاندیداها به ما رأی دادند؛ مستقل وارد شدم و به هیچ جناح وابسته نبوده و نیستم. کاندیدای مردم کوچه و بازار بودم و برای خدمت به همین مردم نیز وارد عرصه سیاست شدم و از زمان ورود به مجلس هم در کمیسیون و هم در مجلس فعالیت جدی دارم و به طور مرتب به منطقه سر می‌زنم.
 ما دو شهرستان داریم که حوزه انتخابیه‌ ما یک سوم مساحت استان اصفهان را تشکیل می‌دهد البته جمعیتش زیر صد هزار نفر است اما مساحتش خیلی زیاد است؛ متاسفانه زمانی که ما وارد مجلس شدیم با رکود و ورشکستگی، کمبود منابع، تحریم‌، جنگ اقتصادی، افزایش قیمت کالاها و خدمات و بیکاری روبرو شدیم یعنی  با کلکسیونی از مشکلات که شاید در طول 40 سال گذشته انقلاب با آن روبرو بود، در طول این دو تا سه سال اخیر مواجه شدیم اما با وجود تمامی این مشکلات نهایت اهتمام خود را برای خدمت به مردم به کار می بریم.
 جایی گفته اید شما حامی مالی برای ورود به مجلس نداشتید؟ 
هیچ اسپانسری نداشتم مردم لطف داشتند و بسیاری از کارها را در ستاد بدون دریافت ریالی هزینه‌ انجام دادند و حتی وسایل نقلیه هم از خودشان بود. هزینه‌ای که به بنده برای انتخابات تحمیل شد که شاید باور آن برای برخی بسیار سخت باشد مبلغی حدود 110 الی 120 میلیون بود که البته بخشی از این هزینه به دلیل این بود که حوزه انتخابیه ما دور است و ما 300 روستا داریم که رفت و آمد بین آنها هزینه زیادی می برد و بخشی هم برای چاپ پوستر صرف شد.
 بهترین و بدترین خاطره در دوران نمایندگان را بفرمایید؟
بهترین خاطره مربوط به اولین روزهای تشکیل مجلس بود که به دیدار مقام معظم رهبری رفتیم و آنجا مطالبی بیان شد که کاش آن مطالب اجرایی و عملیاتی می شد.
بدترین خاطره هم مربوط به مراجعه بسیار مردم به دفترم به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری است و ما جوابی نداریم و شرمنده آنها می‌شویم البته خاطره های  تلخ زیاد است مانند مراجعه جوان بیکار و اینکه ما نمی‌توانیم برای او کاری بکنیم. بسیاری از مواردی  علیرغم پیگیری‌ها یا به نتیجه نرسیدند و یا نتیجه‌ای که می‌خواستیم حاصل نشد مانند بسیاری از مصوباتی که اجرایی نمی‌شود متاسفانه برنامه ششم توسعه که نزدیک به 3 سال از تصویب آن می‌گذرد، به درستی اجرا نشده است.
ما علیرغم کارهای انجام شده علاقمند بودیم در حوزه‌های ‌آب، راه، گاز، جاده و به ویژه اشتغال کارهای بیشتری انجام شود و  بیش از 300 جلسه در حوزه سرمایه‌گذاری برگزار شد اما متاسفانه تنها تعداد اندکی از این جلسات  به نتیجه رسید و در واقع این بدترین خاطره های من است و من زمانی خشنود می شوم که بتوانم برای مردم قدمی بردارم.
جایگاه  و عملکرد مجلس را در کشور چطور ارزیابی می‌کنید؟
 جایگاه مجلس در کشور بسیار ویژه و مهم است هر چند برخلاف تصور مردم، مجلس نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد؛ متاسفانه دفتر نماینده سیار است و نمی‌تواند دفتر ثابت داشته باشد بنده  دو شهرستان در حوزه انتخابیه ام وجود دارد که فاصله دو شهرستان 300 کیلومتر است و باید به طور مرتب به آنها سرکشی کنم و از سویی به طور متوسط هفته‌ای یک بار به نایین و ماهی یک بار به خور و بیابانک می‌روم  بقیه زمان هم در جاده در حال رفت و آمد هستیم. توقعی که مردم از نماینده دارند با آن چیزی که برای او تعریف شده متفاوت است البته مردم هم حق دارند زیرا تنها کسی که دم دستشان است و می‌توانند با او راحت باشند، نمایندگان مجلس هستند در واقع مردم نمی‌توانند با خیلی از مسئولان شهرستان‌ها به راحتی نماینده ملاقات داشته باشند، توقع مردم هم در این شرایط درست و به جا است ولی متأسفانه به همین دلایل مختلف امکانش نیست بنابراین علیرغم جایگاه حساس، ویژه و مهمی و تأثیرگذاری که مجلس در کشور دارد اما همه اختیارات در دست یک شخص نیست.
