شهر تاریخی انارک آماده میزبانی از گردشگران نوروزی

شهردار انارک گفت: تمامی بستر‌های لازم برای استقبال از نوروز ۹۸ و مسافران نوروزی در شهر انارک مهیا شده است.
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین سبحانی نسب شهردار انارک به آمادگی کامل شهرداری و شورای شهر برای همکاری با شهروندان و علاقمندان به حوزه گردشگری، احیا و رونق بافت قدیم و بوم گردی با توجه به پتانسیل قابل توجه شهر انارک با وجود آثاری، چون موزه مردم شناسی کویر انارک، رباط (کاروانسرا) انارک، مسجد جامع، آب انبار سنتی، برج و حصار تاریخی، تپه‌های شنی و روستای گردشگری اسماعیلان در شهر انارک اشاره داشت.  

وی بیان نمود: شهرداری از ابتدای سال ۹۷، طی فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی انجام شده، تمامی جوانب برای میزبانی هر چه بهتر از مسافران و گردشگران نوروزی را در نظر گرفته است. 
به گفته شهردار انارک، تمامی فعالیت‌های شهرداری در سه قالب پروژه‌های زود بازده، میان مدت و دراز مدت طراحی و اجرا شده است تا نوروزی متفاوت را برای گردشگران و مسافرین شهر انارک ماندگار کنیم. 
وی تاکید نمود: فعالیت و ادغام بازارچه محلی و بازارچه نوروزی، تهیه بروشور راهنمای گردشگری، نصب بنر ۲۴ متری برای راهنمایی مسافران و گردشگران، برپایی ۱۲ غرفه نوروزی، تشکیل ستاد نوروزی، آماده باش اورژانس، پلیس، شهرداری، آتش نشانی، برپایی ایستگاه‌های راهنمایی گردشگران، نظافت شهری، تعویض تابلوها، رنگ آمیزی جداول از دیگر فعالیت‌های شهرداری برای استقبال از نوروز ۹۸ بوده است. 
سبحانی نسب با اشاره به پروژه‌های زود بازده بیان نمود: رونق یکشنبه بازار برای شهروندان انارکی جهت تهیه مایحتاج و جلوگیری از پیمودن مسافت ۸۰ کیلومتری به مرکز شهرستان، رسیدگی به مبلمان شهری، بهسازی پارک شهدای انارک شامل، رنگ آمیزی جداول، شن ریزی، درخت و درختچه کاری متناسب با اقلیم جغرافیایی انارک، احیای خانه قدیمی دکتر طاهری انارکی موسوم به فرهنگسرا و مهمانسرای شهرداری، برپایی فروشگاه‌های محلی، ستاد نوروزی از اهم فعالیت‌های زود بازده شهرداری انارک بوده است. 
شهردار انارک پروژه احداث پایانه و پارکینگ در ضلع شرقی ورودی آرامستان انارک را به عنوان یکی از کاربردی‌ترین پروژه‌های ممکن و جز پروژه‌های بلند مدت دانست. 
وی افزود: شهرداری انارک در پروژه‌های میان مدت، پروژه عظیم تسویه پساب فاضلاب که از طریق آن آب مصرفی فضای سبز شهر انارک تهیه میگردد را اجرا نموده است و از احیای درخت‌های بلوار و پارک‌ها و کاشت بیش از ۸۰۰ اصله درخت با آبیاری تحت فشار خبر داد
شهر انارک سرزمین میوه بهشتی انار در ۲۲۵ کیلومتری شرق اصفهان به عنوان بزرگترین بخش استان اصفهان قراردارد و از جنوب به اردکان یزد، از شمال به ۷ سمنان، از شرق به شهرستان خور و از غرب به نایین و اردستان محدود می‌شود. 
(کد خبر: ۶۸۶۱۶۹۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷)