رونق تولید با تسهیل در امر سرمایه گذاری میسّر می شود

عضو فراکسیون ولایی مجلس معتقد است که اگر برای اعطای مجوزها مختلف به مردم در رابطه با گسترش کارخانه ها و همچنین کارگاه ها بوروکراسی های اداری حذف شود،رونق تولید گسترش پیدا می کند.عباسعلی پوربافرانی
عباسعلی پوربافرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره شعار سال مبنی بر " رونق تولید" که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است،گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با رونق تولید، قطعا آن چیزی که باید برای مسئولان کشور اهمیت خاصی داشته باشد؛ نگاه به ظرفیت های داخل کشور است.
وی افزود: درواقع نگاه به پتانسیل های داخل است که تولید را رونق می دهد و درحقیقت نگاه به آن سوی مرزها چیزی را نصیب ملت ایران نمی کند،ناگفته نماند که همه مسئولان باید تلاش خود را نسبت به بسط و گسترش تولید بکار بگیرند.
تحریم ها سبب می شوند که ما در زمینه های مختلف خودکفا شویم: نماینده مردم نائین،خور و بیابانک با اشاره به اینکه باید تحریم ها و تهدید های دشمن را به فرصت مبدل کنیم،تصریح کرد: اگر تحریمی علیه کشورمان صورت می پذیرد،این تحریم ها سبب می شوند که ما در زمینه های مختلف خودکفا شویم و یا اینکه در جاهایی که تهدیدی برای کشورمان وجود دارد باید آن را به یک فرصت تبدیل کنیم.
عضو فراکسیون ولایی مجلس در ادامه افزود: تهدیدها باید با روش های خاصی به فرصت مبدل شوند یعنی اینکه می شود،از طریق روابط تجاری با کشورهای همسایه بازارهای این کشورها را در دست بگیریم و به همین شکل می توان تولید کالاهای مختلف را در داخل کشور رونق دهیم.
با هدایت سپرده های مردم به سمت تولید شعار سال محقق می شود: این نماینده مردم در مجلس دهم  به استفاده از ظرفیت های موجود کشور برای گسترش رونق تولید اشاره و اظهار کرد: این یک واقعیت است که در حال حاضر شرایط فعلی اقتصاد کشور با تنگناها و مشکلاتی همراه است اما اگر کسی بخواهد از ظرفیت های موجود کشور استفاده کند،حتما رونق تولید امکان پذیر است.
وی افزود: سپرده های مردم در بانک ها وجود دارند و اگر این سپرده ها به سمت تولید هدایت شوند؛قطعا رونق تولید ایجاد می شود اما زمانی که این مسیر هموار نباشد و مردم برای اعطای مجوز ماه های زیادی را در صف بمانند و با بوروکراسی های غیر ضروری مواجه شوند،باید بیان کرد که متاسفانه رونق تولید متوقف می شود.
رونق تولید با تسهیل در مسیر سرمایه گذاری امکان پذیر است: پوربافرانی تصریح کرد: اگر مسیر اعطای مجوزها به راحتی برای کسانی که می خواهند کارخانه یا کارگاهی را راه اندازی کنند؛هموار شود، انگیزه لازم در بین مردم ایجاد می شود و همین مسئله سبب می شود که مردم پول ها و سرمایه های بلوکه شده خود را به سمت تولید سوق دهند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در واقع اگر رونق تولید گسترش پیدا کند،مشکل اصلی کشور که همان بیکاری و اشتغال جوانان است، مرتفع می شود؛ لذا تحقق فرمایشات رهبری با نگاه درست به ظرفیت های داخلی و هم چنین بهره مندی از فرصت های بیرون و تسهیل در مسیر سرمایه گذاری امکان پذیر می شود.
)پنج‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۱)