فرض کنید سوالی از وزیر داری، استیضاحی را امضا می‌کنی یا طرحی را پیشنهاد می‌دهی فاصله از طرح موضوع تا به نتیجه رسیدن ‌آنقدر طولانی است که یا انگیزه‌ات را از دست می‌دهی  یا موضوع از نظر زمانی ارزش خود را از دست می‌دهد و یا اینکه ابزار لازم برای اینکه همه اینها دست به دست هم بدهند و کنار هم جمع شوند، وجود ندارد. اگر بین قوای سه گانه تحت فرماندهی مقام معظم رهبری وحدت، همدلی و انسجام وجود نداشته باشد، هیچ کاری در نظام به نتیجه نمی‌رسد.
اولویت مجلس در سال 98 که آخرین سال مجلس دهم است، چیست؟
اگر بتوانیم مشکل معیشت و اشتغال را در کشور حل کنیم در پی آن بسیاری از مشکلات دیگر هم حل می‌شود هر چند در مجلس تصویب کردیم که برای ایجاد اشتغال تسهیلات بدهیم اما وقتی تسهیلات را می‌دهیم، فرد در مسیر بروکراسی اداری و کش و قوس تعهدات بانک‌ها می‌ماند وعملا اشتغال ایجاد نمی‌شود.
بنده در راستای امور تسهیل‌گرایانه و باز کردن این مسیر سال گذشته طرحی برای ایجاد کمیته سرمایه‌گذاری در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها ارائه کردم تا سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار معطل این موضوع نشود که بخواهد دنبال حل بروکراسی‌های اداری و مجوز و تسهیلات برود اما متاسفانه این طرح یک سال و نیم منتظر طرح در مجلس است.
اولین اولویت اقتصاد و بعد از آن توجه به فرهنگ است زیرا ما کشوری اسلامی هستیم و مذهب رسمی ما تشیع است و باید فرهنگ اسلامی در یک کشور اسلامی از همه ابعاد مانند بانکداری، اشتغال، دانشگاه‌ها، رفت و آمد و مراودات نهادینه شود و اگر اسلام مد نظر در کشور پیاده شود بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد البته امنیت که از مهمترین مقوله ‌ها است که اگر نباشد به طور قطع نمی‌توانیم اتفاقات دیگر را در کشور رقم بزنیم و بسیاری از مسائل از جمله اشتغال، سرمایه‌گذاری، سلامت، نهادینه شدن فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی در سایه امنیت خودنمایی می‌کند.
 مهمترین طرح یا لایحه ای که  در سال 97 در مجلس تصویب شد چه بود؟
یکی از بهترین مصوبه‌های مجلس در سال97، ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بود البته علیرغم اینکه ما در این زمینه قانون مصوب کردیم بعضی‌ها قانون را دور زدند یا هنوز در بعضی جاها اجرایی نشده بنابراین به نظر می رسد باید مسیر قوانین مصوب مجلس به گونه‌ای باشد که قبل از تصویب ابعادی که بعدا به آن پرداخته می‌شود، پیش‌بینی شود بهرحال در یک مصوبه ممکن است حقی را ناحق و ناحقی را حق بدانیم و یا کشور را از داشتن یک ظرفیت خوب محروم کنیم یا یک عنصر غیرسالم را در اثر این مصوبه ارتقا دهیم که برای کشور ضرر داشته باشد.
