اختصاص 7 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات به شهرستان نایین

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال در استان اصفهان در بحث اشتغال فراگیر بیش از 1600 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که توسط بانک های عامل هشت گانه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، عیسی منصوری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال در فرمانداری نایین با اشاره به این‌که در سال 96 و 97 تسهیلات بانکی خوبی برای سرمایه‌گذاران فراهم شده است اظهار داشت: امسال در استان اصفهان در بحث اشتغال فراگیر بیش از هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که توسط بانک‌های عامل هشت‌گانه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.وی ادامه داد: نرخ سود مشارکت تسهیلات بحث اشتغال فراگیر با توجه به نوع طرح‌ها بین 10 تا 16 درصد خواهد بود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد:  در حوزه اشتغال روستایی نیز امسال در استان اصفهان افزون بر 270 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود 6 تا 10 درصد در نظر گرفته شده است.
منصوری تصریح کرد: بر اساس بازخوردهای دریافت شده و تجربه دو ماهه آخر سال 1396، دستورالعمل و بخشنامه جدید دریافت تسهیلات در سال 97 در استان اصفهان تا پایان هفته ابلاغ خواهد شد که در دستورالعمل جدید علاوه بر افزایش سرعت دریافت وام، اختیار عمل کمیته‌های فنی شهرستان‌ها نیز به طور چشمگیری افزایش یافته و شهرستان‌ها می‌توانند وام‌های تا سقف 250 میلیون تومان را در شهرستان تصویب و خود مستقیم به بانک‌های عامل معرفی کننند. وی به افزایش سرعت دریافت وام اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه زمان ماندگاری طرح در دستگاه‌ها و بانک‌ها نسبت به سال گذشته از سه ماه به یک ماه کاهش یافته است؛ در حال حاضر مقداری کندی بررسی و پرداخت تسهیلات در بانک‌ها داریم که امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده، این زمان نیز کاهش یابد.
معاون وزیر کار در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان نایین برای ایجاد اشتغال اظهار داشت: جلسه امروز به منظور بررسی وضعیت موجود اشتغال و توافق برای برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغال شهرستان نایین برگزار شده که مقرر شد طرح‌هایی در زمینه‌های گردشگری، صنایع دستی، معدن و صنایع معدنی و طرح‌های روستایی در اولویت کاری قرار گیرد.
در ادامه این جلسه، عباسعلی پوربافرانی، نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خور و بیابانک اظهار داشت: سال گذشته در قالب طرح‌های اشتغال فراگیر بیش از 17 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات در قالب 40 طرح به شهرستان نایین اختصاص یافته که تاکنون بیش از 85 درصد آن محقق شده است. پوربافرانی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان تاریخی نایین در زمینه گردشگری افزود: شهرستان نایین با بیش از هزار و 200 اثر تاریخی در سال گذشته بیش از 40 هزار نفر بازدیدکننده و گردشگر خارجی داشته است که این خود نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای شهرستان در این حوزه را نشان می‌دهد.وی به بخش معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: بخش انارک به عنوان آکواریوم معدنی کشور شناخته شده و قدیمی‌ترین معدن ایران در این منطقه قرار دارد که باید در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری‌های لازم جهت ایجاد اشتغال پایدار صورت گیرد.
(تاریخ: ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴کدخبر: ۱۳۹۷۰۲۲۴۰۰۱۰۸۲)