نمایشگاه گروهی نقاشی٬ با عنوان «انار» برگرفته از انارک

کویرخواهرخواندگی فلورانس ایتالیا با اصفهان درپروژه انار نمایشگاه گروهی نقاشی٬ با حضور جمعی از نقاشان ایتاليایی با عنوان «انار»٬ در گالری «آن» برگزار می شود.
گلنار دشتی٬ نقاش٬ فرزند مصطفی دشتی از نقاشان به نام و شاگرد آیدین آغداشلو٬ کارل اشلانيگر و ...٬ در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران٬ در خصوص پروژه «انار» گفت: در این پروژه آثار 5 هنرمند ایتاليایی وجود دارد که بعد از حدود 2 ماه سفر به اصفهان٬ کاشان و ملاقات با کویر شکل گرفته اند. وی افزود: برگزاری این پروژه به علت هماهنگی٬ هزینه و ... غير ممکن به نظر می رسيد و کار سختی بود٬ که با کمک عده ای از دوستان ميسر شد؛ آثار این نمایشگاه نيز بر پایه ی شباهت فلورانس ایتاليا با اصفهان صورت گرفته است٬ چرا که از نظر من این شهر خواهرخوانده ی هم حساب می شوند٬ به همين دليل از هنرمندان فلورانس برای این پروژه دعوت شد.
دشتی در خصوص نام این نمایشگاه عنوان کرد: این نام برگرفته از انارک که واقع در وسط کویر است٬ می باشد؛ از طرفی انار در فرهنگ آنها «هنرمندان ایتاليایی» نيز بار معنایی خوبی دارد و نشان دهنده ی ميوه ی بهشتی است؛
همچنين اعضای پروژه نيز معتقدند این نام می تواند نماینده ی گروه باشد٬ چرا که دانه هایی که در آن هستند نهایتاً 1 انار را تشکيل می دهند٬ مانند کار گروهی.
وی خاطرنشان کرد: در سفری که به اصفهان٬ کاشان و کویر داشتيم فرد مطابق ميل خود سوژه ای را انتخاب کرد٬ به عنوان مثال ویتوریا بانيولی٬ معماری اصفهان٬ یکی از کوه های قم٬ اوکا کودنی کویر و رمل و ميریم بوجالی نيز سوژهای کوچکی که در دست های خشک بودند را برگزید٬ همچنين من هم ویدئویی در خصوص فين کاشان را به این پروژه آورده ام.
علاقه مندان به این نمایشگاه می توانند از 22 خرداد تا 3 تير همه روزه به جز شنبه ها از ساعت 11 تا 20 به گالری آن٬ واقع در ونک٬ خيابان سئول٬ شاره 40 مراجعه کنند. گفتنی است این نمایشگاه جمعه از ساعت 16 تا 20 که با دعوت از جمعی از هنرمندان صورت گرفته است٬ افتتاح می شود.
(۱۳:۰۶ ­ ۱۳۹۴ خرداد ۲۴ :تاریخ ۵۲۳۱۵۳۱ :خبر کد)