 آیا  شما حاضرید فیش حقوقی‌تان را در معرض دید عموم بگذارید؟
بله از نظر من مشکلی ندارد البته در حقوق و مزایای نمایندگان به نسبت تعداد شهرستان‌ها و خود فرد تفاوت‌هایی وجود دارد دوم اینکه هزینه‌هایی که وجود دارد ممکن است نماینده‌ای نیاز نداشته باشد که کل این مبلغ را در جایی هزینه کند و یا ممکن است نماینده نیاز داشته باشد تا تمام این مبلغ را هزینه کند تا خدمات به مردم ارائه کند، یا دفترش را ساماندهی کند و یا اگر جایی کمکی از نماینده بخواهند منبعی در اختیارش نیست تا کمکی کند.
یعنی شما به افراد نیازمند حوزه انتخابیه تان کمک مالی هم می کنید؟
در حد توانم سعی می‌کنم دستی را هرچند کوچک بگیرم مردم در شرایط سختی هستند و ممکن است در حوزه‌های مختلف توان انجام تعهدات و توان زندگی حداقلی را نداشته باشند و این دستور دینی است که انسان اگر بتواند حتی کمک کوچکی به نیازمندی داشته باشد باید حتما این کار را انجام دهد.
وضعیت اقتصادی کشور در سال 98 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟   دولت را  در رفع مشکلات اقتصادی موفق دیده اید؟
دولت در برخی عرصه‌ها سعی کرده کارهای خوبی انجام دهد اما متأسفانه بعضا سیاست‌های شتابزده و عجولانه و متأسفانه وجود رانت و فساد و سوء مدیریت در برخی حوزه‌ها سبب شده تا سال 97 شرایط خوبی نداشته باشیم
قطعا عملکرد دولت خوب نبوده که اگر خوب بود منجر به کارهای خوب می‌شد البته دولت در برخی عرصه‌ها سعی کرده کارهای خوبی انجام دهد اما متأسفانه بعضا سیاست‌های شتابزده و عجولانه و متأسفانه وجود رانت و فساد و سوء مدیریت در برخی حوزه‌ها سبب شده تا سال 97 شرایط خوبی نداشته باشیم.
به عنوان مثال در حوزه اقتصادی، سیاست‌های ارزی به گونه‌ای طراحی شد که مقدار زیادی ارز و کالاهای اساسی که باید با ارز مناسب وارد می‌شد را از دست دادیم متاسفانه در حال حاضر ارز از کشور خارج  و گوشت وارد می شود در صورتی که این ارز باید در اختیار تولید کننده قرار گیرد و مسیرش را نیز هموار کنیم.
مثلا اگر تولید‌کننده‌ای بخواهد برای تأمین گوشت، مرغ، شترمرغ، شترو گاو پرورش دهد، آنقدر در مسیر بروکراسی اداری قرار می گیرد که هم انگیزه‌اش را از دست می‌دهد و هم ارزش سرمایه‌اش کم می‌شود.
متأسفانه یکی از معضلات کشور در تمام حوزه‌ها بحث قاچاق است و عدم نظارت لازم بر مقوله قاچاق، مشکلات اقتصادی جبران‌ناپذیری را ایجاد می‌کند البته در بسیاری از حوزه‌ها راهکار برای جلوگیری از قاچاق وجود دارد. مثلا طرح رجیستری وزارت ارتباطات موجب کاهش میزان ورود قاچاق گوشی‌های تلفن همراه به کشور شد در بسیاری از عرصه‌ها می‌توان از راه‌های الکترونیک، سامانه‌ها و پایگاه‌ها این کارها را انجام دهیم و مانع از خروج منابع کشور و کالای قاچاق به کشور شویم.
متاسفانه ارز اختصاصی مورد نیاز برای فراگیری دانش و نیازهای تولیدکنندگان را به خارج از کشور می‌فرستیم تا به وسیله آن گوشت وارد کنیم و این به دلیل عدم نظارت درست در سیستم توزیع کشور است.
در فضای مجازی فعالیت دارید؟
 فرصت فعالیت در فضای مجازی را ندارم، در تلگرام به دلیل فیلتر خیلی فعالیت ندارم ولی اگر مجبور باشم برای دریافت فایل یا پیگیری موضوعی وارد می‌شوم، در اینستاگرام فعالیت دارم و به طور متوسط هفته‌ای 3 تا 4 پست می‌گذارم البته در شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند سروش، بله، ایتا هم فعال هستم؛ در فضای مجازی روزانه بیش از صد پیام اختصاصی و در موبایل به طور متوسط روزانه با توجه به مناسبات و ایام و کار شخصی حدود صد پیامک دریافت می‌کنم.
آیا فرزندتان نیز در فضای مجازی فعالیت دارند؟
من یک دختر دارم که کلاس اول ابتدایی است.
تماس هایی که از طریق مردم حوزه انتخابیه تان می شود را جواب می دهید؟
 سعی می‌کنم تا حد امکان جواب مردم را بدهم،‌ میزان تماس‌ها در ساعت اداری و ایام تعطیل و مناسبت‌ها متفاوت است، مردم وقتی درگیر جشن، عید و مراسم باشند کمتر به سراغ ما می‌آیند اما زمانی که درگیر فعالیت اداری  هستند بیشتر کارهای شخصی و عمومی را پیگیری می‌کنند، اگر بخواهیم به طور متوسط حساب کنیم تعداد تماس های ارسالی و دریافتی حدود  300 تا 400  می‌شود.
نظرتان راجع به استعفای وزیر بهداشت چیست؟
وزیر بهداشت در زمان فعالیت خود خوب کار کرد ولی اگر در عرصه اجرا ، قانونگذاری و نمایندگی همدلی، همراهی، انسجام، وحدت، همکاری و هماهنگی وجود نداشته باشد، نتیجه اثربخش و مطلوب حاصل نمی‌شود و فرصت لازم  از دست خواهد رفت  یا باید سختی‌ها و مشکلات را پذیرفت و مسیر را ادامه داد و یا اینکه عده‌ای در میانه راه خسته می‌شوند و یا از سایر رقبا کم می‌آورند و یا نمی‌توانند همگام با سیاست های آنها باشند بنابراین مجبور به پا پس کشیدن و استعغا می‌شوند.
به نظر شما  بعد از انقلاب کدام یک از وزرای بهداشت عملکرد بهتری داشتند؟
همه وزرای بهداشت و درمان با توجه به اینکه این حوزه عرصه خاصی است و همه مردم با آن سر و کار دارند، تلاش و عملکرد مناسبی داشتندولی در برخی از حوزه‌ها آقای دکتر پزشکیان خوب عمل کردند، تیم آقای دکتر هاشمی هم خوب بودند. خود ایشان هم علیرغم اینکه فوق تخصص چشم بودند و خیلی‌ها از ایشان تصور دیگری داشتند اما زمان زیادی برای حوزه سلامت صرف می کردند تلاش زیادی داشت؛ نمکی هم یکی از فعالان این حوزه است. ولی بنده چون کار با همه وزرا را تجربه نکردم نمی‌توانم بگویم چه کسی بهترین بوده، اما در مجموع می‌توان گفت همه وزرا تلاش کرده‌اند به عنوان مثال آقای هاشمی در حوزه طرح تحول سلامت که شروع خیلی خوبی داشت یا آقای نمکی در حوزه اعتبارات و بودجه شروع به فعالیت کرده که می‌تواند مثبت تلقی شود. آقای پزشکیان آن زمان در حوزه بهداشت فعالیت مناسبی داشت و خانم دستجردی در حوزه‌ آموزش خوب عمل کردند.
اینطور باید گفت که از دیدگاه مردم تمامی وزرا در برخی حوزه‌ها موفق بودند ولی هیچ کدام نتوانستند تمامی مطالبات مردم را پاسخگو باشند.
گویا بحث زیرمیزی دوباره به روند قبل برگشته است؟
متأسفانه به دلیل اینکه طرح تحول نظام سلامت نتوانست منابع لازم را به دست بیاورد و در حال حاضر مطالبات بسیاری از سوی بیمارستان‌ها، پزشکان و بیمه‌ها ایجاد شده،  گزارش‌هایی واصل شده که برخی از پزشکان زیرمیزی دریافت می‌کنند، این کار درستی نیست و مریض مجبور به پرداخت آن می‌شود؛ امیدواریم هیچ کدام اعضای جامعه پزشکی به سراغ این پدیده مزموم نروند.
