چه باید کرد؟

 انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 
دیدگاهها از شنبه چهاردهم خرداد ماه 99 تا آدینه بیستم تیر ماه به شرح زیر می باشد. 

 الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است":
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران انجام شود.
1- حادثه تکراری آتش سوزی بر اثر نشت کپسول گاز آشپزخانه که این بار مرگبار بود. آیا تلاشی می شود تا دیگر تکرار نشود؟
2- جلسه هم اندیشی با فعالین عرصه صنایع دستی در محل  بخشداری انارک.
3- کرونا، بایدها و نبایدها.
4- قطع برق اعلام نشده در انارک.

ب- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم:
1- نشت گاز کپسول گاز داخل آشپزخانه باعث آتش سوزی در منزل مسکونی و مصدومیت صاحبخانه شد. در این حادثه فرد مصدوم که سوختگی داشت را برای اعزام به مرکز درمانی انتقال دادند. شوربختانه خبردار شدیم خانم صغری عشینی (همسر شادروان علی بهره دار) بر اثر این حادثه از میان ما رفت و دیگر، آشنایانش نگاه پر از محبت او را نخواهند دید. خدا رحمتشان کند.
آتش سوزی امروز صبح 19 تیر ماه در انارک یادآور آتش سوزی دیگری با همین نوع کپسول معیوب در آشپزخانه منزل خانم طاهره مهدوی در ساعت 9 و ربع سوم اسفند ماه 96 است. متأسفانه نشتی گاز در کپسولها به دفعات مشاهده شده که معمولاً با تعویض واشر آن، مشکل حل می شود ولی این کار برای خانم ها و آقایان کهنسال چندان ساده نیست و در مواردی بعد از این تعویض بایستی رگولاتور گاز را با سیم به کپسول بست. تا کی بایستی کپسول معیوب و دارای نشتی تحویل شود به این امید که مصرف کننده خود مشکل نشتی را حل نماید؟
2- با حضور مسئولین بخشدار، شهردار، مسئول میراث فرهنگی انارک، نماینده انجمن انارکی های مقیم تهران و دهدار چوپانان دومین جلسه هم اندیشی با فعالین عرصه صنایع دستی در محل  بخشداری انارک تشکیل شد.
3- با توجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا در سطح استان و شهرستان از امروز پنجشنبه ۹۹.۴.۱۹ تا اطلاع ثانوی درب آرامستان شهر انارک بسته خواهد شد. 

پ- اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
2- جلسه هم اندیشی با فعالین عرصه صنایع دستی در محل  بخشداری انارک.
- آقای معدنچی: اگر منظور جلسه پیگیری مشکلات بوده باید از چهار هنرمند حاضر در شهر دعوت می شد و مشکلات تک به تک را از نزدیک شنوا بودن تا بهتر پیگیری بشه. اونایی که وقت گذاشتن و در کلاس های استاد میرزایی حضور داشتن در بحث قلمزنی چرا در تصویر مشاهده نمی شن؟
3- کرونا، بایدها و نبایدها.
ناشناس: درب آرامستان را بستن ولی مساجد بازن. خطر باز بودن مسجد که بیشتره تا آرامستان. الان رفتم مغازه تو مسیر هیچکس ماسک نزده بود حتی مغازه دار و تو کوچه هم نششته بودند. خوب همشهریا هرکدام حوصله وخیاطی بلدند هر خانواده هر مقداری می توانند تهیه کنند و در اختیار سالمندان انارک که امکانات دوخت ماسک را ندارند قرار دهند.
4- قطع برق اعلام نشده در انارک.
- آقای رشیدی: امروز صبح تاالان سه بار برق تو انارک رفته اگه وسیله ای به خاطر اینکار سوخت تو این اوضاع واحوال گرونی کی جوابگو هست؟

ت- بالاخره با "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.