همدلی و عاطفه در انارک سال 1394 (3)

انارک نیوز - امروز 3 فروردین ماه 1394 از ساعت 16 تا 18 همچون سال های پیشین تعداد زیادی از مردم انارک در درنجیل گرد آمدند تا ضمن تجدید دیدار، در غم وشادی یکدیگر شریک شوند.
در این چند روز باران خوبی باریده و دیشب نیز بارندگی در ساعت 2 و 30 دقیقه به رگبار تبدیل شد. از صبح باد می وزید و آسمان نیمه ابری بود که حدود ساعت 14 وزش باد شدیدتر شد اما از حدود ساعت 16 و 30 دقیقه هوا آفتابی و بهاری شد. در هیچیک از سدها آبی نبود ولی در سد منابع طبیعی نمی از آب مشاهده می شد. در سنگابهای پایین سد هم آبی جمع نشده بود.
حضور بسیج کمرنگ و همراه با زیارت عاشورا بود و از شورای شهر انارک کسی را ندیدم. در سطح شهر هیچ دعوتی برای حضور مردم نبود و گردآمدگان که حدود هزار نفر شدند به صورت خودجوش آمده بودند.  برخی از وجود این همدلی در امروز بی خبر یا در تردید، بعضی نیز به تصور باد شدید و ملغی شدن همدلی یا گروهی دیگر با پوشیدن لباس عافیت در خانه ها ماندند.
از قبل شایعاتی درباره وجود ناهنجاری در این مراسم همدلی مردم انارک پخش شده بود. تعداد خانم ها از آقایان بیشتر بود و نوای هیچ موسیقی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا همانطور که انتظار می رفت شنیده نشد.
پدیرایی همچون سالهای گذشته با چای آویشن و شیرینی یزدی حاج بادام در لیوان های مقوایی دوستدار طبیعت بود و تعدادی که ریخته شده بود جمع آوری شد. محیط سرشار از محبت و دوستی بود. امسال مراسم بسیار آرام انجام شد.
پس از پایان مراسم هوا رو به سردی  و وزش ملایم باد شروع شد.
انارک / درنجیل / 3 فروردین 1394