درباره استعفای نمایندگان استان اصفهان توضیح دهید و اینکه مهمترین مشکل استان چیست؟
قرار نبود استعفای نمایندگان اصفهان رسانه‌ای شود و یا خیلی طول بکشد اما به دلیل عدم تعهد دولت به تعهداتش انجام شد
شرایط آب در اصفهان خیلی سخت بود و فشار مردمی هم زیاد شده بود که منجر به استعفای نمایندگان شد این استعفا توسط یکی از نمایندگان تدوین شد و من جزو نفرات آخری بودم که این استعفا را امضا کردم از این جهت که می‌خواستم به رأی نمایندگان و به هماهنگی، وحدت و انسجامشان لطمه نخورد. من نمی‌گویم بهترین مسیر استعفا است اما در برخی شرایط استعفا هم می‌تواند کمک کننده باشد ضمن اینکه قرار نبود استعفا رسانه‌ای شود و یا خیلی طول بکشد اما به دلیل اینکه دولت به تعهداتش عمل نکرده بود و جلسات زیادی با دکتر لاریجانی برگزار شده بود و هیچ کدام به نتیجه نرسید و تمامی مسیرهای اولیه طی شده بود بنابراین مجمع به این جمع‌بندی رسید که استعفایی را نسبت به عدم ایجاد ردیف بودجه‌ای برای آب اصفهان داشته باشند.
نتیجه چه شد؟
تقریبا مواردی با توجه به قول‌‌ها و مسائل مطرح شده در حال پیگیری است و ما هم به دنبال این بودیم که پیگیری بیشتری انجام شود و تقریبا می‌توان امیدوار بود که ان‌شاء الله اتفاقاتی بیفتد.
مهمترین آسیب اجتماعی موجود در استان اصفهان از نظر شما چیست؟
مسئله آب یکی از آسیب‌های اجتماعی است که اگر تأمین نشود می‌تواند از نظر اجتماعی مسائل و مشکلاتی را به وجود آورد.
گردشگری سلامت در اصفهان در چه وضعیتی است؟
یکی از جاذبه‌های گردشگری جهان شهر اصفهان است و در اصفهان گردشگری سلامت پیش‌بینی شده و دهکده سلامت در این حوزه کار می‌کند، کارهای خوبی انجام شده ولی تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.
تأثیرگذارترین اتفاق در حوزه انتخابیه در قالب لایحه یا طرح چه بوده؟
بخش انارک شهرستان نائین و  شهرستان خور و بیابانک فاقد گاز سراسری بودند که با پیگیری ها گازرسانی از طریق مخازن CNG را برای آنها برقرار کردیم. در بودجه 98 اختصاصا نام خور و بیابانک هم اضافه شد که امیدواریم توسط شورای نگهبان تصویب شود و ان‌شاء الله در آینده با این اتفاق گاز سراسری از طریق خط لوله به شهر انارک شامل بخش انارک و روستای چوپانان از توابع شهرستان نائین و شهرستان خور و بیابانک در آینده انجام خواهد شد. این امر بیشترین اعتبار را از محل تأمین اعتبار می‌خواهد و مسئله آب روستایی و جاده و بیمارستان را در دو حوزه داریم. در حوزه اشتغال هم یکسری کارهایی انجام شده که ان‌شاء الله نتیجه بدهد.
در حوزه سلامت چه اقداماتی انجام شده است؟
در نائین بیمارستانی وجود نداشت. بیمارستان خیرسازی را برای تکمیل به دولت تحویل دادیم که در حال بازسازی است، دستگاه MRI و سایر دستگاه‌ها و تجهیزات بسیاری در حوزه انتخابیه وجود نداشت که می‌خواهیم به مجموعه اضافه کنیم که ان‌شاء الله تا اوایل سال 98 بیمارستان‌ها مجهز شود و  بیمارستان شهر خور را هم راه‌اندازی خواهیم کرد.
