ادامه نوشتن تفسیر نمونه در تبعید به انارک

از انگیزه نوشتن تفسیر نمونه قبل از انقلاب تا بازنگری و غنی سازی آن 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خبر از بازنگری و غنی سازی تفسیر نمونه داد و گفت: هم اکنون مشغول به کار هستم تا ان شاءالله این تفسیر به روز و غنی شود. 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهندس تقی زاده خامسی، شهردار مشهد با حضور در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن دیدار با این مرجع تقلید و ارائه گزارشی از عملکرد خود در شهرداری، قرآنی با چاپ نفیس بدل از خطی نیز اهدا کرد.
... حضرت آیت الله مکارم شیرازی به تناسب بحث پیش آمده نسبت به تفسیر نمونه، خبر از بازنگری و غنی سازی آن داد و گفت: هم اکنون در همینجا هم مشغول به کار هستم تا ان شاءالله به روز و غنی شود. وی افزود: یک عالم اهل سنت هم به من گفت که اکثر خطبه هایم در نماز جمعه را از همین تفسیر شما می خوانم. انگیزه نوشتن تفسیر هم به این بر می گردد که اگر به من مراجعه شود و بگویند فلان چیز لازم است می گردم و آن را معرفی می کنم اگر هم نبود می گویم باید آن را خودمان انجام دهیم.
این مرجع تقلید ادامه داد: بر همین اساس قبل انقلاب به من مراجعه شد که یک تفسیر فارسی روان و به روز معرفی کنم تا دربرگیرنده همه اقشار جامعه از تحصیلکرده، بازاری، طلبه و دانشجو و پیر و جوان باشد که با این صفات در آن زمان چیزی نبود بنابراین ده نفر از فضلا را صدا زدیم و مشول به کار شدیم و با توجه به اینکه به چابهار، مهاباد یا انارک و جاهای مختلف تبعید می شدیم دوستان دوتا دوتا می آمدند همانجا و کار را ادامه می دادیم.
مجله مورد علاقه آیت الله بروجردی: حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به یادآوری مجله مکتب اسلام توسط شهردار مشهد گفت: مجله مکتب اسلام هم عالمی داشت در آن دوران خفقان چاپ شد و چقدر زجر کشیدیم چرا که ابتدا بدون اجازه منتشر کردیم حکومت جلوی ما را گرفت خدمت آیت الله بروجردی بردیم که گفتند باید این ادامه پیدا کند بنابراین پشت جلد آن زدیم مجله مورد علاقه آیت الله بروجردی، همین مطلب باعث شد نتوانند کاری کنند و بعد هم مجوز انتشارش را دادند. در پایان این دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن توصیه به خدمت به زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) خطاب به شهردار گفت: بیش از آنچه که فکر می کردم در این مدت کار کردید خدا شما را حفظ کند.
(۱۳۹۷/۵/۱۲ - ۱۵:۲۷ - شناسه خبر: ۵۷۳۲۳۷)