جاده‌ای که نیاز اساسی به تعمیر دارد

اگر کمی توجه به مسیر ابادی‌هایی که در نزدیکی انارک هستند بنماییم روستای اسماعیلان در جنوب انارک و در فاصله 9 کیلومتری با توجه به نزدیکی و برخورداری از قلعه تاریخی اسماعیلان و همچنین گسترش صنعت گردشگری در این روستا باعث آن شده تا رفت و آمد به آن هر روز رو به گسترش نهد.
جاده دسترسی به این روستا از محور خروجی انارک به سمت نایین از جاده اصلی جدا شده و با شیب ملایمی شما را به روستا از طریق جاده‌ای با روکش اسفالت سرد رهنمون می‌شود. متاسفانه با توجه به کثرت رفت و آمد این روستا مسئولین مربوطه توجهی به کیفیت و کمیت این مسیر نداشته و هر ماه در چندین نوبت شاهد حوادث بسیار بد در این جاده برای همشهریان بوده‌‌ایم و عمده مشکل این جاده عدم وجود 3 پل بر روی رودخانه های فصلی و آب بریدگی آن و همچنین انباشته شدن شن در دو طرف جاده به علت تحلیل آسفالت سرد است.
موتور سواران بیشترین صدمات را در این ارتباط دیده‌اند. هفته گذشته آقای نوراله شهریاری در مسیر این جاده دچار سانحه گردید و با برخورد به تابلو کنار جاده و واژگونی موتور راهی بیمارستان نایین شد. از این گونه حوادث مرتبا تکرار شده و مسئولین هنوز اقدامی را انجام نداده‌اند.