چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 
دیدگاهها از شنبه بیست و یکم خرداد ماه 99 تا آدینه بیست و هفتم تیر ماه به شرح زیر می باشد. 

 الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است": 
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن انجام شود. 
1- حادثه تکراری آتش سوزی بر اثر نشت کپسول گاز آشپزخانه که این بار مرگبار بود. آیا دیگر تکرار نمی شود؟ (پاسخگو: آقای پاکروان)
2- کرونا، بایدها و نبایدها. (پاسخگو: آقای مطلبی نیا)
3- کمک به حفظ و احیای محیط زیست پیرامون.
4- نتیجه جلسه اعضای انجمن حفاظت از محیط زیست و حیات وحش انارک چه شد؟

ب- در آغاز گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- حادثه تکراری آتش سوزی بر اثر نشت کپسول گاز آشپزخانه که این بار مرگبار بود. آیا دیگر تکرار نمی شود؟
- آقای مهدوی: برادران عزیز شورای شهر پیشنهاد می شود با بخشدار محترم انارک مکاتبه شود تا از شرگت گاز اصفهان بخواهد که سر کپسول ایران گاز که خراب است را هرچه سریعتر تعویض نماید تا حوادث همچون خدابیامرز حاج خانم بهره دار پیش نیاید. اکثر کپسولها خراب است و با بستن طناب از گاز آن استفاده می کنند و باعث نشت گاز می شود.
2- کرونا، بایدها و نبایدها.
- آقای حسینی: پس قرار بود در انارک برای مردم شهرمون ماسک دوخته بشه ؟! پس کار به کجا رسید؟ چندی قبل توصیه کردم در انارک تولیدی ماسک ایجاد بشه . از فواید این کار ملکه ذهن شدن است و وقتی هر روز مردم پیگیر و احوال پرس هستند و دست ساخته خودشون رو در دست می گیرند مسلما فراموش نمی کنند که استفاده کنند . ... شما که فرمودید مشکلاتش حله و خیرین هم هزینه تهیه موادش رو میدن لطفا تولیدی ماسک در انارک ایجاد بشه.
- ناشناس: ((در عکسی از دوچرخه سواران)) چه تجمع دوستانه ای خبری از ماسکم نیست.
- خانم طالبی: حتی داخل عکس ماسک باشه برای ترویج من ماسک می زنم. بعدم خودتون بهتر می دونید کرونا موقع عکس غیرعکس نمی شناسه.
3- کمک به حفظ و احیای محیط زیست پیرامون.
- مهندس زاهد: ایجاد چشمه مصنوعی نه برای حفاظت  بلکه برای شکار، هنوز جوجه های پرندگان کوچک هستند می روند شکارشان می کنند، قبل رسیدن گیاهانی مثل زیره سیاه و اویشن ریشه کنشان می کنند، امیدوارم جوانان و همشهریان بیشتر رعایت کنند.
- خانم زاهد: در طول چندین سال اخیر که مراعات نشده است به همین دلیل سال به سال رویش آنها کمتر می شود. امید است که در سالهای آتی به مرحله رسیدن و بذر افشانی برسند.

پ - اینک به اخبار تکمیلی می پردازیم:
4-  جلسه اعضای انجمن حفاظت از محیط زیست و حیات وحش انارک با حضور مهندس سبحانی نسب شهردار و اعضای شورای اسلامی انارک عصر یکشنبه در محل شهرداری انارک برگزار شد. در این جلسه مسائل و مشکلات زیست محیطی و حیات وحش انارک، پروژه ساخت تصفیه خانه پساب، فضای سبز و گونه های حیات وحش اداره محیط بانی و مشکلات ساخت ایستگاه هواشناسی بررسی و در پایان تصمیماتی را اتخاذ نمودند.

ت- بالاخره با "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم. از پاسخگویی آقایان محمد پاکروان رئیس شورای شهر انارک و مهران مطلبی نیا سپاسگزاریم.
1- آقای پاکروان: نماینده مردم شریف نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی، طی جلسه‌ای جهت پیگیری گازرسانی به حوزه انتتخابیه با جناب آقای آستانه، مشاور محترم وزیر نفت، دیدار نمودند. طی این جلسه، سرکار خانم آزاد با اشاره به اتفاق تلخ از دست دادن شهروند عزیز انارکی به علت حادثه نشت کپسول گاز بر لزوم جلوگیری از تکرار این اتفاقات تاکید و این مهم را با گازرسانی به شهر انارک ممکن دانستند که بلافاصله طی تماس تلفنی با جناب علوی مدیرعامل شرکت گاز اصفهان این موضوع در حضور جناب آستانه بررسی گردید و جناب علوی گزارشات لازمه را ارائه و اضافه نمودند که اشتراک پذیری در حال انجام است و طی روز های آینده شاهد پیوستن شهر انارک به شبکه گاز خواهیم بود.
2- آقای مطلبی: در هنگام دوچرخه سواری فاصله رعایت شده. اینجا هم موقع عکس ماسکها برداشته شده.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.