آتش سوزی در انارک

انارک نیوز - آتش سوزی امروز صبح 19 تیر ماه در انارک که علاوه بر خسارت مالی به جراحت هم منجر شد.
آیا این آتش سوزی یادآور آتش سوزی دیگری با همین نوع کپسول معیوب نیست؟ دفعه پیش خسارت مالی داشت و جراحت سرپایی پانسمان شد اما این بار جراحت هم اضافه شد. اگر تدبیری اندیشیده نشود جانها هم در خطر است.
متأسفانه خبری دریافت شد که سوختگی ایشان (خانم صغری همسر شادروان علی بهره دار) شدید بوده است و خبر تکان دهنده دیگر اینکه به مرگ ایشان انجامید. خدا رحمتشان نماید.

خبر آتش سوزی پنج شنبه, 03 اسفند 1396 در زیر آمده است. شاید بیندیشیم و چاره ای برای جلوگیری از اینگونه حوادث بیابیم. دفعه قبل را که فراموش کردیم انشاءا... این یکی را از خاطر نبریم. 

انارک نیوزانارک نیوز - حدود 9 و ربع امروز 3 اسفند ماه 96 در آشپزخانه منزل خانم طاهره مهدوی حادثه آتش سوزی رخ داد. 
در این حادثه که بر اثر نشت کپسول ایران گاز در آشپزخانه رخ داد به خانم مهدوی و آقای پاکروان که در بیرون آن محل بودند آسیب چندانی وارد نشد. هرچند آثار سوختگی سطحی بر روی پاهای خانم مهدوی مشاهده شد. شدت انفجار به حدی بود که ار چندصد متر دورتر شنیده شده بود.
خوشبختانه با ورود آتش نشانی آتش خاموش و کپسوب به حیاط انتقال داده شد و خانم مهدوی نیز برای پانسمان به اورژانس انتقال داده شد.
متأسفانه نشتی گاز در کپسولها به دفعات مشاهده شده که معمولاً با تعویض واشر آن، مشکل حل می شود ولی این کار برای خانم ها و آقایان کهنسال چندان ساده نیست و در مواردی بعد ار این تعویض بایستی رگولاتور گاز را با سیم به کپسول بست.
این بار آسیب جسمانی کم ولی آسیب منزل برای این خانم کم درآمد دردناک است و چون شکر خدا به آسیب جسمانی شدیدی منجر نشده می گوییم به خیر گذشت اما اگر در همان اتاق می بود یا  در آشپزخانه می بود نتیجه این انفجار کاملاً تغییر می کرد.
حال سوال اساسی این است که این بار به خیر گذشت ولی آیا دفعه دیگر هم این چنین خواهد بود؟ تا کی بایستی کپسول معیوب و دارای نشتی تحویل شود به این امید که مصرف کننده خود مشکل نشتی را حل نماید؟ آیا ایران گاز مسئولیتی در این مورد ندارد؟