چه موضوع مهم اولویت داری بوده که کمیسیون بهداشت به آن ورود نکرده و باید در سال 98 به آن بپردازد؟
مسائل متعدد در حوزه بهداشت وجود دارد که باید به آن ورود کنیم. مواردی در سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه وجود داشت که باید به آن ورود کنیم که بسیاری از این موارد مغفول مانده ولی مهمترین آن که باید زودتر به نتیجه برسد پرونده الکترونیک سلامت، پزشک خانواده، نظام ارجاع و راهنماهای بالینی است.
سال 98 تمامی این موارد را پیگیری می‌کنید؟
بله تمامی آنها باید به نتیجه برسند.
تعداد نمایندگان خانم در مجلس بسیار اندک هستند، نظرشما درباره ورود بانوان به عرصه های مدیریتی چیست؟
نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند بنابراین به طور قطع نهایت اهتمام خود را برای به نتیجه رسیدن طرح و لوایح حوزه زنان به کار می برم.
نظر شما در مورد مخالفت برخی نمایندگان با طرح افزایش سن ازدواج چیست؟
هر کدام از این موارد علت‌ها و استدلال‌هایی برای خودشان دارند. مجلس محل بحث است باید نشست و این مسائل را حل کرد یکی از اشکالات ما این است که می‌خواهیم به سرعت از برخی از مسائل عبور کنیم در صورتی که این مسائل نیاز به استدلال، منطق، بحث و جدل دارد تا بتوان مصوبه پخته‌ای که کمترین آسیب را دارد، داشته باشیم.
سخن پایانی
نمایندگی مجلس باید همراه با همکاری مردم باشد یعنی اگر مردم و ظرفیت مردم برای همراهی در کارها نباشد این اتفاق نخواهد افتاد ما از مردمی که در ایام انتخابات با جان و دل می‌آیند و وارد عرصه انتخابات می‌شوند و از یک کاندیدا حمایت می‌کند، تشکر می‌کنیم. نماینده وارد مجلس می‌شود و مردم به دنبال کار خودشان می‌روند. نماینده به فکر و ایده‌های مختلف نیاز دارد که بتواند از آنها در برنامه‌های مختلف از آنها استفاده کند. بعضی از دوستان ما مسئولیت نمی‌پذیرند و عده‌ای برای همکاری به عرصه نمی‌آیند، نماینده نیاز دارد که مردم همیشه همراهش باشند و اگر او را تنها بگذارند نمی‌تواند به درستی کار و مسئولیت خود را انجام دهند.
متأسفانه در سخت‌ترین شرایط قرار داریم و در طول این دو سه سال نمایندگی هر مسائلی که می‌توانست شرایط را سخت‌ بکند اتفاق افتاد ولی ما دست از کار نکشیدیم و با همت مردم و مسئولان تلاش کردیم  تا آنجا که امکانش هست کار انجام شود
متأسفانه در سخت‌ترین شرایط قرار داریم و در طول این دو سه سال نمایندگی هر مسائلی که می‌توانست شرایط را سخت‌ بکند اتفاق افتاد ولی ما دست از کار نکشیدیم و با همت مردم و مسئولان تلاش کردیم  تا آنجا که امکانش هست کار انجام شود در بودجه 98 مجلس 97 پیشنهاد ثبت  شده در عرصه‌های مختلف داشتم که به خیلی از پیشنهادات ما و دوستان اجازه طرح داده نشد مثلا یکی دو پیشنهادات ما و دوستان، نزدیک به هم رأی آورد ولی شاید ما در مورد تعداد خیلی کمی از آنها اجازه طرح یافتیم .
بعضی از آنها مغایر برنامه بود ولی در مورد برخی به قولی وقت نبود و عبور کردیم و در نهایت ما تشکر می‌کنیم  از مردمی که در همه عرصه‌ها در خدمت نظام و انقلاب بودند و ما هر کاری برای مردم بکنیم کم کردیم اما شرایط بسیار سخت است و این اطمینان را به مردم می‌دهم تا جایی که امکانش وجود داشته کمک می کنم تا مشکلی را از ملت، منطقه، شهرستان و هم مردم حل کنم و آنجایی که واقعا نشده راهی نبوده است والا ما دوست داشتیم هر کسی تحت هر عنوانی به ما مراجعه می کند برای رفع مشکلش تلاش کنیم.
(یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۵)